Sivu 85/86

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 07 Touko 2016, 16:20
Kirjoittaja 1,2sorsa
Vaahtopumppu kirjoitti:Kuinka suuria tehoja tälläisesta C20xe moottorista saa? Tarkoitus tehdä täysin kisakone, mm. Kanavat, nokat, kaasarit/läppärungot... entäs alakerta, riittääkö omat männät? Kilpuriin moottoria suunnittelmissa, 2l kone 16v ja tehoa pyöriltä tarvis 200 tai enemmän... tuossa koneessa vakiona jo ihan kivasti niin ei luulis olevan mahdotonta.

Kiitos jos joku vastailee...
topickia lukemalla selviää,

Koneen kestävyydestä: kun kierrätetään niin vähintään arpit kankiin tai kestävämmät kanget, männät kestää hyvinkin mutta rallissa laittavat jo esim acralite, wiseco mäntiä,

nostajat on hydrauliset, vauhtipyörää kahden tyyppistä, lättänää ja poteroa

nokilla, ohjelmoitavalla ruiskulla, kansitöillä ym mahdollisella mennään yli 200hv, 239heppanen mylly on ollut tungettuna yhteen corsaan joka oli myynnissä taannoin.

LUE KÄRSIVÄLLISESTI TOPICKKI :bye:

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 27 Joulu 2016, 16:45
Kirjoittaja JokkeJ
Suunnitelmissa tehdä tommonen sekasikiö (omavalmiste) moottori ohc:stä ja xe:stä niin onko ohc:n kampi-akselin hammaspyörä samalla hammastuksella kuin xe:n? Ja jos ei niin käykö xe:n pyörä kasitappisen kampuraan? Xe:ssä muistaakseni kahta eri jakopäätä eli niiden hammastuksissa vissiin jotain eroa?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 27 Joulu 2016, 21:05
Kirjoittaja OCF2945
JokkeJ kirjoitti:Suunnitelmissa tehdä tommonen sekasikiö (omavalmiste) moottori ohc:stä ja xe:stä niin onko ohc:n kampi-akselin hammaspyörä samalla hammastuksella kuin xe:n? Ja jos ei niin käykö xe:n pyörä kasitappisen kampuraan? Xe:ssä muistaakseni kahta eri jakopäätä eli niiden hammastuksissa vissiin jotain eroa?
Muistaakseni vanhemman mallisen alapyörä on samalla hammasluvulla kun ohc ja pyöreä hammastus. Uudemmassa xessä on kanttinen hammastus ja voi olla että B omegassa on kantti hammastus X20SE koneessa.

Kampuran pyörät ei muistaakseni sovi ristiin XE ja OHC kampuroissa.

Tuo hammastus taisi muuttuua kanttiseksi jossain 91-92 paikkeilla c20xessä, mutta tämä ei ole ihan 100% varma asia ja uudemmassa taisi olla yksi ohjain rullakin enemmän jakopäässä. Ja tietysti vesipumpun pyörissä on myös eroa uudessa ja vanhassa

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 27 Joulu 2016, 21:26
Kirjoittaja Keme
JokkeJ kirjoitti:Suunnitelmissa tehdä tommonen sekasikiö (omavalmiste) moottori ohc:stä ja xe:stä
Epärehellinen ihminen oikaisisi ja löisi XE lohkoon NE stanssit ja homma olisi valmis. Katsastusmiehestä riippuen tolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, koska viimeisimpien ohjeistusten mukaisesti kansi määrää koneen minimitehon. Ts. olisi ihan sama pistää se XE ihan XE:nä sinne pellin alle.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 27 Joulu 2016, 22:00
Kirjoittaja JokkeJ
Keme kirjoitti:
JokkeJ kirjoitti:Suunnitelmissa tehdä tommonen sekasikiö (omavalmiste) moottori ohc:stä ja xe:stä
Epärehellinen ihminen oikaisisi ja löisi XE lohkoon NE stanssit ja homma olisi valmis. Katsastusmiehestä riippuen tolla ei ole oikeastaan mitään merkitystä, koska viimeisimpien ohjeistusten mukaisesti kansi määrää koneen minimitehon. Ts. olisi ihan sama pistää se XE ihan XE:nä sinne pellin alle.
Näinhän se olisi, mutta kun nuo xe:t tuntuu olevan kanan hampaita ainakin hintansa puolesta.. Kansi löytyy ja pari ohc lohkoa kaikki muut pitäis vaan saada kerättyä ympärille. Tai sitten täytyy toivoa, että joku toinen osapuoli vetäis vectrasta korin paali kuntoon niin sais tekniikan :lol:

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 03:20
Kirjoittaja Kiiv1
Onko tosiaan niin ettei siis b asconaan yms enään saa ees tolleen venkoiltua 20xe:tä :(

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:00
Kirjoittaja Keme
Kiiv1 kirjoitti:Onko tosiaan niin ettei siis b asconaan yms enään saa ees tolleen venkoiltua 20xe:tä
Joo ja ei. Siinä on viiden vuoden siirtymäaika, jos on aloittanut tekniikanvaihdon ennen uusien määräysten voimaantuloa. Eli sen puolesta vielä kerkeis kivasti vanhoilla pykälilläkin tekemään. Toinen vaihtoehto on neuvotella inssin kanssa, koska toi kansitehojuttu on vain ohjeistus. Eli kun tarinoi inssille mekaanisista muutoksista ja dynolappusta, niin pitäs saada leimattua 20NE lohko 20XE hatulla.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 20:10
Kirjoittaja Kiiv1
Puuh hyvä, ja millos siis tuo siirtymäaika loppuu?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 20:40
Kirjoittaja 1,2sorsa
Kiiv1 kirjoitti:Puuh hyvä, ja millos siis tuo siirtymäaika loppuu?
2016 keväällä tuli pykälät voimaan joten 2021? Niin että on ollu projektina?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 22:36
Kirjoittaja Keme
TRAFI kirjoitti:6 VOIMAANTULO JA SIIRTYMÄMÄÄRÄYKSET
Tämä määräys tulee voimaan 1 päivänä lokakuuta 2015.
Ennen tämän määräyksen voimaantuloa hyväksytysti muutettua ajoneuvoa saa edelleen käyttää liikenteessä.
Ennen tämän määräyksen voimaantuloa aloitetut rakennemuutokset saadaan suorittaa päätökseen ja hyväksyä 31 päivään joulukuuta 2019 asti noudattaen ennen tämän määräyksen voimaan tuloa voimassa ollutta auton rakenteen muuttamisesta annettua liikenneministeriön päätöstä (779/1998).
Projektin aloittamisen osoittaminen ei yllä edes tempun tasolle.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 08 Huhti 2017, 21:46
Kirjoittaja Kettunen
Kellään tietoa type-r mäntien sovittamisesta? Männäntappi 22mm ainakin, puristuskorkeus?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 21 Touko 2017, 11:41
Kirjoittaja reiskaar
läppärunkopaketin pituus imusarjan kiinnityspinnasta aina imutorven päähän? Siis sellainen pituus mikä on hyväksi havaittu? Monen muun asia summa tietysti mutta mikä on hyvä lähtökohta muuten vakioon moottoriin? Tällä hetkellä n. 25cm, 45mm Jenveyt. On muuten laadukkaan oloinen paketti. Special motorsin 60mm imutorvin.

Toinen juttu: imuilman lämpötila-anturi, mihin se kannattaa laittaa kun ei ole enää mitään plenumia tai muuta imuletkun pätkää mihin kiinnittää?

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 12:09
Kirjoittaja Morjenz
- 96,5mm poraus
- Kannessa R-seetit ja kevyt tasoitus
- Lexmaul-imusarja
- Catcams Ultra Fast Road -nokat vakiomerkkeihin ajoitettuna
- Vakio putkisto katalysaattorin korvausputkella
- Päivitetty vakio-ohjaus jossa rajotin 7300 rpm

Kuva

Vartilla kulkua vakiopainoisessa GSi 16v Astrassa 15,0004s / 149,80 km/h

Seuraava päivitys lähiviikkoina säädettävät nokkapyörät ja ATEcu v3 -moottorinohjaus hukkakipinällä.

Tarkoitus taikoa n. 20 hv pyörätehoa lisää.

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 11:01
Kirjoittaja kolkoti
Kiiv1 kirjoitti:Onko tosiaan niin ettei siis b asconaan yms enään saa ees tolleen venkoiltua 20xe:tä :(
Itse kun konttorilta kyselin niin näyttivät vihreää valoa iskutilavuuden pienentämiselle eli esim. 1.8 alakerta josta sitten vaan penkkilaput. =)))

Re: C20XE virittäminen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 17:29
Kirjoittaja 1,2sorsa
Morjenz kirjoitti:- 96,5mm poraus.
Tarkoitit varmaankin 86,5mm?