Sivu 1/67

1.2-1.6 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 09:15
Kirjoittaja Farkku_Kadett
mitä kannattais vielä tehdä jotta sais vähän vielä tehoa lisää? olen vaihtanu nokka-akselin,imusarjan ja vapaavirtaus suotimen!

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 15:05
Kirjoittaja -VMK-
Putkisto nyt on helpoimpia vaihtaa jos et sitä ole vielä tehnyt. Ei kannata mitään hirveetä hormia sinne laittaa ku konekaan ole ku 1.6. 2" läpivirtaavilla pöntöillä olisi ehkä ihan hyvä. Tai sitten pelkkä takavaimennin näin aluksi. Ihan miten tykkää.

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 17:28
Kirjoittaja Enochian
16SV vai C16NZ?

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 07:04
Kirjoittaja Farkku_Kadett
On sitä putkistoa vähän tullu laitettua...rosteri pönttö 4" ulostulolla..mut pitää olkaa suunnitteleen sitä loppu putkistoa..

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 08:19
Kirjoittaja ZuGu
Enochian kirjoitti:16SV vai C16NZ?
16SV -89

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 10:09
Kirjoittaja Enochian
Imusarja vaihdettu millaiseen? Mikä nokka-akseli?


Nokka-akseleita saa tuohonkin koneeseen monia erilaisia, imusarjoja löytyy vakiokaasarille, tuplille, ruiskulle ja läppärungot... Kansi varmaan kannattaisi vaihtaa C16SE-, E16SE- tai sitten 16V-kanteen jos halua enemmän rakennella.

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 11:11
Kirjoittaja Farkku_Kadett
Imusarja ja nokka on 1.3 kadetista... Minkä hintaisia noi kannet on: C16SE-, E16SE- tai sitten 16V

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 11:30
Kirjoittaja ZuGu
Enochian kirjoitti:Imusarja vaihdettu millaiseen? Mikä nokka-akseli?


Nokka-akseleita saa tuohonkin koneeseen monia erilaisia, imusarjoja löytyy vakiokaasarille, tuplille, ruiskulle ja läppärungot... Kansi varmaan kannattaisi vaihtaa C16SE-, E16SE- tai sitten 16V-kanteen jos halua enemmän rakennella.
Noi kannet C16SE ja E16SE niin onko kenties virtaus parempi vai mikä noissa on parempaa verrattuna 16SV ku puristus on jo tossa sen 10:1..

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 11:53
Kirjoittaja ZuGu
Vau, uus topicci virityksille! 8) Nyt kaikki starttimoottorin omistajatkin voi keskustella virityksistä! No, ei vaiteskaan, älkää ottako herneitä nessuun... :wink:

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 15:33
Kirjoittaja Makkone
miten sait tuon 1.3 imusatsin reiät kohdilleen?

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 16:00
Kirjoittaja Vauhtikalloko
Makkone kirjoitti:miten sait tuon 1.3 imusatsin reiät kohdilleen?
1.3 ja 1.6sv? imusarjat sopivat ristiin kiinnityksiltään. Ja kanavat on suht helppo kohdistaa/suurentaa :lol:

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 16:40
Kirjoittaja Enochian
ZuGu kirjoitti: Noi kannet C16SE ja E16SE niin onko kenties virtaus parempi vai mikä noissa on parempaa verrattuna 16SV ku puristus on jo tossa sen 10:1..
Kanavat yleensäkin...

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 16:44
Kirjoittaja Enochian
Irmscherin imusarja/ruisku isommilla suuttimilla, säädettävä pa-paineensäädin, kunnon kartiosuodatin, kannen virtauksien parantaminen tai eri kansi, puristusten nostaminen, viritysnokka-akseli (esim. Dbilas n.240€) ja peltipakosarja niin kai tuohon muutaman humman lisää saa.

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 18:49
Kirjoittaja HCH
Itellä alkaa pikkuhiljaa valmistua 13S. Kantta pudotettu 0.85mm, Imotecin jyrkin sporttinokka, Irmscherin imusarja, peltisarja tulee varmaan omaa valmistetta. Ruiskua ohjaamaan megasquirt ja hukkakipinäsytkä. Saas nähä mitä tuosta irtoaa. Alakerran porautus ja 1.2:n männät ois varmaan kustannustehokkain viritys ykskolmoseen. Kyllä se 1.3tic on vielä saatava rakennettua kun tuli suunniteltua jo melko pitkälle sekin. Starttimoottorit kunniaan :D

Lähetetty: 05 Huhti 2006, 07:45
Kirjoittaja Farkku_Kadett
Ei ne ihan täysin kohalleen menny ne imu kanavat mut ei siihen kovin isoa klappia jääny..pitäis kohistaa ne kanavat niin virtais paremmin!