1.2-1.6 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Tietääkö kukaan muuten mimmonen kansi/nokka 14se koneessa on, ku sehän on melko tehokas kone kokosekseen.
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
mrraven
'Senator'
'Senator'
Viestit: 370
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja mrraven »

Tommosen löysin Linkki
Saksan kieliset sivut mutta jotain kivaa sieltä löytyy.

C14NZ kansi löytyy purettuna voin sitä mittailla kun ehdin.
Kaikista autoista tulee joskus ooppeleita. Ooppeleista vaan vähän aikaisemmin.
3TMotor

Viesti Kirjoittaja 3TMotor »

onko joku joskus tutkinut noita nokkien ajoituksia nostoja ym? missä paras nokka pikkulohkoista?

itsellä tulos c14nz lasketulla 16sv kannella ja ainaki aluks 1,3:sen nokalla. joku soppatykki tarttis vielä kehitellä siihen päälle...
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Eiköhän vakionokista paras oo se 1.3:n. Toi 16sv kansi ei välttämättä kaikista parhain oo... ite alan sovittelee 1.2 kantta 16sv:hen kuhan ennätän.
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
uitto
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Syys 2005, 17:50
Paikkakunta: vammala

Viesti Kirjoittaja uitto »

VilleJ kirjoitti: ite alan sovittelee 1.2 kantta 16sv:hen kuhan ennätän.
kerroppa lisää kunhan saat projektin etenemään, itelllä samanlaisia suunnitelmia..
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

eli 1.2 kanteen tarkotus sovittaa 1.4:n venttiilit, 1.3 irmscher ruisku, 1.3 nokka, pakosarja joko 13sb tai 16sv. kannentiiviste täytyy teettää paksumpi. nyt just ei homma etene yhtään ku oon työtön :-? kansi ja kone olis irrallaan. venttiilit ja ruisku puuttuu.
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
3TMotor

Viesti Kirjoittaja 3TMotor »

näyttäis vaan 16sv kannes olevan isoimmat venat mut toisaalta matalapuristeisin...
muissa kansissa olis kyl seetiä sen verran että sais mirattua 16sv:n venttiilit mut sit niitä pitäis lyhentää samalla kun ovat 4mm pitemmät ku muitten "pikkulohkoisten" venttiilit.
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

juu. ei oo noi 16sv kanavatkaan kovin hyvät. kuten tuomas tossa jo mainitsi ni c14se:n venat käy ku kantta modaa.
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
Vauhtikalloko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Loka 2005, 19:55
Paikkakunta: Rauma

1.3 ohc nokan hionta

Viesti Kirjoittaja Vauhtikalloko »

Onko kenelläkään kokomusta 1.3ohc koneen nokka akselin hionnasta?Missä olet hiottanut?Asteita?Yms.. Itse ajattelin lähettää 1.3 nokan+nokka pukin Gt-Motoriin helsinkiin hiottavaksi Hintaa tais olla n120e.Onko kenelläkään kokemusta kyseisen paikan laadusta/ammatti taidosta? -(z)-
Ehkä otin ehkä en.
Avatar
RV
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1193
Liittynyt: 08 Elo 2005, 23:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja RV »

Ainakin kohtuu halpa paikka on R-Koneistus Keravalla.. kyselin sieltä 1.3 nokan hiontaa niin olisko ollu jotain 87€.

Numero sinne olis 09-2428833
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

Mittailin niitä palotiloja ja tulokset olivat seuraavanlaisia(n.1-2cc tarkkuudella): 12ST=20cc, 13S=20cc, 16SV=35cc. Kun 16sv kannessa on huonot kanavat ja 12ST ja 13S kansissa pienet venttiilit, jää ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi laittaa E/C16SE/SEI lätsä...siinä kun on se nokkakin paras näistä vaihtoehdoista.
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

nonni. siinä on vaa se että niitä se kansia ei ihan joka nurkassa pyöri ja ne maksaa. jos vähä viitsii nikkaroida ni saa melko edullisesti tehtyy tommosesta pikkukoneen kannesta ihan ok kannen.
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

No ei ne nyt ihan niin yleisiä ole kun muiden pikkulohkojen(12ST,13S,16SV) kannet. Alkaa se maksamaan sekin kun hommaa isommat venttiilit, teettää seetityöt ja kanavan muotoilun(tarkoitan tällä suurennetun/vaihdetun seetin sovitusta kanavaan), nokan hiominen ym. sitten jää vielä puristusten laskeminen huoleksi. Kasvanut tehokin jää tod. näk. pienemmäksi kuin 16SE kantta käyttämällä... :-?
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Avatar
VilleJ
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No totta turiset. Ompahan uudet osat xD
Opel saa muovin ruostumaan. Kadett 16SV -88 Golf LX Diesel -83
Aulin
'Senator'
'Senator'
Viestit: 421
Liittynyt: 08 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aulin »

Olen rakentamassa pikko ohc kisakonetta rataminin keulalle.

Nyt on hommattuna 13s lohko ja f13 laatikko.

- Riittääkö tossa 13s lohkossa putket porata 1,2 männille sopivaksi, muistaakseni 1,2:ssa on n.78mm poraus?

- Jos poraus onnistuu niin silloinhan siihen periaatteessa sopii 16se kansi?

- Minkä kokoiset läppärungot on sopivat tähän kokoonpanoon? on 4x 40mm liioittelua?

- Löytyykö hyviä kilpanokkia vai pääseekö helpommalla jos hiotuttaa?


Koneesta olisi siis tarkoitus puristaa kaikki mahdolliset hevoset ulos ja säännöthän eivät rajoita tekniikkaa.
Vastaa Viestiin