16V ECOTEC - viritys.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

fighter79 kirjoitti:eikös muukkoselta saa hyviä lastuja joilla jopa tehot nousee...
Muukkoselta? :o
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Puuhis:)
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 109
Liittynyt: 08 Huhti 2005, 09:24

Viesti Kirjoittaja Puuhis:) »

Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Puuhis:) kirjoitti:http://www.tmuukkonen.fi/
No huh huh. :o
Calibra 2,0i 16V Ecotec

93-97

€ 412

+12hp

€ 463

+14hp

€ 1 001

+20-22hp

Come on.. :DD saan ton 16hv:ta yhen toisenki jepen chipillä ja se maksaa 100€, maksaak noi ton lastut tosiaa noin paljon ?

http://www.saunalahti.fi/vnur/
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Eipä taida irrota se 16hv oikein millään chipillä yksistään... Melkein suosittelisin perehtymään nyt sellaisiin seikkoihin että mitä haluaa, ja mitä siitä on valmis maksamaan. Sen jälkeen suosittelen menemään vaikka kirjasttoon ja lainaamaan jonkun nykyaikaisen nelitahtimoottorin viritystä käsittelevän kirjan ja lukemaan sen läpi kerran tai useammin ajatuksen kanssa.
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Enochian kirjoitti:Eipä taida irrota se 16hv oikein millään chipillä yksistään... Melkein suosittelisin perehtymään nyt sellaisiin seikkoihin että mitä haluaa, ja mitä siitä on valmis maksamaan. Sen jälkeen suosittelen menemään vaikka kirjasttoon ja lainaamaan jonkun nykyaikaisen nelitahtimoottorin viritystä käsittelevän kirjan ja lukemaan sen läpi kerran tai useammin ajatuksen kanssa.
No vaikka tois 10hv:ta nii sekii riittäis kun polttoaineen kulutus vähentyis tjsp. :P nii siit vois jo maksaa 100€ :D
Ja kiihtyvyyski ois ihan jees ;D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
T.J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 06 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lemun korpi...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Eagle| kirjoitti:
Enochian kirjoitti:Eipä taida irrota se 16hv oikein millään chipillä yksistään... Melkein suosittelisin perehtymään nyt sellaisiin seikkoihin että mitä haluaa, ja mitä siitä on valmis maksamaan. Sen jälkeen suosittelen menemään vaikka kirjasttoon ja lainaamaan jonkun nykyaikaisen nelitahtimoottorin viritystä käsittelevän kirjan ja lukemaan sen läpi kerran tai useammin ajatuksen kanssa.
No vaikka tois 10hv:ta nii sekii riittäis kun polttoaineen kulutus vähentyis tjsp. :P nii siit vois jo maksaa 100€ :D
Ja kiihtyvyyski ois ihan jees ;D
Joo ja onhan se nyt niinkin että nuo "halpis"lastut nyt on sellasta itten kusettamista,melkein on parempi et jättää sen lastun sinne hyllylle vaan...Kyllä se virittäminen aloitetaan jostain muusta ja hakataan kaikki viikko rahat autoon ja mennään penkkiin ja todetaan jos ei tehot tippunu alkup. 20% niin virityshän on onnistunut...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

T.J kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
Enochian kirjoitti:Eipä taida irrota se 16hv oikein millään chipillä yksistään... Melkein suosittelisin perehtymään nyt sellaisiin seikkoihin että mitä haluaa, ja mitä siitä on valmis maksamaan. Sen jälkeen suosittelen menemään vaikka kirjasttoon ja lainaamaan jonkun nykyaikaisen nelitahtimoottorin viritystä käsittelevän kirjan ja lukemaan sen läpi kerran tai useammin ajatuksen kanssa.
No vaikka tois 10hv:ta nii sekii riittäis kun polttoaineen kulutus vähentyis tjsp. :P nii siit vois jo maksaa 100€ :D
Ja kiihtyvyyski ois ihan jees ;D
Joo ja onhan se nyt niinkin että nuo "halpis"lastut nyt on sellasta itten kusettamista,melkein on parempi et jättää sen lastun sinne hyllylle vaan...Kyllä se virittäminen aloitetaan jostain muusta ja hakataan kaikki viikko rahat autoon ja mennään penkkiin ja todetaan jos ei tehot tippunu alkup. 20% niin virityshän on onnistunut...
Jaa, tuohon en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta.. :P
Mutta mistä meinaat tuon 16hv:ta nykäisseen jos se olisi täysin kuvitteellista?! :o
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
T.J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 06 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lemun korpi...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Eagle| kirjoitti:
T.J kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
Enochian kirjoitti:Eipä taida irrota se 16hv oikein millään chipillä yksistään... Melkein suosittelisin perehtymään nyt sellaisiin seikkoihin että mitä haluaa, ja mitä siitä on valmis maksamaan. Sen jälkeen suosittelen menemään vaikka kirjasttoon ja lainaamaan jonkun nykyaikaisen nelitahtimoottorin viritystä käsittelevän kirjan ja lukemaan sen läpi kerran tai useammin ajatuksen kanssa.
No vaikka tois 10hv:ta nii sekii riittäis kun polttoaineen kulutus vähentyis tjsp. :P nii siit vois jo maksaa 100€ :D
Ja kiihtyvyyski ois ihan jees ;D
Joo ja onhan se nyt niinkin että nuo "halpis"lastut nyt on sellasta itten kusettamista,melkein on parempi et jättää sen lastun sinne hyllylle vaan...Kyllä se virittäminen aloitetaan jostain muusta ja hakataan kaikki viikko rahat autoon ja mennään penkkiin ja todetaan jos ei tehot tippunu alkup. 20% niin virityshän on onnistunut...
Jaa, tuohon en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta.. :P
Mutta mistä meinaat tuon 16hv:ta nykäisseen jos se olisi täysin kuvitteellista?! :o
Tietääkseni tuon muukkosen lastut on testattu penkissä,mut onkos nämä 100 euron lastut?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Nuo yleismallin halppislastut kannattaa jättää suosiolla ostamatta,sillä jokainen moottori on yksilö ja kahdessa samanlaisessa saattaa olla paljonkin eroa.

Vaparista saattaa jopa saada jokusen lisähepan irti,jos käy teettämässä omaan moottoriin yksilöllisen lastun.
Hintaa per heppa tulee kyllä ihan tarpeeksi.

Imusarjaa,nokkia jne ensin peliin ja sen jälkeen lastusta alkaa jotain muutakin hyötyä olemaan,kuin myyjän lompakon täyttäminen.
Racoon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 602
Liittynyt: 28 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Racoon »

Eagle| kirjoitti: Jaa, tuohon en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta.. :P
Mutta mistä meinaat tuon 16hv:ta nykäisseen jos se olisi täysin kuvitteellista?! :o
No se nyt on vaan sattunu tulemaan ensimmäiseksi mieleen, tai sitten se on sopiva tasaluku :wink:
Kun tuote tehdään niin sitä pitää myös myydä. Jotkut tekee sitten ihan mitä vaan saadakseen sen kaupaksi. Tässäkin on varmaan haettu sopiva balanssi uskottavuuden rajamaille.
Tässä tapauksessa tulee liikaa hevosvoimia satasella ollakseen totta. Jos olisi totta, kaikilla olis jo semmonen. Sama teoria pätee sähköturboihin ja kaiken maailman hiukkaskiihdyttimiin.

Jos ei ole kokemusta, niin kannattaa kuunnella muiden kokemuksia. Ja monen muun, eikä vaan yhden, sillä pätevilläkin virittäjillä on asioista aivan vastakkaisia mielipiteitä, kyläsepistä puhumattakaan. Ei näitä juttuja kuukaudessa opi, mutta keräät vaan tietoa vähitellen niin kyllä se siitä alkaa aueta. Eli search käyttöön (jos vaan toimis) ja vanhoja juttuja lukemaan. Sieltä löytyy paljon hyvää asiaa. Googlella kannattaa hakea juttuja brittein saarilta, siellä on kuitenkin tosi paljon noita koneita käytössä. Jos saksa kääntyy, niin niiltäkin löytyy asiaa.

Imusarjaa, nokkia, pakosarjaa jos haluut tehoa enemmän kun 3½ hp lisää.

Lisää: Ja mikä toimii kaverilla, ei toimi välttämättä sulla, vaikka koneet oliskin samanlaisia.
Mulla on chip vakiokoneessa eikä tullut mitään muuta eroa kuin kierrokset jää päälle hiukan kauemmaksi kun nostaa jalan kaasulta. Satanen lastusta ja juippi joka juotti sokkelin sille nyhti viiskybää. 150 = tehot +-0 = money well spent.
Sitten laitoin vielä Irmscherin powercapin, raitisilman puskurista ja kunnon putkiston ja ajoitettavan nokkapyörän, muttei edelleenkään kulje mihinkään, rahaa tosin on jo mennyt ihan kivasti. Joku tossa koneessa varmasti mättää, mutta nyt ei ole aikaa alkaa tutkimaan sitä.
Itse asiassa se 2½ putkisto söi alavääntöä tuomatta lisää tehoja ylös.
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Mistä saa "Power Cap" ppejä ja onko niist mitää hyötyä?! :o
Ja mikä se on... :oops: kun siitä puhutaan täällä niin monessa paikassa.. :P ilmeisesti jotain ilmanottoon liittyvää.. :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

hommaa sinne ensin peltisarja ja kunnon putkisto.

ja sit vaikka DBilaksen imusarja&nokka-akseli sarja,tämä on suht tyyris setti,mutta varmasti kannattavampi kuin mikään lastu...

ja tietysti tolla rahalla saa jo c20let koneen keulalle,jos ei liian uus calibra ole...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Jartsa kirjoitti:hommaa sinne ensin peltisarja ja kunnon putkisto.

ja sit vaikka DBilaksen imusarja&nokka-akseli sarja,tämä on suht tyyris setti,mutta varmasti kannattavampi kuin mikään lastu...

ja tietysti tolla rahalla saa jo c20let koneen keulalle,jos ei liian uus calibra ole...
No -95 calibra on.. :P mut minuu lähinnä kiinnosti et mikä vittu toi Power Cap on?! :o osaaks kukaa näyttää kuvaa tai vastaavaa siit.. :DD olen tyhmä :lol:
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

http://www.mathijssentechnics.nl/

ja engine osio,ei vaan taida saada ecotec koneeseen...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Jartsa kirjoitti:http://www.mathijssentechnics.nl/

ja engine osio,ei vaan taida saada ecotec koneeseen...
ahaa.. :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Vastaa Viestiin