16V ECOTEC - viritys.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

jone28 kirjoitti:mistähän sitä Irmscherin sarjaa sais? Suoraan Saksasta tilaaminen tyssää heti kieliongelmiin ja paikalliselta Opel-liikkeeltä meni sormi suuhun...
Vaihda sitten Opel-liikettä vähemmän paikalliseen. Niistä Irmscherin osia pitäisi kuitenkin saada kun ovat osa virallista maahantuonti/myyntiorganisaatiota.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Välillä joo tosiaa tuntuu, että tuol paikallisessa menee sormi suuhun vähän liiankin helposti ja välillä taas -(z)- palvelu on jees.


Onko kaikki ne vanhemman mallisia koneita, joissa on öljytikku pakosarjan oikealla puolella autoa edestä katsoessa?
Nismo, millo lie taas ajos
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

-jupe- kirjoitti:Välillä joo tosiaa tuntuu, että tuol paikallisessa menee sormi suuhun vähän liiankin helposti ja välillä taas -(z)- palvelu on jees.


Onko kaikki ne vanhemman mallisia koneita, joissa on öljytikku pakosarjan oikealla puolella autoa edestä katsoessa?
Opel liikkeestä löytyy yleensä hyvin kaikki alkuperäisosat.. :D tullu huomattua, että ne kaivaa noit osii viimeisimpii koristenappeja myöten kunhan vaan meet tarpeeks riehuu sinne.. x) Mut sit kun mainitset esimerkiksi seuraavan lauseen "Mul on Simons putkisto, tarvisin sille orkkista isomman peltipakosarjan, mieluiten rosteria" nii myyjä alkaa kyselee suunnillee et "Mikä putkisto? Mikä pakosarja? Rosteria?" :lol:

Lopputulos -> Ei löydy, joka on sinänsä ihan ymmärrettävää...
Mutta myyjät vois kyl ottaa selvää noista "kilpa / tarvike" osistakin jonkin verran... :) Tai edes neuvoa mistä niitä saa ja mihin hintaan? :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Turbo

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Pystyyk tällaiseen 2.0 16v Ecotec koneesee muuten laittamaan turbon näin jälkeen päin, tai no siis ilmeisesti pystyy mutta onko kuinka kallis rojecti?! :P Kestääkö kansi yms. Jos nyt oletan et venttiilit pitää ainakin uusia siinätapauksessa..
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
T.J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 741
Liittynyt: 06 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lemun korpi...
Viesti:

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja T.J »

Eagle| kirjoitti:Pystyyk tällaiseen 2.0 16v Ecotec koneesee muuten laittamaan turbon näin jälkeen päin, tai no siis ilmeisesti pystyy mutta onko kuinka kallis rojecti?! :P Kestääkö kansi yms. Jos nyt oletan et venttiilit pitää ainakin uusia siinätapauksessa..
Kallistahan siitä tulee,kun mööpelin tarvii vastata turbon mallia ja kun vähäpäästöinenkin on,niin tuo perinteinen vtt reissu heilahtaa.
Konees nyt varmaa ennemmin tuo suurempi ongelma on nuo puristukset kuin venttiilit.
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

hmm
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3028
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Joo nämä kaikki Ecotec viritykset on kyllä sen verran kalliimpia, että melkein halvemmaks tulee myydä nykynen ja ostaa suoraa joku isompi mottinen Opeli valmiilla turbolla. Itelle riittäs joku ihan 20 heppaa lisää, ilman että täytyy maksaa useita tuhansia siitä...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

ekto kirjoitti:Joo nämä kaikki Ecotec viritykset on kyllä sen verran kalliimpia, että melkein halvemmaks tulee myydä nykynen ja ostaa suoraa joku isompi mottinen Opeli valmiilla turbolla. Itelle riittäs joku ihan 20 heppaa lisää, ilman että täytyy maksaa useita tuhansia siitä...
niih..
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
antzu
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 786
Liittynyt: 21 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Tämä ei liity varsinaisesti viritykseen mutta saattaa olla hyödyllinen jollekkin. Simtecillisen auton (c18xe,c18xel,x20xev) vian etsintään antureiden odotusarvoja yms.
http://www.autodiagnos.com/multitester/ ... 561eng.pdf
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Minkälaista lastua kyseiseen koneeseen muuten saa, mihin hintaan ja mistä? =)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

Eagle| kirjoitti:Minkälaista lastua kyseiseen koneeseen muuten saa, mihin hintaan ja mistä? =)
X20XEV koneeseen (Siemensin moottorinohjausjärjestelmä) ei Suomessa taida kukaan muu pystyä tekemään "lastua" (lue moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointia dynamometrissä) kuin Mika Karala (www.turbotec.com).

Ja muistutuksena; yleismalisilla lastuilla ei sitten ole muuta vaikutusta kuin psykologinen -saattaapa tehot/väännöt laskea ja bensankulutus nousta...
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Avatar
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1362
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

oulussa on semmonen autosähkövelho ku Erkki Pernu siltä vois kysyä. Se tekee ecupäivitysiä yms virityksiä ja kaikkea sähköjuttuja. mulla on nro jos jotai kiinnostaa :wink:
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

En tiedä oliko tarkoitus keskittyä vain bolt on virityksiin,mutta tuohon etuputki/pakosarja ongelmaan löytyy ratkaisu lähimmästä varaosaliikkeestä.Mutkia ja joustoliitoksia löytyy jokalähtöön.Sovittelua ja hitsaus taitoa se tietenkin vaatii :)
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

MME kirjoitti:En tiedä oliko tarkoitus keskittyä vain bolt on virityksiin,mutta tuohon etuputki/pakosarja ongelmaan löytyy ratkaisu lähimmästä varaosaliikkeestä.Mutkia ja joustoliitoksia löytyy jokalähtöön.Sovittelua ja hitsaus taitoa se tietenkin vaatii :)
ei ei, kyllä se pakosarja valmiina ostetaan sitten kun ostetaan.. :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
fighter79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:57
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja fighter79 »

eikös muukkoselta saa hyviä lastuja joilla jopa tehot nousee...
Vastaa Viestiin