CIH R4 -koneiden viritys
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Eikä se 22/24 kansikaan ole avain onneen jos käyttää 2.0 alakertaa. Puristussuhteen nostaminen takaisin järkevälle tasolle vaatii aika rajun kannen höyläyksen joka taas vaikuttaa jakoketjun kiristykseen. Pattipäämännät auttaa tuohon ongelmaan, mutta ne ei ole ilmasia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: CIH R4 -koneiden viritys
2.0 litraisen virittäminen on aika kustannustehotonta joka tapauksessa (hauskaa ja opettavaista se silti voi olla). Vuosi vuodelta autojen moottorien viritysasteet tuppaa nousemaan. Parin litran turbodieseleissä on nykyään vakiona semmosta 180 heppaa . Ja ainahan sitä verrataan, että miten kovaa mikin vie.
90-luvulla tuommonen 170hv 2.4 CIH oli vielä hirveä tykki Asconan tai Kadetin korissa. Muistan elävästi kun olin ekaa kertaa semmoisen kombinaation vietävänä. Voi että se tuntu väännökkäältä.
90-luvulla tuommonen 170hv 2.4 CIH oli vielä hirveä tykki Asconan tai Kadetin korissa. Muistan elävästi kun olin ekaa kertaa semmoisen kombinaation vietävänä. Voi että se tuntu väännökkäältä.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Tuo ei minusta pidä paikkaansa, 2-litraisia aihioitahan saa puoli-ilmaiseksi toisin kuin noita pidempi-iskuisia. Muutama satanen kansigurulle ja nokkaan niin uskoisin kyllä että siinä tuli ne kaikkein edullisimmat lisähevoset CIH:iin (~ 40-50 hp).motorsport kirjoitti:2.0 litraisen virittäminen on aika kustannustehotonta joka tapauksessa
No toki 2.4:ia saa joskus edullisestikin, mutta yleensä niiden hintapyynnöt tässä maassa on älyttömiä. Ja ne 2.4:n vakiomännät ei kestä viritetyssä kun taas 2-litraisen kestää ihan ok, joten siinäkin 2-litrainen on kustannustehokkaampi.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: CIH R4 -koneiden viritys
minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?
Re: CIH R4 -koneiden viritys
B AsconanJ.Koivumäki kirjoitti:minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?
Re: CIH R4 -koneiden viritys
B Asconoita ruiskulla tehtiin/on jäljellä enää aika vähäntelwin kirjoitti:B AsconanJ.Koivumäki kirjoitti:minkä auton ruiskun osat tuohon cih 2l koneeseen menis?
niin B Manta E Rekord käy ja on helpompi löytää
2.2 E Rekord ja 2.4 Omega/Frontera saa käymään kans imusarja ja termarikoppa vaihtamalla
mutta ennemmin ne 40 sivuimut ja jyrkkä nokka koneeseen niin alkaa pelittään
2.0 alakerralla 50 Weberitkin on ihan sopivat kun muu kone on rakennettu samassa suhteessa (mulla 2.46litranen CIH jossa 48 Weberit 44mm kurkuilla ja käy nätisti)
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: CIH R4 -koneiden viritys
gm 90209809 76h 240 Tollasilla stansseilla oleva kansi pyörii nurkissa eikä tietoa minkä cih koneen tuo on ja netistäkään en löytänyt niin oisko kellään tietoa?
Manta-B-83
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: CIH R4 -koneiden viritys
osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Ei tuo numero kerro mitään. Mutta katsoppa mitä lukee tulppien puoleisella sivulla keskellä kantta olevan teräslevyllä peitetyn kurkistusaukon vasemmalla puolella olevassa tasaiseksi hiotussa kohdassa.JUKSU kirjoitti:gm 90209809 76h 240 Tollasilla stansseilla oleva kansi pyörii nurkissa eikä tietoa minkä cih koneen tuo on ja netistäkään en löytänyt niin oisko kellään tietoa?
Joku mieto katunokka, esimerkiks Enem Y12, P13 tai Y12/P13.J.Koivumäki kirjoitti:osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Kuuluisa "muutama satanen". Paljonko se sitten onkaan reaalimaailmassa ja verollisina hintoina.Simo kirjoitti:Muutama satanen kansigurulle ja nokkaan niin uskoisin kyllä että siinä tuli ne kaikkein edullisimmat lisähevoset CIH:iin (~ 40-50 hp).
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: CIH R4 -koneiden viritys
enem X1 ainakin toimi mulla yhdes B-mantas 40 tuplakaasareiden kansJ.Koivumäki kirjoitti:osaisko kukaa neuvoa minkälaisen nokan tarvisin opelin 2l cih koneeseen vakio kannelle ku tuplakaasarit on solexin addhe 40
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
-
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 12 Syys 2011, 20:36
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: CIH R4 -koneiden viritys
paljokohan menee kyseiseen 2l vakio kossuun moottoriöljyä?
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Kossusierrasta en tiiä, mutta 2.0CIH:iin menee ~3,8L riippuen öljypohjasta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Päivää hyvät Opel gurut
Olen tässä puuhastellut pikkuhiljaa koneen b asconaan yhdessä kaverin kans. Säätöä ja penkkiä vaille.
Autosta löytyy 2.4 alakerta joka porattiin 1,5mm isommaksi. Sisääne meni eaglen veivit ja wössnerin pattimännät. Kampura hiottiin kauloilta seuraavaan alikokoon ja tietty koneessa uudet laakerit ja tiivisteet. 2litrasen vauhtipyörällä ja sintteri kytkimellä. Kansi on 2,2recordista johon tehty pystymmät seetikulmat. Ns. A-ryhmäläisen nokka ja kovat nostajat, tulpajouset. Marteliuksen iso pakosarja ja imupuolella 50 weberit 42 kurkuilla. Kannesta muokattiin myös kanavia hiukan.
Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Parin kk sisällä pitää penkkiin saaha. Itse en odota liikoja, mutta onko kellään ehotuksia/tietoa olisko jotaki voinu tehä toisin? Pöljää kysyä näin jälkikäteen, mutta saahan sitä aina kysyä... Jos vaikka jää tehot omasta mielestä liian alhaseks nii voi yrittää toisenlaista kompinaatiota.
Olen tässä puuhastellut pikkuhiljaa koneen b asconaan yhdessä kaverin kans. Säätöä ja penkkiä vaille.
Autosta löytyy 2.4 alakerta joka porattiin 1,5mm isommaksi. Sisääne meni eaglen veivit ja wössnerin pattimännät. Kampura hiottiin kauloilta seuraavaan alikokoon ja tietty koneessa uudet laakerit ja tiivisteet. 2litrasen vauhtipyörällä ja sintteri kytkimellä. Kansi on 2,2recordista johon tehty pystymmät seetikulmat. Ns. A-ryhmäläisen nokka ja kovat nostajat, tulpajouset. Marteliuksen iso pakosarja ja imupuolella 50 weberit 42 kurkuilla. Kannesta muokattiin myös kanavia hiukan.
Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Parin kk sisällä pitää penkkiin saaha. Itse en odota liikoja, mutta onko kellään ehotuksia/tietoa olisko jotaki voinu tehä toisin? Pöljää kysyä näin jälkikäteen, mutta saahan sitä aina kysyä... Jos vaikka jää tehot omasta mielestä liian alhaseks nii voi yrittää toisenlaista kompinaatiota.
Re: CIH R4 -koneiden viritys
Tuohon ei varmaa osaa kukaan vastata. Vastaavista 170-190hpColabi kirjoitti: Veikkauksia palonko tehoa löytyy nuin suurinpiirtein?
Minkä kokoset venttiilit siinä on?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.