Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
jezze rs
OCF Member 2016
Viestit: 443
Liittynyt: 01 Loka 2008, 13:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mitäs periä noihin c-kadetteihin porukka tietää että on asennettu? Ainakin joitain volvon periä ja ehkä hiace?? Tietoa kenelläkään?
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
seppis
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 01:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja seppis »

Elikkäs jos laittaa c kadettiin 2,0i ohc a vecun koneen. Ni tarviiko jotain GM vaatimus lappuja, kanta-autotodistuksia tai jotai muita osa todistuksia?
Opel Kadett C
Opel commodore GS 2.8
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

lukeekohan kukaan enää tota tekstiä??

Kanta-auto tarkistusta ei ole enää olemassa.
Ja tarvittavat laput löytyvät linkeistä.
Osien todistukset saatat tarvita.
Kuva
seppis
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 01:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja seppis »

joo lukee! joo se on hyvä ja kiitos
Opel Kadett C
Opel commodore GS 2.8
DaShadow
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007, 23:53

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja DaShadow »

Mitenkäs kun gm vaatimus lapussa on, että moottorin kannakkeet ja tyynyt tulee uusia. Moottorin kannakkeet ymmärrän, mutta mitä eroa on pienen tekniikan kumityynyillä verrattuna iso tekniikkaiseen? Onko kenelläkään faktatietoa?
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja CTi »

DaShadow kirjoitti:Mitenkäs kun gm vaatimus lapussa on, että moottorin kannakkeet ja tyynyt tulee uusia. Moottorin kannakkeet ymmärrän, mutta mitä eroa on pienen tekniikan kumityynyillä verrattuna iso tekniikkaiseen? Onko kenelläkään faktatietoa?
Vaihda vaan suosiolla jämäkämmät tyynyt. Huomaat kyllä todennäkösesti, että minkätakia, kun pulttaat painavamman koneen niitten 20 vuotta vanhojen öljyssä mehineiden tyynyjen päälle ja vähän heiluttelet.
seppis
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 01:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja seppis »

onks kellää tietoa istuuks 2,0ohc kadettii 2,0 a omegan koneen korvallisilla? vai onko oikea ratkaisu oma tekoset
Opel Kadett C
Opel commodore GS 2.8
opelimiäs
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Maalis 2009, 00:50

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja opelimiäs »

on tietoa...ei istu...korvat kannattaa tehä samoin öljypohja muokata vaik etuveto ohc:stä...kaikenhan saa sopiin ku aikansa tekee tilaa:)...meneehän c-rekorttiinkin viperin v-10:D...b-asconaan joskus tein kutoskonemuutoksen...siinäkin sai tehä tilaa aikalaillaa et sai konetta otettua taaksepäin...ellei haluu ajella takapyörät ilmassa:D....nyt itellä c kadett coupessa 1,8 16v...aika helpollahan se sinne meni kun olin jo aikasemmin tehny ohc muutokset:)
seppis
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Helmi 2009, 01:13

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja seppis »

jee jee....eihä siin autaku ruveta tekemää korvallisia ja sorvaamaa öljypohjaa :)
Opel Kadett C
Opel commodore GS 2.8
DaShadow
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007, 23:53

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja DaShadow »

ja sen verran lisätäkseni opelmiehen omegan koneen korva juttuun, ainakin etran yleismallin isoilla moottorityynyillä varustettuun c kadetin etuakseliin sopii omegan kone omegan korvakkeilla. voin vaikka kuvan moottorista laittaa, kun sellasen tossa viikko sitten kadetin akselin päälle nostin. :)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja telwin »

Putsailin vähän noita essonbaari mutuja pois...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Aiheeseen liittyen kirjottelin tonne vinkkeihin ja vihjeisiin kytkennät noille sähköillekin: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=169884 . Ton linkin vois myös liittää tän ketjun ekaan viestiin.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Mä en pysty muokkaamaan 1. viestiä, kun siinä on foorumin mukaan liikaa linkkejä ja kuvia jne...
pystyisiköhän sitä jotenkin saamaan pois käytöstä?
Kuva
ESKRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 08:34
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

tälläkös voin todistaan että asconani 2.0s vastaa alustaltaan,ym. tehokkainta ja sit penkkilappu lisäks niin saan tuon omavalmiste c20xe.n katsastettua?
eli muutako en tartte kun penkkilapun haen ja tämän tästä tulostan?
http://i26.photobucket.com/albums/c111/ ... ffecb9.jpg
Ascona -79
Omega -89
ESKRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 08:34
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

eikö kukaan osaa kertoa?
Ascona -79
Omega -89
Vastaa Viestiin