Sivu 61/67

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 13 Heinä 2018, 01:12
Kirjoittaja GO-Kone
Ei nyt sinällään liity itse virittämiseen mutta luovuttaja c16se astra oli automaatti ja vastaanottaja B corsa(combo) C14NZ koneella niin sähköjä on tullut ihmeteltyä niin onko manuaali ja automaatti astrassa eroa ruiskun johtosarjassa että saisi pulttaa kiinni ratkaisun kun tällä hetkellä on vähän epäselvyyksiä mikä johto menee minnekkin?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 17 Heinä 2018, 17:33
Kirjoittaja opel-kardaani
onko kellää kokemusta Freccia nokka akselin valmistajana? nopeella googletuksella löysin Jacinol Racing sivut mistä saisi tuota 1.3s nokkaa uutena omasta mielestä ihan kohtuu hintaa kyse kuitenkin uudesta nokasta mutta minkä laatusia nämä ovat?

nokassa mikä itseltä löytyy niin pientä sanomista säilytyksessä tullut ruoste pilkkuja mitkä ei lähde koti konstein pois nii joka tapauksessa tämän joutuisi viemään hiottavaksi ammattilaiselle nokan tekijät tahtovat olla kiven alla vinkkejä voi antaa mistä kannattaisi kysellä asian tiimoilta.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 18 Heinä 2018, 18:20
Kirjoittaja kosunen
Lähetä se nokka nokkapukkeineen Camshaft Works nimiseen firmaan Hämeenkoskelle. Saat sen hiotettua siellä alkuperäistä vastaavalla profiililla, tai vaikka hieman muutettuna paremmaksi. Lopputulos tuolla yrityksessä laadun puolesta on huippuluokkaa, koska hionta tehdään nc pohjaisella koneella.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 19 Heinä 2018, 13:04
Kirjoittaja GO-Kone
Käteen sattui tuurilla 2 viri nokkaa sekä säädettävä nokkapyörä. Toinen on kent cams ast2 ja toinen ast3 niin mietin että kumpi sopii paremmin katukäyttöön päästöjen kannalta. Jotenkin itse ajattelisin että ast3 voisi olla parempi vetoalueen takia mutta nostoa on paljon enemmän niin miten mahtaa päästöjen käydä?
http://www.kentcams.com/product-details ... ports-'-R-'/
http://www.kentcams.com/product-details ... mpetition/

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 21:22
Kirjoittaja sdracing
Piiitkästä aikaa tuli Opel työkulkineeksi Audin hajottua :D -85 corsa 1.2st. Pari viikkoa nyt ajellut ja keveyden ansiosta pieni vireistäminen tullut mieleen, myöskin temppuileva pierburg on ollut osasyyllinen. C18XE1 olen suunnitellut mutta vanha OHC voisi myöskin olla hyvä vaihtoehto..

Tunnin nyt lukenut tätä topic:ia ja kaikenlaisia lohko/ kansi/ nokka/ ruisku kokoonpanoja tuntuu olevan reilusti. Oisko järkeä pitää tämä 1.2st koneena ja tehdä muutoksia siihen, ja jos on niin mitä? Ensimmäisenä haluttaisi paremmin toimiva kaasutin :D

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 22:45
Kirjoittaja Juho M-P
Vaiha se 12st pois

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 29 Elo 2018, 18:33
Kirjoittaja 1,2sorsa
Älä suotta vaihda. Se on ihan ok pikku motti.
C18xe1 ei olevaan x18xe1 pikkulohko ja c18xe isolohko.

Suosittelen tekemään vapari ohc sekasikiön alle uskottavaksi alle 100hv ettei katsastukseen vaadita muutoksia vastaamaan isompaa vertailu mallia.

Esim c14nz kellarilla tilavuutta, 1,3 nokka, kaasutin, 12st kansi siistittynä ja 16sv pakosarja lyhyemmällä toisioputkistolla. Tai sellainen kokoonpano kun vain on mieleen.

12st on matalalla lohkolla ja tiheällä iskulla.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 29 Elo 2018, 22:15
Kirjoittaja sdracing
Niin x18xe1 tarkoitin, ajatus/ kirjoitusvirhe :D

Tuollainen kokoonpano voisi olla aivan OK. Ruiskua en jaksaisi alkaa väsäämään, onko tuo 1.3 kaasari hyvä vai kannattaisiko etsiä jokin korvauskaasari?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 29 Elo 2018, 23:13
Kirjoittaja 1,2sorsa
On se ainakin suht taloudellinen ja ennen kaikkea halpa.
Näitä on kahta kaasaria, 70hv ja 75hv malleissa eri.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 09:23
Kirjoittaja hukkis
Jos kaasarilla meinasit tehä niin 1,3 varajet kaasari/imusarja ois paras. Kunnon kaasarin löytäminen voi vaan olla aika hankalaa eikä kevenninkalvoja ym. huolto-osia taida helposti löytyä. 1,4 tilavuus ja 70hv taitas mennä laillisesti ilman "gsi" alustamuutoksia.
Melkein helpoin ois ostaa romu 16SE koneinen f-astra ja ottaa tekniikka ja jarrut siitä. Alustasarja ja paksut vakaajat (b-corsa, ite väsätyt, teetetyt) ja tarvike pa-pumppu alustaan vakiotankilla. Yli 1/4 tankillisen kun pitää bensaa niin ei hori kurveissa ilmaa.
Tehoa saa 1,6 koneesta hyvin lisää kun sitä rupee tarviimaan. Ja on tuohon 1,6 lohkoon laitettu 18xe1 pyörivät kamatkin. 13 puristuksilla,portatulla kannella ja 280 nokalla antaa jo hyvää kyytiä...

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 17:10
Kirjoittaja sdracing
Okei, kiitos vastauksesta. Tätä täytyy harkita..kuinkahan työläs on astrasta ruiskun sähköt ottaa pois ja sovittaa corsaan :roll:

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 17:51
Kirjoittaja 1,2sorsa
Ei erityisen paharasti. Vanhempi kadetin vastaava vielä helpompi.mutta siinä on läppämittari joka ei helpolla mahdu tohon valopesurin säiliön tilalle

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 21:53
Kirjoittaja sdracing
Toisaalta taas jos 16SE konetta mielii ja alusta jumppaan ryhtyy niin eikö samalla vaivalla menis jo toi x18xe1 vai tuleeko tässä jtn suurempia modauksia vielä?

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 22:56
Kirjoittaja 1,2sorsa
X18xe1 on ajonestolla ja jokseenkin paljolti esiintyy ecuvikoja. Eli kojelauta irti molemmista autoista ja tilailla g astran tai b vectran sähköt hyvin suurelta osin corsaan. Toki se olisi hatun noston paikka saada ajon esto a corsaan.

Mutta x18xe1 vaikka hestec boksilla ja laajakaistalla voisi olla hyvinkin pätevä tekniikka valinta jollakin sopivalla f15 vaihteistolla.

Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 30 Elo 2018, 22:57
Kirjoittaja 1,2sorsa
Ja tekniikan vaihdot varmaan se parempi alue sitten jatkaa