16V ECOTEC - viritys.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

16V ECOTEC - viritys.

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Noniin, elikkäs otetaanhan tällainen hieman turha aihe puheeksi ihan mielenkiinnosta.. :)
Elikkäs mul on Calibrassa tuollainen 16V Ecotec kone jota on ehkä hieman piristetty K&N Vaparilla ja Simons putkistolla..

Jos ja kun minulla olisi joskus rahaa...
Niin minkälaisia ideoita porukalla täällä olisi kyseisen koneen virittämiseen? Ja paljonko tuo kone mahtaa kestää? :D
Ja vähän suuntaa viritysten hinnoista... :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4691
Liittynyt: 05 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Dbilas imusarja
nokat
peltisarja

kai noilla jo kerkeis?
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

B-Na kirjoitti:Dbilas imusarja
nokat
peltisarja

kai noilla jo kerkeis?
Ja kone kestää nää? ;D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Tämähän topic tuli kuin tilauksesta. Oli nimittäin suunnitelmissa yrittää avata vastaava topic kuin tuo V6 koneiden viritys, johon voisi kerätä tietoa 16v Ecotec koneiden virittämisestä. Noh, samat periaatteethan Ecoteciin pätee kuin minkä tahansa moottorin virittämiseen, mutta tähän voisi yrittää kerätä kokemuksia eri viriosista, dynotuloksia jne. Olettaen, että ketjun aloittajalle sopii?

Isketään alkuun linkki kuviin, jotka on brittiläisestä PPC Mag -lehdestä, aiheena Ecotecin viritys.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Juken kirjoitti:Tämähän topic tuli kuin tilauksesta. Oli nimittäin suunnitelmissa yrittää avata vastaava topic kuin tuo V6 koneiden viritys, johon voisi kerätä tietoa 16v Ecotec koneiden virittämisestä. Noh, samat periaatteethan Ecoteciin pätee kuin minkä tahansa moottorin virittämiseen, mutta tähän voisi yrittää kerätä kokemuksia eri viriosista, dynotuloksia jne. Olettaen, että ketjun aloittajalle sopii?

Isketään alkuun linkki kuviin, jotka on brittiläisestä PPC Mag -lehdestä, aiheena Ecotecin viritys.
Samaa mieltä, topicci tuli kuin tilauksesta. Oon myös kaipaillut Ecotecista vastaavaa topiccia kuten tuosta V6 virittämisestä.
Onhan sitä itsekin tullut mietittyä, mitähän vakavasti otettavia ( eikä mitään daydream-juttuja ) virikeinoja tohon Ecoteciin olisi. "Kaikki" kun tuntuu puhuvan "punakantisesta" kuin jostakin jumalasta :wink: :roll:

Lisää tollasia nimim. Jukenin lähettämiä linkkejä / kuvia / ym. :D

Ja edittinä ja selvennyksenä vielä että, nimenomaan X20XEV:n ( koska kai niitä muitakin ecotecceja on? ) viritys kiinnostaa..
Kuva
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Dbilakselta läppärunko/nokkapaketti parin tonnin hujakoilla...
Avatar
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1362
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

TJT kirjoitti:Dbilakselta läppärunko/nokkapaketti parin tonnin hujakoilla...
paljonkos tosta on hyötyä
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3973
Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Off topic, mutta anyway.... Siistiä olis C20XE ja tuollainen lysholmin ruuvikompressori....

www.enem.se
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

keltanokka kirjoitti:Off topic, mutta anyway.... Siistiä olis C20XE ja tuollainen lysholmin ruuvikompressori....

www.enem.se
40-51-300 Kompressorsats C20XE Vect/Cali
Kompett sats baserad på en Autorotor 2076. Ger 215/200 hk eller 290/280 Nm vid 3500 varv beroende på vald version/laddtryck. Denna sats är för modeller där generatorremmen är en kilrem. Satsen innehåller allt för komplett ombyggnad av std 150 hk C20XE motor. Passar Vectra A/Calibra. 27.512,50 kr

Tuosta kun vielä löytyisi katsastusmiehelle kelpaavat päästölaput.Ei meinaan olisi kovin kallis satsi...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Juken kirjoitti:Tämähän topic tuli kuin tilauksesta. Oli nimittäin suunnitelmissa yrittää avata vastaava topic kuin tuo V6 koneiden viritys, johon voisi kerätä tietoa 16v Ecotec koneiden virittämisestä. Noh, samat periaatteethan Ecoteciin pätee kuin minkä tahansa moottorin virittämiseen, mutta tähän voisi yrittää kerätä kokemuksia eri viriosista, dynotuloksia jne. Olettaen, että ketjun aloittajalle sopii?

Isketään alkuun linkki kuviin, jotka on brittiläisestä PPC Mag -lehdestä, aiheena Ecotecin viritys.
Tottahan toki! =) Mainio idea! ;)
Btw. Mahtava linkki! :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Coleman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Coleman »

Minkälaisia viri-nokkia on porukat laitelleet? ja kokemuksia ja suosituksia x20xev:hen..
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

jalu78 kirjoitti:
TJT kirjoitti:Dbilakselta läppärunko/nokkapaketti parin tonnin hujakoilla...
paljonkos tosta on hyötyä

www.dbilas.de
fighter79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:57
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja fighter79 »

luin gti lehestä, että joku oli virittäny astrasta vastaavalla koneella 180hp/210nm, se oli aikaki vaihtanu siihen nokat, imusarjan, lastun, potken ja suodattimen...
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Ecotec

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Enemmän ideoita?
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
jone28
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jone28 »

Tuolta löytyy edullinen peltipakosarja ecotec-Calibraan: www.freetechnics.fi/peltipak.htm
Vastaa Viestiin