Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
C karva
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Joulu 2019, 14:08

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja C karva » 11 Joulu 2019, 14:15

Meneillään olisi C kadetti projekti johon istutettu B Vectran X20XEV ja laatikkona A omegan 20se R25 laatikko. Mikäs vauhtipyörä/ kytkin paketti tuohon olis helpoin istutta ? Plug and play paketti olis mielellään hakusessa.

Sopiiko tuo vectran kytkin paketti vai loppuuko käpälästä liikevara kesken? Tuo 20se vauhtis ei sovi puolttijaoltaan tuohon x20xev kampuraan. Kiitos jos joku auttaisi niin pääsis jatkaa eteenpäin :worship: !

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15059
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 11 Joulu 2019, 15:36

20SE vauhtipyörä muuten sopii ihan takuuvarmasti ja se on helpoin vaihtoehto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Avatar
Sakari
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 318
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sakari » 15 Joulu 2019, 13:48

Tietääkö kukaan onko a omegan 2l ja 3l etuvakaajat erillaiset? Jyrkempi taivutus tms? Kun laitetaan juuri 3l konetta alunperin 2l koriin ja koneen etuosa ottaa vakaajaan kiinni, vaikka kone on tulipellissä asti.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo

Avatar
?!
OCF Member 2020
OCF Member 2020
Viestit: 4088
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! » 16 Joulu 2019, 17:53

^mun mielestä jokaisessa omegassa on sama (26mm?) vakaaja.

Etupalkit sen sijaan taitaapi olla erillaiset.
Vai onkos sulla motti liian alhaalla?
Kadett C 16V
Omega A 24V

Avatar
Sakari
OCF Member 2021
OCF Member 2021
Viestit: 318
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sakari » 19 Joulu 2019, 10:56

Taitaapi olla kone sitten liian ales mallattu. Järkyttävän ylhäällä näyttäs olevan moottori vakiona kun kävin yhtä katsomassa :lol: No, täytyy vissiin tehdä asialle jotain :D
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo

Avatar
?!
OCF Member 2020
OCF Member 2020
Viestit: 4088
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! » 19 Joulu 2019, 19:07

Oliskohan se vakaajan kiinnitys mahdollista rakentaa sen etupalkin alapuolelle,tekis samalla vahvemman siitä.
Meillä jz omegasss laitettu tuplavakaaja ja vahvistettu kiinnitys vakio paikassaan.Ne lenkit antautuu kun vaan toisessa päässä pultti kiinnitys.
Kadett C 16V
Omega A 24V

Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3632
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jariz » 20 Helmi 2021, 15:22

Mahtuuko Opelin V6 esim. C25XE A-mantaan kokonsa puolesta?
Onko liian painava kone verrattuna 1.9cihhiin?

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15059
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 20 Helmi 2021, 16:18

Mahtu ainaki B Asconaan. Pakosarjojen kanssa tulee ahasta.

Ei se paljoo painavampi oo mitä CIH. Mulla on tallin seinälle kirjotettuna puntaroitu paino
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Avatar
?!
OCF Member 2020
OCF Member 2020
Viestit: 4088
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! » 23 Helmi 2021, 17:53

Mä punnasin etuveto 2.5 v6 mosan aikoinaan kun F Astraan olin tunkemassa.
Muistaakseni 204 vai 205kg apulaitteineen,pakosarjoilla ja vauhtipyörällä
Kadett C 16V
Omega A 24V

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15059
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 23 Helmi 2021, 18:56

Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Vastaa Viestiin