Sivu 137/140

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Kesä 2018, 07:44
Kirjoittaja 1,2sorsa
Lähinnä siksi että yli 180hv koneessa alkaa jo käytettävyys kärsiä ja soveltuvuus lähempänä rata-ajoa'

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 12:20
Kirjoittaja kosunen
Vakioventtiileillä saa 200 hp, eikä käytettävyys kärsi mitenkään mikäli moottorin rakentaminen ja säätö on toteutettu oikein. Eli voi ajella vaikka ihan jokapäiväisiä ajoja, tai vaikka radalla.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 13:22
Kirjoittaja Laikkanen
Mistäs opelista tuon e18 nokan mahtais löytää? Jostain vanhemmasta e kadetista tai c asconasta vai?

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 19:28
Kirjoittaja Juho M-P
Jep

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 22:31
Kirjoittaja Timonen
Laikkanen kirjoitti: 28 Elo 2018, 13:22 Mistäs opelista tuon e18 nokan mahtais löytää? Jostain vanhemmasta e kadetista tai c asconasta vai?
Ja se on siis 18E.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 28 Elo 2018, 22:45
Kirjoittaja Juho M-P
Ja uusia saa ebaystä edullisesti

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 16 Joulu 2018, 14:47
Kirjoittaja NIls AslakJotunheim
Jäärata- sutossa pelkkä katti ja sen jälkeen reilu metri pelkkää putkea. Onko pakoputkella millainen vaikutus 2.0 vm n 1998 koneessa? Tuntuu viimeiset 2000 kierrosta olevan aika hitaasti saavutettavissa.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Tammi 2019, 16:29
Kirjoittaja hote
Kertokaas minkä verran jää tilaa ilmanputsareille A corsassa, koneena 2.0ne ja imusarja on noin 85mm kaasarit Weber 45 tuplat.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Tammi 2019, 18:31
Kirjoittaja 1,2sorsa
hote kirjoitti: 05 Tammi 2019, 16:29 Kertokaas minkä verran jää tilaa ilmanputsareille A corsassa, koneena 2.0ne ja imusarja on noin 85mm kaasarit Weber 45 tuplat.
Pirun ahtaasti. Katsoppa projekti puolelta rakas puolisukeltaja jossa c18xel. Ei sinne tolpantakia mikään vakiokotelo mahdu

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 14:21
Kirjoittaja JUKSU
Paljonko 2.0 kannen vakio korkeus on?
Mistä isompia imu venoja saa nykyään? Dbilakselta ei saa enää ja Risseltäkin taitavat loppu olla.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 11:14
Kirjoittaja Laikkanen
Juho M-P kirjoitti: 28 Elo 2018, 22:45 Ja uusia saa ebaystä edullisesti
Oisko laittaa suoraa linkkiä? :)

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 11:38
Kirjoittaja Juho M-P
KVG

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Huhti 2019, 12:49
Kirjoittaja Laikkanen
Sehä oli asiallinen vastaus....

20NE Sopivaa nokkaa...

Lähetetty: 16 Huhti 2019, 17:47
Kirjoittaja radet
Porukka kun on sen verta paljon viritellyt näitä 20ne motteja niin kaipailisin hieman neuvoa nokka valintaani. Eli kyseessä perus 20ne vakio alakerralla, kansi -0.8mm. hierotut kanavat + kohdistukset. ulkosesti oli ideana sovitella 1.8 imusarja ja koneeseen on rosterinen peltisatsi olemassa.

autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella :D

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 16 Huhti 2019, 18:10
Kirjoittaja Timonen
Mulla on CatCamsin 274-asteinen nokka 11,22mm nostolla.

Se oli mulla käytössä 18E-lohko + 20NE-kansi -koneessa 18E-imusarjalla ja sen vaatimalla välilaipalla. Samoin oli myös peltisarja ja 2" putkisto. Ja lisäksi 3-kalvoinen säädettävä pa-paineensäädin. Kansi on Kansisetin porttaama.

Tuolla nokalla mulle neuvottiin laittamaan vain uudet vakiojouset, tuplajousille ei nähty mitään tarvetta.

Tuo Ascona C oli mulla jokapäiväisessä käytössä.