Saa noita voima lippiksiä Ecotec-myllyihinkin, mutta hintaa 300e. Aika kova hinta jostain muovinpalasta.
Taannoin tuli kyseltyä kokemuksia nokkien ajoittamisesta, suunnitelmissa oli imunokkaa aikaistaa. Jakohihnan vaihdossa selvisi, että molemmat nokat oli ajoitettuna, nimittäin väärin. Imunokka hampaan verran aikaisella ja pako vastaavasti pykälän myöhässä! Muistaakseni nokkapyörässä on 46 hammasta, eli tuo tekee melkein kahdeksan astetta! Aika rankalla kädellä on entinen omistaja säätänyt tai sitten edellisen huollon tehnyt Rinta-Jouppi on kämmännyt aika pahasti.
Ajoitus kohdalleen ja alavääntö parani tuntuvasti, mutta samalla myös yläkierroksilta hävisi ehkä hieman vetoja. Ihme, että meni ajoitus pielessä katsastuksessa päästöistä läpi, oli kyllä ihan siinä ja siinä.
Nyt jos joutuu jakopään taas purkamaan, niin täytyy kokeilla aikaistaa imunokkaa pari-kolme astetta. Tuskin vaikutusta, mutta kaikkea sitä täytyy kokeilla.
btw. Eikös ecoteceissä rajoittaja tule jossain 6600-6700rpm paikkeilla?
16V ECOTEC - viritys.
Hmm.. evt. harvemmin tulee kierrätettyä konetta noin paljon.Juken kirjoitti:Saa noita voima lippiksiä Ecotec-myllyihinkin, mutta hintaa 300e. Aika kova hinta jostain muovinpalasta.
Taannoin tuli kyseltyä kokemuksia nokkien ajoittamisesta, suunnitelmissa oli imunokkaa aikaistaa. Jakohihnan vaihdossa selvisi, että molemmat nokat oli ajoitettuna, nimittäin väärin. Imunokka hampaan verran aikaisella ja pako vastaavasti pykälän myöhässä! Muistaakseni nokkapyörässä on 46 hammasta, eli tuo tekee melkein kahdeksan astetta! Aika rankalla kädellä on entinen omistaja säätänyt tai sitten edellisen huollon tehnyt Rinta-Jouppi on kämmännyt aika pahasti.
Ajoitus kohdalleen ja alavääntö parani tuntuvasti, mutta samalla myös yläkierroksilta hävisi ehkä hieman vetoja. Ihme, että meni ajoitus pielessä katsastuksessa päästöistä läpi, oli kyllä ihan siinä ja siinä.
Nyt jos joutuu jakopään taas purkamaan, niin täytyy kokeilla aikaistaa imunokkaa pari-kolme astetta. Tuskin vaikutusta, mutta kaikkea sitä täytyy kokeilla.
btw. Eikös ecoteceissä rajoittaja tule jossain 6600-6700rpm paikkeilla?
=) Jospa joku muu tietäisi...
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Piti oikein tarkistaa tuo ja 6600 rpm suurin sallittu jatkuva käyntinopeus ohjekirjan mukaan. Sillä vaan, kun ensimmäisen kerran tuli kierrätettyä oikein kunnolla ja ecoteccihän yllättäin kierti yli 7000rpm! Kakkosella meni päälle sataseen ja laatikkona f18cr. Joku ilmeisesti peukaloinut moottorin ohjausta. Täytyy joku päivä kurkistaa boksiin.
aika halpa, mutta onko toi hyvä?Enochian kirjoitti:http://cgi.ebay.de/Irmscher-Faecherkrue ... dZViewItem
"Meillehän kelpaa vain paras!"
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä