Takavetoisten tekniikanvaihdot
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Toi on helpoin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Saakos b-kadett ls 1500:seen laittaa c20xe:n... valaiskaa tyhmää
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 269
- Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
- Paikkakunta: Salo
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
teho menee yli rajan. jos kerran mallisarjan tehokkain on 106heppanen ja siihen lisää 20% =127.2hv<----- tehoraja, ja c20xe:ssä tais olla 150heppaa vakiona?Rebell kirjoitti:Saakos b-kadett ls 1500:seen laittaa c20xe:n... valaiskaa tyhmää
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Manta A 1.9 -72
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Niin aattelinki.. mutta jos samaiseen kadettiin laittais ton 2.0 cihhin joka tehty 2.4l joko 2.2 tai 2.4 kannella 45 tuplilla ja peltisarjalla..
Haluukohan inssi penkkilappuja tällä kokoonpanolla?
Haluukohan inssi penkkilappuja tällä kokoonpanolla?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 269
- Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
- Paikkakunta: Salo
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Joo ilmeisesti se harri heijari haluaa nähdä paljon siinä omavalmiste moottorissa on tehoa. Ja kuutiotilavuuskin on rajoitettu. Kato 1. Sivulta laskukaavat, jotain 2300cc se oli
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Manta A 1.9 -72
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Maalis 2014, 23:02
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Iltoja, tässäpä on aikoinaan autoihin hurahtanut lukiolainen hankkinut E Rekordin. Löylyä pitäisi saada näin alkuun "helposti" ja "halvalla".
Moottorin vaihtoa olen harkinnut ja kiinnostaisi tietää nimenomaan suurin mylly minkä E reksaan saa survoa.
Olen nähnyt 3.0 litraisen vajaa pari sataa heppasen E reksan nettiautossa. Ja jotkut väittää siinä olleen 2.5L kutosen jne.
Eli voiko C Commodorea käyttää vertailussa. Prosentit koneen painon, tehon ja tilavuuden maksimeista tiedän, mutta mistä ne voi laskea.
Jos 2.2i olisi suurin niin mitään toivoa ei varmaan ole toteuttaa märkää untani mikä on 3.0 24v turbo reksa.
Moottorin vaihtoa olen harkinnut ja kiinnostaisi tietää nimenomaan suurin mylly minkä E reksaan saa survoa.
Olen nähnyt 3.0 litraisen vajaa pari sataa heppasen E reksan nettiautossa. Ja jotkut väittää siinä olleen 2.5L kutosen jne.
Eli voiko C Commodorea käyttää vertailussa. Prosentit koneen painon, tehon ja tilavuuden maksimeista tiedän, mutta mistä ne voi laskea.
Jos 2.2i olisi suurin niin mitään toivoa ei varmaan ole toteuttaa märkää untani mikä on 3.0 24v turbo reksa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 269
- Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
- Paikkakunta: Salo
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lyhyen googletuksen jälkeen näyttäisi että 2.2 moottori on suurin tuohon e reksaan.eli 2.5 on mahdollista laittaa. Tehoraja on sama kuin c kadetissa eli ~138heppaa
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Manta A 1.9 -72
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
25E on suurin mitä voi laillisesti laittaa E-rekordiin. Moottorin painoa verrataan dieseliin ja tehoa 22E moottoriin. Helpoin on lähteä 22E mallista liikkeelle. 12v CIHistä saa 1000hv jos oikein haluaa, että ei sen puoleen tarvitse lisää venttiileitä. Järkevyys voi olla eri juttu
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Olisko kellään mitään lappua mistä näkis 1.2N/S c kadetin moottorin painon? Esim. jostain korjaus oppaasta skannattua sivua?
Ja samoten sellasta missä olis c14nz paino?
Ja samoten sellasta missä olis c14nz paino?
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ei varsinaisesi viritykseen liittyvää mutta tekniikanvaihtoa kumminkin: Omegaan pitäis vanhan väsyneen pannun tilalle nostaa uusi kakspuolikas. Mitä kaikkea täytyy huomioida erityisesti tossa? Vesiletkut, ilmastoinnin putket yms pois toki, miten ylettyy noihin vaihteiston ja moottorin yhdistäviin pultteihin, saako kaikki suht helposti auki vai askin kanssa ulos? Erityinen ihmettelyn aihe on pakosarjojen irroitus; onko helpointa nostaa mylly pois irroittamalla sarjat dp:istä vai sarjat irti kansista ja työntää sivuun kun nostaa koneen ulos? Saako tuon tehtyä viikonlopun aikana jos laskee käytössä oleviksi työtunneiksi n. 20h? Turun alueella kenelläkään lainata/vuokrata moottorinorsua?
Edittiä vielä sen verran että jos vaihtaa x25xe->x30xe niin eikös noissa oo sama alusta ja jarrut täysin?
Edittiä vielä sen verran että jos vaihtaa x25xe->x30xe niin eikös noissa oo sama alusta ja jarrut täysin?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Mä voin lainata moottorinorsua, jos vielä on tarvetta.
Corsa A, Corsa B
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Ei oo vielä korvaavaa tekniikkaa saatu hommattua jotem aivan akuutti tarve ei ole Saako yv:llä kiinni tarvittaessa?TPL kirjoitti:Mä voin lainata moottorinorsua, jos vielä on tarvetta.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Pistä vaikka tähän ketjuun viestiä kun tulee tarve.
Corsa A, Corsa B
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Selvä, palaillaan
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Noniin nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan luovuttajan tekniikka nostovalmis, mitä kaikkia muita letkuja tai johtoja ohjaamosta tulee mitkä ovat moottorissa kiinni kuin tuolle by-pass venttiilille ilmeisesti alipaine?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95