1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Yleisesti ottaen jos jakajan päässä ei ole pyörijän kiinnitystä siis niitä kahta pientä reikää. Nokka on 1.8S harvinainen kylläkin tai 18E/16SH. Mutta kyllä siellä B-merkintä on sikäli mikäli jos tuo yks hyllyssä oleva nokka on 18E miksi sitä epäilen
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
kiitoksia infostaascona77 kirjoitti:Yleisesti ottaen jos jakajan päässä ei ole pyörijän kiinnitystä siis niitä kahta pientä reikää. Nokka on 1.8S harvinainen kylläkin tai 18E/16SH. Mutta kyllä siellä B-merkintä on sikäli mikäli jos tuo yks hyllyssä oleva nokka on 18E miksi sitä epäilen
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Juuri myin uuden nokan jossa B stanssi ja n. nuo samat perusympyrä/nokka mitat.
Oli GM pakestissa numerolla 6 36 135. Googlen mukaan 18E keppi.
Oli GM pakestissa numerolla 6 36 135. Googlen mukaan 18E keppi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tuli mieleeni, että kuinka monia yli 400hv 2.0 ohc- moottoreita on porukka nähnyt? Itsellä ei ole tullut vastaan, essonbaaria vaan kuullut 650hv:sta c asconoista suomen maalla.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Muuan astra ainakin oli joskus.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Wasu kirjoitti:Muuan astra ainakin oli joskus.
astrasta kyselin sillon penkittäjää, teholappua tai jotain todistetta et ois voimaa ollu, mut ei löytyny.
moottori ei koskaan siinä vehkeessä tainnu kauaa kestää??
ei varmaa salaisuus et firges astrasta kyse??
itsellä 380hp/480nm, vaikka puolasta oli yks natsa poikki-->kipinä kahdessa tulpassa tehoton ja suuttimet loppu (630 siemens deca) ja 1.6bar oli ylipainetta koneessa.
moottorilla ajettu 4 vuotta ja puristukset oli paremmat ja tasaisemmat purkaessa ja ohivuotoa ei ollut (tietty normaali vuoto) ja heittoa sylintereissä ei ollu ohivuodon osalta.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
porissa ollut todennäköisesti yli 400hp kadett c opelin 2.0 ohc:lla...rookie`` kirjoitti:Tuli mieleeni, että kuinka monia yli 400hv 2.0 ohc- moottoreita on porukka nähnyt? Itsellä ei ole tullut vastaan, essonbaaria vaan kuullut 650hv:sta c asconoista suomen maalla.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Joo juurikin Aksun Asconaa oon seuraillu ja kattonu, että ei tuosta hirveästi yli päästä tehojen suhteen, tai ainakaan en ole tehokkaampaa ohc- konetta nähnyt, kun mikä sulla asconassa. Mietin vaan, kuinka pitkälle potentiaalia, mut varmaan sanomattakin selvää, että 16v hatun heittämällä paljon enemmän.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
on siinä potentiaalia, mut kestävyys on sit eriasia ku nyt tulee:
-jyrkin nokka mikä toimii vielä hydroilla
-isommat suuttimet
-kipinä ei lopu 1.6bar-->
-1.6kg kevyempi vauhtipyörä (ei vaikuta suoraan tehoihin)
-turbo vaihtuu nykypäivään..tai lähes tulevaisuuteen ku vertaa siihe mikä tuossa oli
-yms...
tuon 400hp haluan rikkoa kesti sit just sen penkityksen tai ei mut enempää siitä en oo hakemassa ku 400hp/500nm ja min. 7000rpm pitää kiertää ku nyt rajotin "alkanu" jo 6400rpm...
-jyrkin nokka mikä toimii vielä hydroilla
-isommat suuttimet
-kipinä ei lopu 1.6bar-->
-1.6kg kevyempi vauhtipyörä (ei vaikuta suoraan tehoihin)
-turbo vaihtuu nykypäivään..tai lähes tulevaisuuteen ku vertaa siihe mikä tuossa oli
-yms...
tuon 400hp haluan rikkoa kesti sit just sen penkityksen tai ei mut enempää siitä en oo hakemassa ku 400hp/500nm ja min. 7000rpm pitää kiertää ku nyt rajotin "alkanu" jo 6400rpm...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Onhan siinä potentiaalia vaikka mihin. Jos toisen merkin oohooceestä tulee +800 hp samalla tilavuudella, niin mikäs tässä estää tehon tulemisen??
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Epäilisin että porissa olleessa kadetissa on aika hyvin voimaa kun meni vartin 9.6sekaksu8225 kirjoitti:porissa ollut todennäköisesti yli 400hp kadett c opelin 2.0 ohc:lla...rookie`` kirjoitti:Tuli mieleeni, että kuinka monia yli 400hv 2.0 ohc- moottoreita on porukka nähnyt? Itsellä ei ole tullut vastaan, essonbaaria vaan kuullut 650hv:sta c asconoista suomen maalla.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Jos se on täysin mahdollista, niin miksei kukaan ole 8v konetta ahtanut niin pitkälle, sehän on niin paljon helpompi ja halvempi huoltaakin kuin 16v
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
anna rookie vaikka 10000e ni teen omasta moisen
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Niin eli 16v on halvempi ahtaa, niinkö?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Taitaa vaan näissä "perus"virittelyissä 16v kansi olla halvempi, helpompi ja nopeempi aihio. Jos taasen säännöt rajaa käyttämään 8v kantta, niin silloin ei ole vaihtoehtoja ja siitä on sitten puristettava irti sen mitä saa.rookie`` kirjoitti:Jos se on täysin mahdollista, niin miksei kukaan ole 8v konetta ahtanut niin pitkälle, sehän on niin paljon helpompi ja halvempi huoltaakin kuin 16v
Kosusen heittämä esimerkki on melkoinen ääritapaus.
JEEEEEEEEEEEEE!