x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Rizla^^ kirjoitti:Justii luin toisaalla että vakio alakerta kestää helposti ainakin 300hp jos vaan muuten on kunnossa.
Voisiko lähteen linkata tähän?
JEEEEEEEEEEEEE!
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

madi kirjoitti:alakerta kestää varmana semmosen sopivan kutittelun n.300hp varmana
laita sinne z20let monikerros metallitiivisteitä x2 purkaa tiivisteet ja laittaa keskeltä parit kerrokset toiseen tiivisteeseen tippuu puristuksetkin jonkun verran
Kuten sanoin totuutta en tiedä.

Topickia en saa linkattua tähän kun en osaa puhelimella kopioida nettiosoitetta mutta löytyy valikosta ahdetut moottorit ja olikohan nimenä "x20xev turbo"
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Kierroksia lähinnä meinasin :o
Vai olikohan tämä kompa, että kanget kestää mutta vakiopultit ei :D
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kestää enemmän kuin tässä topicissa saa kukaan viritettyä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kampura on tasapainotettu. Männissä kankineen keskenään eroa 8,2grammaa vakiona. Valujäljistä sai eron kavennettua 3,5grammaan. "Mäntäparit" keskenään samanpainoiset. Kampura ja kaikki pyörivät paitsi kiilahihnapyörä tasapainotettu.

Kiertää 6100rpm enempään ei ole järkeä kun tehot lähtee romahtamaan.

Pultit tilasin nyt arpit. Arp 2000 oli ilmeisesti parempi ja kalliimpi 149e otin halvemmat satasen arpit, glykon laakerit hakisi kaupasta niin vaihtaa samalla ja tarkistaa ettei ole vahinkoja öljypaineventtiilin hetken jumitukselta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Rizla^^ kirjoitti:Justii luin toisaalla että vakio alakerta kestää helposti ainakin 300hp jos vaan muuten on kunnossa.

Totuutta en tiedä
Juu ensimmäinen ongelma varmaan on kk pultit niinku monessa muussakin
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

1,2sorsa kirjoitti:
Kettunen kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:Mitä vakio c18xe/xel kanget kestää?
Vaparina varmasti kaiken.
Mihinkäs tämä perustuu?
Kiinnostaisi minuakin.
Motissahan riittää kyllä potenttiaalia
Moro. Ne xe/let kiertokangen pultit on vakiona noin 40mm kierteellä ja arpt 37mm ja kanta 10 korkea molemmissa
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Oliko jollaki muistis niitä c18xe nokkien varaosa numeroa kun en ny kuukkelilla enkä tätä palstaa selaamalla löydä... Anteeksi ja kiitos

C18XE kannen palotila on 35ml, mutta oliko joku mitannut sitä y22xe/x20xev palotilaa?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

OCF2945 kirjoitti:Oliko jollaki muistis niitä c18xe nokkien varaosa numeroa kun en ny kuukkelilla enkä tätä palstaa selaamalla löydä... Anteeksi ja kiitos

C18XE kannen palotila on 35ml, mutta oliko joku mitannut sitä y22xe/x20xev palotilaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

1,2sorsa kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Oliko jollaki muistis niitä c18xe nokkien varaosa numeroa kun en ny kuukkelilla enkä tätä palstaa selaamalla löydä... Anteeksi ja kiitos

C18XE kannen palotila on 35ml, mutta oliko joku mitannut sitä y22xe/x20xev palotilaa?

viewtopic.php?f=57&t=95156&p=2210222&hi ... o#p2210222

varaosanumeroa ei lue topikissa. Päinvastoin väitetty olevan samalla numerolla..... mene ja tiedä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

OCF2945 kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:
Kettunen kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:Mitä vakio c18xe/xel kanget kestää?
Vaparina varmasti kaiken.
Mihinkäs tämä perustuu?
Kiinnostaisi minuakin.
Motissahan riittää kyllä potenttiaalia
Moro. Ne xe/let kiertokangen pultit on vakiona noin 40mm kierteellä ja arpt 37mm ja kanta 10 korkea molemmissa

C18xe ja c18xel on molemmat kokomatkakierteellä.
kannanalta pituus 50mm kierre 1,25 varmistan nyt vielä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

1,2sorsa kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:
Kettunen kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:
Vaparina varmasti kaiken.
Mihinkäs tämä perustuu?
Kiinnostaisi minuakin.
Motissahan riittää kyllä potenttiaalia
Moro. Ne xe/let kiertokangen pultit on vakiona noin 40mm kierteellä ja arpt 37mm ja kanta 10 korkea molemmissa

C18xe ja c18xel on molemmat kokomatkakierteellä.
kannanalta pituus 50mm kierre 1,25 varmistan nyt vielä

Vakio pultissa oli kierre kantaan asti. Arp pultissa on ehkä 5mm pitkä kohdistus osa kannan juuressa missä ei kierrettä. Niin ja pieni kirjoitus virhe Siis kannan alta vakiot 40 ja arpt 37
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

1,2sorsa kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Oliko jollaki muistis niitä c18xe nokkien varaosa numeroa kun en ny kuukkelilla enkä tätä palstaa selaamalla löydä... Anteeksi ja kiitos

C18XE kannen palotila on 35ml, mutta oliko joku mitannut sitä y22xe/x20xev palotilaa?

viewtopic.php?f=57&t=95156&p=2210222&hi ... o#p2210222

varaosanumeroa ei lue topikissa. Päinvastoin väitetty olevan samalla numerolla..... mene ja tiedä
Just luinkin tämän ja pitää huomenna mittailla... Heräs vain mieleen kun c18xe kannessa ei vissiin pitäisi olla lisäilmapumpun ja egr reikiä ja tuossa ne on, että ostinkohan jonkun xel paska kannen nokkineen vaikka kyllä myytiin xe kantena :-?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

OCF2945 kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Oliko jollaki muistis niitä c18xe nokkien varaosa numeroa kun en ny kuukkelilla enkä tätä palstaa selaamalla löydä... Anteeksi ja kiitos

C18XE kannen palotila on 35ml, mutta oliko joku mitannut sitä y22xe/x20xev palotilaa?

viewtopic.php?f=57&t=95156&p=2210222&hi ... o#p2210222

varaosanumeroa ei lue topikissa. Päinvastoin väitetty olevan samalla numerolla..... mene ja tiedä
Just luinkin tämän ja pitää huomenna mittailla... Heräs vain mieleen kun c18xe kannessa ei vissiin pitäisi olla lisäilmapumpun ja egr reikiä ja tuossa ne on, että ostinkohan jonkun xel paska kannen nokkineen vaikka kyllä myytiin xe kantena :-?
12/93 männäleimoilla C18xe
Tehtaalta ecotec kyltti
Paremmat nokat
Nystyrät on. Reiät on (7,5mm)
Egr ja puolan jalka sokea eikä egrää ole eikä lisäilmapumppua
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Loma alko niin Koitan ettiä lunttilaput missä on noiden palotilojen tilavuudet tai jos ei löydy niin äkkiäkös tuon mittaa uudelleen kun on irtaallaan xevin ja y22xen kansi. Ja samoilla osanumeroilla olleet nuo c18xen nokat kuin x20xev/y22xe/c18xen mitä itellä on nurkissa pyörinyt.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin