nisa kirjoitti:mikä ois paras keino saada kampiakselin kauloist pintaruoste pois, Uskaltaakohan niist kevyest vesihioma paperil pyyhkästä?
Kumpi on sitten parempi virityskäytössä 1.9L Cihin kansi vai 2.0cihin kansi?
Toki kampuran kaulat voi hienolla paperilla pyyhkäistä. Teräsvilla myös sopii tarkoitukseen.
Kansien paremmuus riippuu venttiilien koosta, 1.9 kansia on muistaakseni pienemmillä sekä samankokoisilla venoilla mitä 2.0 (42/37mm). Jos venat samankokoiset niin sitten ihan sama kumman kannen laittaa.
Juho M-P kirjoitti:Mielestäni isoventtiilinen 1.9 kansi on kuitenkin ahtailla kanavilla, joten 2.0 on huomattavasti parempi.
mutta parempi aihio kuin 2litrasen kansi jos se uudempi versio jossa on 42/37 venat... koska on pienepi palotila ja enennä kairattavaa kanavissi jotta saa mieluiset
palotilat kannatta muokata tuon näköiseksi
tuos kuvassa on x1.9S kansi ja martikkala tapani tehnyt kuten monelle muullekin täällä pohjanmaan alueella
Volvon vauhtipyörä taitaa olla suora joten Opelinkin pyörä tarvii sorvata niin että levylle ei ole sitä upotusta. Ja pultinreikien lisäksi ohjuritapit että asetelma keskittyy.
240 Turbo Volvon asetelmaa lienee käytetty eniten kun se pitää vähän suuremmankin väännön. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.
Kuinkahan paljon uskaltaa tot 1.9l lohkoo madaltaa/ paljon tarve madaltaa et saa puristussuhteen kohallee tolle 314 asteisel nokal ku iskunpituus on se 69,8mm ja kangen mitta se 128mm ja tulee 1mm paksuin kannen tiiviste ja kantta ei o madallettu laisinka ja on sil 2.2.L männäl tehty minkä tapin ja männän laen väli taitaa olla on korkeempi ku tos 2.0lmännäs?
Eihän sil o väli vaikka se mäntä on matalampi ku toi 2.0:n ni lohkoo madaltaes puristusten on pakko nousta verrattuun std dekki korkeutee samoil männil