1.2 esim. kadetin virittely?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Nokes
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 75
Liittynyt: 21 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Tuulos

1.2 esim. kadetin virittely?

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Täällä on ollu aikasemminkin juttua b tai c kadetin trimmailusta,mut kokeilin hakua ja aina tulee esim. jotain calibran taka änkkäristä tai c20xev tuunailusta aiheita.Täs oon jo jonkin aikaa mietiskelly c/b kapin ostoa ja löytyiskö vinkkejä näiden piristämiseen?Mitä eroa on näiden 1.2 n ja s koneilla??
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

ranex1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 34
Liittynyt: 25 Elo 2005, 19:28
Paikkakunta: tooth bay

Viesti Kirjoittaja ranex1 »

vanhasta muistista vedettynä s:ssä on eri nokka,virranjakajan ennakkokäyrä erilainen, kaasari isompi se 35 mm, kannessa pyörivät imuventtiilit, tasapää männät ventiilin koloilla, siinäpä ne on. pakosarja kahdellä lähdöllä. itellä muinoin oli kantta laskettu, teetetty nokka ja pystytuplakaasari. kulutus tippui ja kiihtyvyysparani ja huippunopeutakin 155r13 renkailla kelasi mittarin mukaan 165. pikkuperät ei tykänny oiken hyvää ja kytkinlevystä pinnat mureni mutta muuten toimi hyvin. mutta paras tapa on nykyisin uudenaikaisen pikkulohkon asentaminen saa paremman ja toimivamman ratkaisun.
Avatar
d-raketti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 150
Liittynyt: 11 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja d-raketti »

Ja ässässä on korkeammat puristukset kuin n:ssä
Avatar
Nokes
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 75
Liittynyt: 21 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Tuulos

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Jeps,taas opittiin uutta.Onko minkälaisia kokemuksia kaddujen virittelystä muuten?Ja 1.3ohc:n perään sopii omegan laatikko,eikö?
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... e&start=35

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... bo&start=0

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =tikkukone

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... ight=nokka

siinä jotain topicceja aiheesta

oma mielipide tehojen ulos ottamiseksi pikkutekniikkaisesta kadetista
menee seuraavasti 1,2S lohko poraus uudet männät laakerit jne...
1kpl 40 kaasari+"pukinsarvi", kannen kevyt raapiminen kanavista,
kannesta n.parin millin siivu(oman maun mukaan), hiotuttaa vakionokan (280-3??),
tietysti sitä voi suurempia venoja myös miettiä tai vaakatuplan tilalle vaikka dgv weberiä?
Ja tohon kytkimeen että ei muuta kun sintteri sinne vaan!

Rahaa kyllä kuluu yllättävänkin paljon ja äkkiä....ja näillä saavutetaan jotain 65-85hv..?...ei lisää!!! vaan yhteensä :cry:

Turpottaminen on myös mukavaa,sen hyödystä mitä ajellut on ,
että se ei ainakaan maksa vaivaa eikä aikaa takaisin.No kyllä se sutii, mutta mitä
sitten.

Tietysti 1,3 olisi varmasti järkevin vaihtoehto jälkipäin(lue katsatuksen jälkeen) asennetulla irmelin ruiskulla.
Mutta mitä juttuja lukenut ni ei aivan pulttaa kiinni homma...jotain pientähän aina tulee ja katsastuksesta pientä epäselvyyttä edelleen :wink: :wink:
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... ight=nokka

Ja vielä lisää...henk.kohtaisesti olen hajoittanut 4perää ja 3laatikkoa ja
kerran leivoin alakerran luiskat päälletysten.
Tietysti tuhot ovat johtuneet kemppi-kympistä ja osien jo timmistä kunnosta....sekä "sika"nopeesta vaihtamisesta<-(lue idiootti) ja luistokulmasäätimen olemisesta pohjassa aivan väärään aikaan.

Lisää infoa lyötyy tosiaan haku-nappulan takaa pussihousu puolelta :lol: :lol: -(z)- 8)
Kuva
Vastaa Viestiin