x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Käytin y22xe kannen koneistuksessa kun kansipahvi korkkasi.
Annoin luvan ottaa reilulla kädellä et tulee suora. Nyt on höylätty kaikki mitä sai :o
0.4 mm lähti pois. Tuosta nyt ei taida olla minkään valtakunnan hyötyä loppupeleissä vakio kaluilla tehon kannalta?
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
OpeliXvekkuliB2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Huhti 2015, 14:16

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OpeliXvekkuliB2 »

Koitin ajatuksella lukee ketjun läpi mut silti jäi epäselväksi että onko vm99--> x20xev nokat korkeammalla nostolla ja onko niistä oikeesti hyötyä laittaa sellaiset ns.vanhanmalliseen x20xev jossa x18xe kansi, kiinteäpituuksinen imusarja ja säädettävä moottorinohjaus kaverina?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Korkeanostoset on vain C18XE moottorissa F Astrassa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
OpeliXvekkuliB2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Huhti 2015, 14:16

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja OpeliXvekkuliB2 »

AM kirjoitti:Nokat muuttuvat uudemmissa X20XEV:issä ja ovat korkeammalla nostolla (10,6mm) -olisko ollut vm.00 eteenpäin.
Eli tämä väite on jossain välissä torpattu?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eekö nuo 10.6 ollut x20xer koneessa?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

DEAD kirjoitti: 13 Syys 2019, 09:28 Eekö nuo 10.6 ollut x20xer koneessa?
OPC moottori on tosiaan asia erikseen. Sehän on periaatteessa C20XE liikkuvat XEV lohkossa/kannessa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

ARRNOW kirjoitti: 26 Maalis 2018, 18:21 Kyllä ne vaan on noissa omegan koneissa silmämääräisesti noin 2-3mm jää lohkon alapuolelle nuo männät, ja näitä koneita on purettu useampia siviili autoista, että en usko että kaikkiin olisi joku veivit vaihtanut..
Vanha juttu mutta olen ny purkamassa/kasaamassa Sintran X22XE pannua ja siinä kyllä tulee männät ihan dekkin ja jotain kymppejä yli? Ja mäntien puristuskorkeuskin on mielestäni sama mitä X20XEV
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ARRNOW
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 15:46
Paikkakunta: joensuu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja ARRNOW »

Juho M-P kirjoitti: 19 Loka 2019, 00:26
ARRNOW kirjoitti: 26 Maalis 2018, 18:21 Kyllä ne vaan on noissa omegan koneissa silmämääräisesti noin 2-3mm jää lohkon alapuolelle nuo männät, ja näitä koneita on purettu useampia siviili autoista, että en usko että kaikkiin olisi joku veivit vaihtanut..
Vanha juttu mutta olen ny purkamassa/kasaamassa Sintran X22XE pannua ja siinä kyllä tulee männät ihan dekkin ja jotain kymppejä yli? Ja mäntien puristuskorkeuskin on mielestäni sama mitä X20XEV
Niin sintran x22xe koneessa onkin, mutta noissa omegoissa on y22xe tai z22xe. Ja niissä jää mäntä n.3 mm lohkopinnan alapuolelle ja on pallomainen lakimuodoltaan, eikä ole ventiilikoloja männissä.
Kadett D GTE
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onpä jännä juttu että ne on tehny tollasen muutoksen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mitkä kampiakselit näistä 2.0/2.2 koneista on täysilä vastapainoilla? Onko muita 20XE:n lisäksi ja olikos toi 20XE kampura muutenki jotenkin spessu?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

20XE rauta on taottu ja vauhtipyörä 8:lla pultilla kiinni.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

X22XE on ainakin kahdeksalla vastapainolla ja minusta kyllä taitaa kaikki OHC/dohc vehkeet ollakin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ketsa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

F Astrasta purettu x20xev tarkoitus läpikäydä ja nostaa G Astran keulalle parantamaan kulkua nykyiseen 116hp 1.8:iin verrattuna. Muutama kyssäri ennen hutkimisen aloittamista:

1. Saako jostain valmiita pakosarjanlaippoja tuohon x20xeviin? Tai edes valmista dwg/dxf kuvaa. Tarkoitus modata c20xeen pakosarjasta peltisarja tuohon.

2. Sopiiko c20xestä imunokka x20xeviin? 1.8:n nokista oli tässä topikissa sivutolkulla juttua, mutta c20xe nokista ei juttua osunut silmiin.

3. Kytkin ja vauhtipyörä, saako jostain kohtuu rahaan valmista teräspyörää?

4. Mitä yhteensopivuusongelmia kohtaan F Astran mottia G Astraan kammetessa?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

1. Saako jostain valmiita pakosarjanlaippoja tuohon x20xeviin? Tai edes valmista dwg/dxf kuvaa. Tarkoitus modata c20xeen pakosarjasta peltisarja tuohon.
Google tuntu löytävän ihan Suomesta
2. Sopiiko c20xestä imunokka x20xeviin? 1.8:n nokista oli tässä topikissa sivutolkulla juttua, mutta c20xe nokista ei juttua osunut silmiin.
Ei passaa.
3. Kytkin ja vauhtipyörä, saako jostain kohtuu rahaan valmista teräspyörää?
Miksi ihmeessä? Vakio on hyvä ja riittää normaaliajossa ja viritettynäkin vaikka kuinka pitkälle.
4. Mitä yhteensopivuusongelmia kohtaan F Astran mottia G Astraan kammetessa?
Sähköt. Ei välttämättä sovi vaihdelaatikkoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Marteliukselta ostin itse laipan pakosarjaan.
Orkkis poteropainaa jonkin verran. Ohc saa lättymallin samassa koossa joka joitakin kiloja kevyempi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin