x20xev/22xe koneen virittäminen.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Kysymys c20xe:n pakosarjan laipan vaihdosta xev:lle sopivaan. Kuinka tuo nelospytyn pakokanava, josta jatkuu se egr:n kolo, miten tämän kanssa on menetelty? Ei löytynyt edes kuvaa kannesta miten se kolo sieltä alkaa eikä viitti irti käyttää tuostakaan. Pitäis laippa piirtää tiivisteestä, mutta vetääkö tuon vikan kanavan reiän sitten samanlaiseksi kun muutkin, vaikka tiivisteessä on leveempi kolo?
Niin ja kuinka oleellista tuon loppu putkiston kasvatus, meinasin sitäkin uusia niin tehdäkö 2,25" vai 2,5" rännistä? Moottorissa nyt kiinteä imusarja, c18xe nokat ja kevyt vauhtipyörä. More to come...
Niin ja kuinka oleellista tuon loppu putkiston kasvatus, meinasin sitäkin uusia niin tehdäkö 2,25" vai 2,5" rännistä? Moottorissa nyt kiinteä imusarja, c18xe nokat ja kevyt vauhtipyörä. More to come...
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Se kanava menee syvennyksenä alkuperäisessä valurautaisessa pakosarjassa. Tiivisteeseen sitten leikata tilkepala kaveriksi.
Laskin a corsaan c18xe putken kooksi sopivan 2"
Putkisto saa olla lopussa vaikka 1 3/4 koska pakokaasut jäähtyvät ja niiden tilavuus pienenee matkallaan.
Varmaankin laittaisin 2,5" sport katin esim mangnaflow ja keskivaimentajan jälkeen supistaisin vakioksi.
Oletan että puhumme katuautosta astra G
Laskin a corsaan c18xe putken kooksi sopivan 2"
Putkisto saa olla lopussa vaikka 1 3/4 koska pakokaasut jäähtyvät ja niiden tilavuus pienenee matkallaan.
Varmaankin laittaisin 2,5" sport katin esim mangnaflow ja keskivaimentajan jälkeen supistaisin vakioksi.
Oletan että puhumme katuautosta astra G
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Ok, tänks
Juu ihan leimavärkki tuo on, ja kyllä g-Astra. Korvausputken katille (laipoilla) ja keskelle vain joku renonanssipytty alkuperäisen tilalle, taakse sitten joku rosterisumppu kun kirkkaasta meinasin tuon uuden tehdä. Martelius myi tuohon 2,5" viritysputkistoa, mutta oli niin kalllis että teen ite. Sitä vaan jäin miettimään ettei liika väljksikään jää, alkuperäinen on 2"
Juu ihan leimavärkki tuo on, ja kyllä g-Astra. Korvausputken katille (laipoilla) ja keskelle vain joku renonanssipytty alkuperäisen tilalle, taakse sitten joku rosterisumppu kun kirkkaasta meinasin tuon uuden tehdä. Martelius myi tuohon 2,5" viritysputkistoa, mutta oli niin kalllis että teen ite. Sitä vaan jäin miettimään ettei liika väljksikään jää, alkuperäinen on 2"
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Astrassa on hyvin tilaa tehdä pitkä keski vaimennin. Mätänetistä musta rejitetty sisäputki sekä villaa ja liikkeestä rosteripeltiä rosteri aina kaikuu niin mielummin vaimennan varmanpäälleJNN kirjoitti:Ok, tänks
Juu ihan leimavärkki tuo on, ja kyllä g-Astra. Korvausputken katille (laipoilla) ja keskelle vain joku renonanssipytty alkuperäisen tilalle, taakse sitten joku rosterisumppu kun kirkkaasta meinasin tuon uuden tehdä. Martelius myi tuohon 2,5" viritysputkistoa, mutta oli niin kalllis että teen ite. Sitä vaan jäin miettimään ettei liika väljksikään jää, alkuperäinen on 2"
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Minkähän verran olisi hyvä olla ventiilin ja männän välissä rakoa? Imu ja pakopuolella eri lukema, mutta...?
Vaikuttaakos tähän nokan asteet noston lisäksi?
Vaikuttaakos tähän nokan asteet noston lisäksi?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Onko C18Xe ja X18XE kansissa muuta eroa kuin nokat? Palotila ja venttiilit samankokoiset? kanavat samanlaiset? Onko 1.8 kansissa samankokoiset venttiilit ja samanlaiset kanavat kuin 2.0 mutta palotilapienempi? 2.2 ja 2.0 kannet samat? miten puristussuhteet 2.0/2.2 koneissa 1.8 kannella. Pari kysymystä lähinnä sen takia koska ei mahdollsita päästä tutkimaan 1.8 kantta. Varmasti löytyy tietoa aiemmin mutta jos kerralla sais tietoon ettei tarvitse selata, vaikka tuota on tullut pariinkertaan selattua läpi.
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Täysin eri kannet. C18XE on "isolohko" ja X18XE(1) "pikkulohko".jepulis69 kirjoitti:Onko C18Xe ja X18XE kansissa muuta eroa kuin nokat? Palotila ja venttiilit samankokoiset? kanavat samanlaiset? Onko 1.8 kansissa samankokoiset venttiilit ja samanlaiset kanavat kuin 2.0 mutta palotilapienempi? 2.2 ja 2.0 kannet samat? miten puristussuhteet 2.0/2.2 koneissa 1.8 kannella. Pari kysymystä lähinnä sen takia koska ei mahdollsita päästä tutkimaan 1.8 kantta. Varmasti löytyy tietoa aiemmin mutta jos kerralla sais tietoon ettei tarvitse selata, vaikka tuota on tullut pariinkertaan selattua läpi.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
X18XE on isolohko ja ihan sama kansi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Poistettu
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Niinhän se olikin, sekoilin ton ykkösen kanssa...Juho M-P kirjoitti:X18XE on isolohko ja ihan sama kansi
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Samaa tässä miettinyt, juurikin c18xe ja x20xev kansien eroja, lähinnä kumpi olisi parempi aihio viedä koneistajalle viritykseen? x20xev alakerran päälle tulossa.jepulis69 kirjoitti:Onko C18Xe ja X18XE kansissa muuta eroa kuin nokat? Palotila ja venttiilit samankokoiset? kanavat samanlaiset? Onko 1.8 kansissa samankokoiset venttiilit ja samanlaiset kanavat kuin 2.0 mutta palotilapienempi? 2.2 ja 2.0 kannet samat? miten puristussuhteet 2.0/2.2 koneissa 1.8 kannella. Pari kysymystä lähinnä sen takia koska ei mahdollsita päästä tutkimaan 1.8 kantta. Varmasti löytyy tietoa aiemmin mutta jos kerralla sais tietoon ettei tarvitse selata, vaikka tuota on tullut pariinkertaan selattua läpi.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Kuinka isoksi kestää 2.2 lohko porata? 88mm? vai vielä isommaksi
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Kitcar männät on 88mm, eli eiköhän tuo se maksimi aikalailla ole.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Jos x20xev/22xe koneeseen istuttaa suoraan c18xe nokat kantta ja nostimia vaihtamatta, alkaakohan pata pitämään kauheaa mekkalaa, oisko viisain vaihtaa samaan syssyyn koko kansi? Kuulin tarinaa et erinostoiset nokat orggiskannen nostimilla ym. hiluilla ei istuis 1:1.... ku ois tiedossa c18xe nokat mut ei oikeen nappaa käyttiksestä kantta purkaa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.
Mulla on c18xel koneessa c18xe nokat.
Ja noita on monessa xev koneessakin. Näissä on sanat venttiilit ja hilppeet. C18xe oli milli enempi nostoa.
Samaan urakkaan paineistat pytyt ja vaihdat ohjarin kumit kansipaikoillaan.
Ja noita on monessa xev koneessakin. Näissä on sanat venttiilit ja hilppeet. C18xe oli milli enempi nostoa.
Samaan urakkaan paineistat pytyt ja vaihdat ohjarin kumit kansipaikoillaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.