Takavetoisten tekniikanvaihdot
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Paino ja iskutilavuus.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Joop. tartteeko alustasta jotain osavertailua vai...?Paska Omena kirjoitti:Paino ja iskutilavuus.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Onkohan B kadettiin olemassa osavertailu lappua niinku c kadettiin on opelin "allekirjottama"
ja 1.2 ohv tilalle jos vaihtaa LET:in niin riittääkö painot vai pitääkö vähentää istumapaikkoja?
tehoraja taitaa olla jotain 130hv paikkeilla
ja 1.2 ohv tilalle jos vaihtaa LET:in niin riittääkö painot vai pitääkö vähentää istumapaikkoja?
tehoraja taitaa olla jotain 130hv paikkeilla
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
B Kadettia on tehty 1.9 CIH:llä, joten paino ei varmasti ole ongelma.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
C Kadettissa ainakin lähtee yksi paikka pois kun tilpitapin tilalle viskataan ohc/dohc, koneen paino itsessään ei ole ongelma.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
joo ton tiesinkin, alkuperäinen 1.1 nii varmaan istumapaikkoja vähennetään.Keme kirjoitti:B Kadettia on tehty 1.9 CIH:llä, joten paino ei varmasti ole ongelma.
saakohan opelilta moottorien ja vaihteistojen painoista mustaa valkosella vai nauraako päin naamaa??
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Miksi painoa pitää vähenä vaikka autoa on tehty painavammalla moottorilla? Eikö autokohtaisia akselimassoja voi muuttaa isompaa vastaavaksi?
Kadett B:
~1900cc
~160kg
90hv
Eli siihen +25%/+20%/+20%
Kadett B:
~1900cc
~160kg
90hv
Eli siihen +25%/+20%/+20%
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Kai se jollakin tapaa kantavuudesssa tuossa omassa tapauksessa oli kiinni kun ruvettiin laskemaan paljonko auton omamassa on noussut niin se 5. matkustaja ois saanu olla aika laiha Auton kokonaismassa kun ei muuttunut katsastuksessa. Auto piti ihan vaa'alla käyttää ja siitä se inssi sitten laskeskeli.
Mutta nämä taitaa olla vähän konttorikohtasia hommia että mitenkä kukin tulkitsee.
6070 clubillakin tuosta juttua :http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... umapaik%2A
Mutta nämä taitaa olla vähän konttorikohtasia hommia että mitenkä kukin tulkitsee.
6070 clubillakin tuosta juttua :http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... umapaik%2A
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Outo juttu, ei minun Cssä+Ohc, paikat vähentyneet
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Mitenhän lie 4-ovisen C:een kanssa kun siinä on muistaakseni eri akselimassat?Siitä nyt ainakin tippuu henkilöluku,tekniikaksi tulee OHC+R25,A Ascona/Manta akseli.Akku jää keulaan,samoin syyläri.Pitääpäs tonkia paperit+tyyppikilpi esille niin voi vertailla 2-oviseen
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
2-ovisen tyyppikilpi:Etuakselimassa 530kg,ja takaakselimassa 695kg.
4-ovisen tyyppikilpi:Etuakselimassa 565kg TAI 585kg,keskimmäinen numero huono ja takaakselimassa 695
Molemmat Kadett C1
4-ovisen massat otteessa:Omamassa 790kg ja kokonaismassa teknisesti ja tieliikenteessä 1190kg
2-ovisen otetta ei mulla ollutkaan.
Edit:4-ovisen etuakselimassa voi ollakkin 505kg
4-ovisen tyyppikilpi:Etuakselimassa 565kg TAI 585kg,keskimmäinen numero huono ja takaakselimassa 695
Molemmat Kadett C1
4-ovisen massat otteessa:Omamassa 790kg ja kokonaismassa teknisesti ja tieliikenteessä 1190kg
2-ovisen otetta ei mulla ollutkaan.
Edit:4-ovisen etuakselimassa voi ollakkin 505kg
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Olisko kellään sellasta eroavaisuus paperia missä näkyisi 2.0 cih dieselin tilavuus ja paino ?
Manta-B-83
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Heipä hei, talliin saapuu piakkoin 4d C-Kadett perus 1,2 ohv-koneella. Sopiiko tommonen 1,3 ohc, joka taitaa olla D-Kadetista ja kaverilla ylimääräisenä tallissa lojumassa, C-Kadetin keulalle?
Yritin haeskella tietoa ja tämänkin topicin olen lukenut läpi, mutta eipä silmiin oikein osunut
Yritin haeskella tietoa ja tämänkin topicin olen lukenut läpi, mutta eipä silmiin oikein osunut
1979 El Camino 350, MB Actros 2551, 1976 Kadett 4dr
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Sopii mutta tarvit vaihteiston 1.3 B-Asconasta sekä samaisesta autosta nokka-akselin, nokkakhdon ja virranjakajan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Kiitos tiedosta Oletanko oikein, ettei tuo lyhytkeppinen Kadetin laatikko istu OHCn jatkoksi? Kuinkas kardaanin laita?Juho M-P kirjoitti:Sopii mutta tarvit vaihteiston 1.3 B-Asconasta sekä samaisesta autosta nokka-akselin, nokkakhdon ja virranjakajan.
1979 El Camino 350, MB Actros 2551, 1976 Kadett 4dr