1.2-1.6 OHC koneen viritys
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Miten on imuset kestäneet pakoventtiilinä? Noissa on kuitenki materiaalissa jonkun verran eroja...
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
En kerenny tuolla kannella ajaa, kuin puoli vuotta, kun tuli kanki kyljestä läpi ja vaihtu koko tekniikka toiseen. Kyllä ne venttiilit ainaki kuumaks meni useaan kertaan, ku paukulla oli monesti käärmeenpesä ihan mansikkana. Venttiilit näytti olevan ok kannen irroituksen jälkeen. Koneessa hajos oikeestaan kaikki muu paitsi kansi. Ehkä jollain muulla on ollut huonompia kokemuksia vastaavasta käytöstä?
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Asiasta kukkaruukkuun muuten en oo tehnyt mitään erillistä myynti-ilmoa mutta multa löytyy sitten joutilaana yksi c14se jos joku tarvii rakenteluaihioks
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Näkyyks noi kuvat vaan ocf jäsenille, tai jotain. -ttu et voi olla vaikeeta, ainakin mulle. En jaksais jotain erillistä picasaweb tms sydeemiä ja raapustella kaikki kuvalinkit uusiks
Näen kuvat vain kirjautuneena sisään. Uppasin kuvat foorumin galleriaan, jossa kansion nimenä personal album, eli "oletuskansioon"....voiks sen oikeuksia säätää jotenkin. Kuvien kokokin on alle 500k.
Antti
Näen kuvat vain kirjautuneena sisään. Uppasin kuvat foorumin galleriaan, jossa kansion nimenä personal album, eli "oletuskansioon"....voiks sen oikeuksia säätää jotenkin. Kuvien kokokin on alle 500k.
Antti
Kadett C caravan 1975 ohc, Kardinalrot (Opel-Farbcode L508) + rostex-rot
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Nyt näkyi kuvat ainakin mulla, aikasemmin ei näkynyt kun kävin katsomassac.caravan kirjoitti:Näkyyks noi kuvat vaan ocf jäsenille, tai jotain. -ttu et voi olla vaikeeta, ainakin mulle. En jaksais jotain erillistä picasaweb tms sydeemiä ja raapustella kaikki kuvalinkit uusiks
Näen kuvat vain kirjautuneena sisään. Uppasin kuvat foorumin galleriaan, jossa kansion nimenä personal album, eli "oletuskansioon"....voiks sen oikeuksia säätää jotenkin. Kuvien kokokin on alle 500k.
Antti
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Kyllä ne nyt näkyy kaikille.c.caravan kirjoitti:Näkyyks noi kuvat vaan ocf jäsenille, tai jotain
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Hyvä, että kuvat näkyvät nyt kaikille.
.... Paitsi mulle, jos en ole kirjautuneena sisään, näen kuvien tilalla mustan boksin jossa P-kieltomerkki tjms., sekä teksti "You are not authorised" jne.
.....
On se tietotekniikka vaan ihmeellistä. Onneks toi mekaniikka tottelee mua kiltimmin. Sit ku KMS-ecu alkaa käyttäytyä samoin, lupaan siirtyä takaisin jakajasytkään kärjillä ja kaasarit voi "päivittää" kugelfischer ruuttaan.
Terveisin nimim. Sepän vikaa jo neljännessä polvessa....
Kadett C caravan 1975 ohc, Kardinalrot (Opel-Farbcode L508) + rostex-rot
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Takaisin
Kuinka rajuja puristussuhteita olette käyttäneet pikkulohkoissanne. Brittien artikkeli 8-valve Vauxhall Nova tuning, tai joku sellanen, oli mieltä et 12.8:1 olis limitti staattiselle. Tiedän, riippuu nokasta ja vähän kaikesta, mut kuitenkin?
Mihin on asettunut dynaaminen puristussuhde, jos olette laskeneet? Entäpä puristuspainemittauksen tulos?
Faijan jokkiskuplan kone päästi aikanaan paineet kannen ja sylinteriputken välistä ku puristuspainemittari näytti 16,5bar ja yli. Tämän jälkeen vähän lisää simmejä syl.putken alle ja kolmannella kierroksella alkoi aina nakuttaa, mut kyllä lähti viivalta....
Kuinka rajuja puristussuhteita olette käyttäneet pikkulohkoissanne. Brittien artikkeli 8-valve Vauxhall Nova tuning, tai joku sellanen, oli mieltä et 12.8:1 olis limitti staattiselle. Tiedän, riippuu nokasta ja vähän kaikesta, mut kuitenkin?
Mihin on asettunut dynaaminen puristussuhde, jos olette laskeneet? Entäpä puristuspainemittauksen tulos?
Faijan jokkiskuplan kone päästi aikanaan paineet kannen ja sylinteriputken välistä ku puristuspainemittari näytti 16,5bar ja yli. Tämän jälkeen vähän lisää simmejä syl.putken alle ja kolmannella kierroksella alkoi aina nakuttaa, mut kyllä lähti viivalta....
Kadett C caravan 1975 ohc, Kardinalrot (Opel-Farbcode L508) + rostex-rot
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Kuvat näkyy kirjautuneena,muuten ei.
12,5 rutut oli tytön peltoautossa jossa 1,6 alakerta, 1,3 kansi ja tais olla 16SE ja sit catcams mieto virinokka. 1,6SE ruiskulla pelas ilman mitään kikkailua normi 98 pensalla molemmilla nokilla.
13,5 rutut ollu parissa ohc iso ja pikkulohkossa etanolilla. tuo 16SE strokattuna 1,8:ksi enemin pikkunokalla kilisteli hitusen normisäädöillä. Hihnapyörän kääntäminen viitisen astetta myöhäsemmälle korjasi tilanteen. Puristuspaineita en oo näistä mitannu.
12,5 rutut oli tytön peltoautossa jossa 1,6 alakerta, 1,3 kansi ja tais olla 16SE ja sit catcams mieto virinokka. 1,6SE ruiskulla pelas ilman mitään kikkailua normi 98 pensalla molemmilla nokilla.
13,5 rutut ollu parissa ohc iso ja pikkulohkossa etanolilla. tuo 16SE strokattuna 1,8:ksi enemin pikkunokalla kilisteli hitusen normisäädöillä. Hihnapyörän kääntäminen viitisen astetta myöhäsemmälle korjasi tilanteen. Puristuspaineita en oo näistä mitannu.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Hukkis, kiitos kuva-asiasta ja muutenkin. Olis vissiin sitten vara nostaa vähän puristuksia, tai vaihtoehtoisesti miedontaa nokkaa hieman, esim. 296 -> 280. Huuhtelun tuoma hyöty kyllä heikkenee, pienempi overlap nääs. LSA-kulmaa en tahtois pienentää, ettei vetoalue kapene liikaa.
Toisaalta jos en yritä ottaa viimistä hepoa ulos koneesta, niin kestävyys paranee. Autolla on tarkoitus ajaa lähinnä rata-ajoa, stripille vois tehdä tylymmänkin kokonaisuuden.
Turha kai haihatella liikaa ennen dynotusta , mutta syntyypähän keskustelua aiheen tiimoilta.
Toisaalta jos en yritä ottaa viimistä hepoa ulos koneesta, niin kestävyys paranee. Autolla on tarkoitus ajaa lähinnä rata-ajoa, stripille vois tehdä tylymmänkin kokonaisuuden.
Turha kai haihatella liikaa ennen dynotusta , mutta syntyypähän keskustelua aiheen tiimoilta.
Kadett C caravan 1975 ohc, Kardinalrot (Opel-Farbcode L508) + rostex-rot
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Mulla 16SV 1mm lasketulla C16SE hatulla kilistelee 5000r ylöspäin. Nokkana 13S vakiomerkissä.
Ruiskuna 18E jetronic. Suuttimia puljasin 133-200ml. 155ml veti rajuimmin, 170ml väänsi parhaiten. Kaikilla kuitenki naulas. Sytystä ei kärsi laittaa vakiomerkkiin. Mutta taas sen ylittäminen lisää tehoa reippaasti.
Jotta ei naulaa yhtn on sytytyksen oltava 10ast myöhäsellä mutta sitten ei oo yhtään vetojakaan.
Onko syynä dynaaminen puristus? Nokka on liian myöhasellä. Startilla saa pyristuspaineeksi 14,5bar.
Ruiskuna 18E jetronic. Suuttimia puljasin 133-200ml. 155ml veti rajuimmin, 170ml väänsi parhaiten. Kaikilla kuitenki naulas. Sytystä ei kärsi laittaa vakiomerkkiin. Mutta taas sen ylittäminen lisää tehoa reippaasti.
Jotta ei naulaa yhtn on sytytyksen oltava 10ast myöhäsellä mutta sitten ei oo yhtään vetojakaan.
Onko syynä dynaaminen puristus? Nokka on liian myöhasellä. Startilla saa pyristuspaineeksi 14,5bar.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Kysellään nyt täälä et onko kellään jääny nurkkiin 1.3ohc Irmscherin ruiskusarjaa? Hyvä täs kysästä ennenku rustaa ostoilmoa.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Jollakin oli myynnissä täällä koko ee kadetti ruiskulla ja oliko tyyliin ruiskun hinnallajarkkis kirjoitti:Kysellään nyt täälä et onko kellään jääny nurkkiin 1.3ohc Irmscherin ruiskusarjaa? Hyvä täs kysästä ennenku rustaa ostoilmoa.
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
No ku niin mäki muistelin mutten enää löydä ilmoa milläänblex84 kirjoitti:Jollakin oli myynnissä täällä koko ee kadetti ruiskulla ja oliko tyyliin ruiskun hinnallajarkkis kirjoitti:Kysellään nyt täälä et onko kellään jääny nurkkiin 1.3ohc Irmscherin ruiskusarjaa? Hyvä täs kysästä ennenku rustaa ostoilmoa.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Oootko mitannut puristustilavuuteen vaikuttavat asiat? Dynaaminen puristus voisi olla liian suuri, 13S moottorin nokkakaan niin kireä vielä ole. Nokan myöhäistäminenkin vaan laskee dynaamista puristusta. 13S nokan asteet Puolalaisen dokumentin mukaan, imu 24/78, pako 68/36 ja nosto venttiililtä 9,78mm. Tähän kyllä suhtautuisn hieman varauksellaJuho M-P kirjoitti:Mulla 16SV 1mm lasketulla C16SE hatulla kilistelee 5000r ylöspäin. Nokkana 13S vakiomerkissä.
Ruiskuna 18E jetronic. Suuttimia puljasin 133-200ml. 155ml veti rajuimmin, 170ml väänsi parhaiten. Kaikilla kuitenki naulas. Sytystä ei kärsi laittaa vakiomerkkiin. Mutta taas sen ylittäminen lisää tehoa reippaasti.
Jotta ei naulaa yhtn on sytytyksen oltava 10ast myöhäsellä mutta sitten ei oo yhtään vetojakaan.
Onko syynä dynaaminen puristus? Nokka on liian myöhasellä. Startilla saa pyristuspaineeksi 14,5bar.
Onko sytysjärjestelmä vakio, voisko esim ennakkokäyrän muuttaminen auttaa? Sitte hot-spot esim. liian kuumat tulpat tai terävä kulma palotilassa jne... Kuinka iso paljevälys, liian suuri ei hyvä. RPM-limitistä ja lähteestä riippuen 0,7....1,2mm ok.
Googlella löytyy abnormal combustion. Lisäks miltäs sytytyskynttiläin elektroodit tahi eriste näyttävät?
Kadett C caravan 1975 ohc, Kardinalrot (Opel-Farbcode L508) + rostex-rot