CIH R4 -koneiden viritys
CIH R4 -koneiden viritys
Mielessäni olisi tuo 2.0 cih koneen viritys johon tarvitsisin asian tuntevaa apua.
Olen ajatellut pitää koneen vaparina ja kutitella siihen mukavasti lisää hevosia. Ei kuitenkaan niin paljoa että esim. kytkintä tai vaihteistoa pitäsi vaihtaa. Kuuleman mukaan 2.0 cih koneen vakio kytkin kestää 150hv asti?,onko totta ja mites paljon tuo pikku getrag sietää tehoa?(tietysti, kytkimen vaihto ei ole pois suljettu asia)
Eli ajattelin porauttaa koneen ehkä vähän isommaksi tai vain hoonata. Männät ja kanget vaihtaisin samalla. Onko ehdotuksia hyvästä merkistä ja kestävyydeestä? (takomännät?). Samalla voisi kiillottaa ja tasapainottaa kampuran. Tivisteiden ja laakereiden vaihtohan tapahtuu samalla. Vauhtipyörää pitäisi myös keventää samalla.
Kannen ostan toden.näköisesti klubilaiselta, jossa on isommat venttiilit ja parempi nokka-akseli, nokkapyörä on vielä kysymys merkkinä, että minkälaisen hommaisin.
Asiallisista kritiikiä kaivataan, parempia ehdotuksiakin kuunnellaan,kiitos.
näillä alkuun.
Olen ajatellut pitää koneen vaparina ja kutitella siihen mukavasti lisää hevosia. Ei kuitenkaan niin paljoa että esim. kytkintä tai vaihteistoa pitäsi vaihtaa. Kuuleman mukaan 2.0 cih koneen vakio kytkin kestää 150hv asti?,onko totta ja mites paljon tuo pikku getrag sietää tehoa?(tietysti, kytkimen vaihto ei ole pois suljettu asia)
Eli ajattelin porauttaa koneen ehkä vähän isommaksi tai vain hoonata. Männät ja kanget vaihtaisin samalla. Onko ehdotuksia hyvästä merkistä ja kestävyydeestä? (takomännät?). Samalla voisi kiillottaa ja tasapainottaa kampuran. Tivisteiden ja laakereiden vaihtohan tapahtuu samalla. Vauhtipyörää pitäisi myös keventää samalla.
Kannen ostan toden.näköisesti klubilaiselta, jossa on isommat venttiilit ja parempi nokka-akseli, nokkapyörä on vielä kysymys merkkinä, että minkälaisen hommaisin.
Asiallisista kritiikiä kaivataan, parempia ehdotuksiakin kuunnellaan,kiitos.
näillä alkuun.
Opel Astra F 1.8 16v sport
ex.Opel Manta B 2.0 Gsi
ex.Opel Manta B 2.0 Gsi
ensimmäisenä kysymyksenä tulee mieleen mikä on budjetti?
Onko kone ruisku vai kaasari?
Jostain 2.2 tai 2.4 sisuskalut. Tasapainottaa ja kiillottaa ne.
Männiksi jostain Mahlen pattipää männät
Vakiokytkin ei juurikaan kestä mitään hirveätä tehon nousua (kokemusta kun 5:n päivän jälkeen antoi kytkin periksi). 240 getragi kyl kestää, on nähty "tehokkaissakin" cih:eissä. Tietysti riippuu pitkälti millainen ajotapa on..
Onko kone ruisku vai kaasari?
Jostain 2.2 tai 2.4 sisuskalut. Tasapainottaa ja kiillottaa ne.
Männiksi jostain Mahlen pattipää männät
Vakiokytkin ei juurikaan kestä mitään hirveätä tehon nousua (kokemusta kun 5:n päivän jälkeen antoi kytkin periksi). 240 getragi kyl kestää, on nähty "tehokkaissakin" cih:eissä. Tietysti riippuu pitkälti millainen ajotapa on..
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
Suzuki GSX-R1000 K7
Jos et kovin suurta tehon lisäystä havittele niin riittää 2.0 avarrettu kansi, 45-40 venttiilit + vahvistettujousisarja, enem p2 (304/12.14),45 tuplat, peltisarja, kevennetty vauhtipyörä ja vielä teet virranjakajan. alakerta vakio. noin 150hv. Kytkin kestää vielä.
2.2-2.4 vakio valukanget ei kestä korkeita puristusta (12-13)!!!.( Tai kestää ehkä hetken) vanhat 1.9 valu teräskanget (70- jotain mallissa) kestää korkeampaa puristusta ja niitä on vara keventää, eikä maksa paljoa jos löydät!
2.2-2.4 vakio valukanget ei kestä korkeita puristusta (12-13)!!!.( Tai kestää ehkä hetken) vanhat 1.9 valu teräskanget (70- jotain mallissa) kestää korkeampaa puristusta ja niitä on vara keventää, eikä maksa paljoa jos löydät!
mitkähän nyt sit ois hyvät kanget? Kuka muuten myy mahlen mäntiä ja kuinka isoks kannattas porauttaa. Itse en meinannut mitään hirvee ylikokoa, mites toi 2.0 alakerta kestää vai kannattaako sinne sit heitää 2.2 tai 2.4 kampura. mites, onko näissä sama isku pituus kaikissa 2.0/2.2/2.4? sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta olen varma että täältä foorumilta löytyy asiantuntemusta?
Kyllähän tuo 2.0 alakertakin kestää aika hyvin, ettei välttämättä tarvii lähtee suurentamaan alakertaa.jaakkoaj kirjoitti:mitkähän nyt sit ois hyvät kanget? Kuka muuten myy mahlen mäntiä ja kuinka isoks kannattas porauttaa. Itse en meinannut mitään hirvee ylikokoa, mites toi 2.0 alakerta kestää vai kannattaako sinne sit heitää 2.2 tai 2.4 kampura. mites, onko näissä sama isku pituus kaikissa 2.0/2.2/2.4? sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta olen varma että täältä foorumilta löytyy asiantuntemusta?
Valmiina saa ainakin Eaglelta ja Risseltä kankia mut niiden hinnasta en osaa sanoa. Sit jos on viel vähän enemmän pätäkkää niin voi tietysti teettää kanget sinne.
96mm on varmaan aika maksimi mitä kannattaa porata.
kaikissa noissa on eri kampura, eli ovat iskun pituudella ja männän lakikorkeudella muuttaneet kuutiotilavuutta.
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
Suzuki GSX-R1000 K7
Jos laittais tuon 2.0 alakerran ja porauttais 96mm ja vaihtas sinne uudet männät. tasapainnoittais ja kiilloitis nuo. keventäis vauhtipyörän laittas lasketun kannen työstetyillä kanavilla ja kovilla nostajilla,imu 42mm/pako38mm, nokka-akseli?, ja enemin p2 nokalla. paljokohan tuolla saisi tehoa irti?
Oisko tuo hyvä paketti vai mitä siitä kannattaisi vaihtaa?, kestääkö nuo 2.0 kanget tuon tehon lisäyksen ja olisiko tuollaisella paketiilla syytä vaihtaa jo kytkintä parempaan?
Eikä sovi unohtaa sitä meqasquirtia.....
Oisko tuo hyvä paketti vai mitä siitä kannattaisi vaihtaa?, kestääkö nuo 2.0 kanget tuon tehon lisäyksen ja olisiko tuollaisella paketiilla syytä vaihtaa jo kytkintä parempaan?
Eikä sovi unohtaa sitä meqasquirtia.....
Tuo P2 on yks helvetti ruiskulla, saa sen toimimaan mutta 2.0 suositus 2.4 paitti vois toimia jos laitat pattipäämännät siihen menikin sun budjektista jo 850e ->4kpl mäntiä
niin minkä vuotiseen tulee tarviiko mitata päästöjä?
käyppäs kattomassa ja lukemassa tää->
http://www.opel6070club.com/Mantan%20ku ... leisth.htm
niin mulla oli toi P2 2.2 alakerran kanssa ja 1.9 viriviri kannella ja ruiskuna LE+Iso ilmamäärämittari ja vakio 3.44 perän välitys.... ei oikeen tullu mitään.
Pakko oli laittaa ISO kaasuläppäkotelo 66mm(bemarista) alakieroksella vääntö parani huikan jo mutta tuskaa teki kun oli ns. kieros kone joten 4.22 perän välitys taakse johan vähän helppas sai pidettyä kieroksilla koko ajan
niin minkä vuotiseen tulee tarviiko mitata päästöjä?
käyppäs kattomassa ja lukemassa tää->
http://www.opel6070club.com/Mantan%20ku ... leisth.htm
niin mulla oli toi P2 2.2 alakerran kanssa ja 1.9 viriviri kannella ja ruiskuna LE+Iso ilmamäärämittari ja vakio 3.44 perän välitys.... ei oikeen tullu mitään.
Pakko oli laittaa ISO kaasuläppäkotelo 66mm(bemarista) alakieroksella vääntö parani huikan jo mutta tuskaa teki kun oli ns. kieros kone joten 4.22 perän välitys taakse johan vähän helppas sai pidettyä kieroksilla koko ajan
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
noi 96mm pattipäät Wisecot maksaa n. 600eur suomessa ja eaglen kanget niille n. 400eur. Enempii ei tartte eikä kannata maksaa. Näin itse sain vastauksen kun kysyin pakettihintaa. Onhan noita tyyrimpiäkin vauhtikauppoja mutta jokainen etsiköön sen omalle kukkarolleen sopivimman. Vihje: yhteistyökauppiaat kantsii tsekata