Sivu 164/171

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Elo 2018, 18:58
Kirjoittaja hawso
Juho M-P kirjoitti: 14 Elo 2018, 10:33 XE ja LET koneiden vauhtipyörä käy
Käykö siis muistakin kun 3l? Z20let ym?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Elo 2018, 19:40
Kirjoittaja Sämä
hawso kirjoitti: 15 Elo 2018, 18:58
Juho M-P kirjoitti: 14 Elo 2018, 10:33 XE ja LET koneiden vauhtipyörä käy
Käykö siis muistakin kun 3l? Z20let ym?
Ei käy z20let, se on 6 pulttisella jaolla.

C20XE ja C20LET on 8 pulttisella jaolla. Mutta jos kevyempää etsit niin vanhempi C20XE littana koska uudemmissa XEssä ja LET:ssä on poteropyörät vakiona jollei ole vaihdettu ohkasempaan.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 25 Elo 2018, 02:44
Kirjoittaja hawso
vecculi92 kirjoitti: 16 Kesä 2018, 21:05 Ei nyt ehkä varsinaisesti tänne kuulu mutta tarviiko joku 5.2kg vauhtipyörää?


Minä tarviin mv6 omegaan!

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 25 Elo 2018, 08:38
Kirjoittaja vecculi92
hawso kirjoitti: 25 Elo 2018, 02:44
vecculi92 kirjoitti: 16 Kesä 2018, 21:05 Ei nyt ehkä varsinaisesti tänne kuulu mutta tarviiko joku 5.2kg vauhtipyörää?


Minä tarviin mv6 omegaan!
Ehti mennä jo

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 25 Syys 2018, 15:17
Kirjoittaja @@po
Vapari x30xe, vakiokanget vai h-profiili? Vaparissa ehkä turhat mutta jos tekis kerralla hyvän?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2018, 11:00
Kirjoittaja P. Lanttola
Riippuu vamaan vähän kokoonpanosta, jos on jotain kevyttä viritystä tulossa niin vakioilla pärjää ihan hyvin. Laakerit kyllä kannattaa uusia.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2018, 11:33
Kirjoittaja @@po
Pultit, laakerit ja männänrenkaat menee uusiksi tietenkin. Tarkotus kasata vaan ihan 4xA nokka yms perus bolt on romut. Ajotapa on vaan aika sporttinen ja mitä oon asiaa tutkinu ni 3 litrasen kanget olis heikommat kun 2.5 :roll: H-kankisetti toki on 600€ mutta nälkä kasvaa syödessä ja tiedä sitten mitä sitä tulee..

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2018, 11:56
Kirjoittaja Juho M-P
Riippuu aika paljon maksimikierroksista.

Jos menee yli 100hv/Litra niin sitte H Kanget. Ei muuten.kunnontasapainotus riittää ja hyvät öljyt

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 26 Syys 2018, 19:00
Kirjoittaja Timonen
@@po kirjoitti: 26 Syys 2018, 11:33 Pultit, laakerit ja männänrenkaat menee uusiksi tietenkin. Tarkotus kasata vaan ihan 4xA nokka yms perus bolt on romut. Ajotapa on vaan aika sporttinen ja mitä oon asiaa tutkinu ni 3 litrasen kanget olis heikommat kun 2.5 :roll: H-kankisetti toki on 600€ mutta nälkä kasvaa syödessä ja tiedä sitten mitä sitä tulee..
Eikös paras nokkasetti ollut (X30XE) G-nokat imuiksi ja pakonokiksi (X25XE) F-nokat?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 29 Syys 2018, 20:52
Kirjoittaja Järkiliitto?
Mittasin nuo kanget, 14 mm oli paksuus. Volvon turbon kiertokanget on 13 mm ja kestävät 150-200 hepan litratehoja. Jos materiaali lähellekään samaa laatua niin aika vahvat. Itse vain tasapainotin ne ja pidän peukun pystyssä.

Hyllyssä olisi vielä ylimääräisenä yksi sarja bemarin M3 Mäntiä, omaan laitoin sellaiset. Kevyemmät ja kestävät, tapista männän päälle alle millin lisää. Eli puristusta lisää tai sitten palotilaa mahdollista muokata.
Omasta otettiin vielä vähän lohkosta tasoa pois lisäksi, puristukset nyt 12,5.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 21 Loka 2018, 13:31
Kirjoittaja ?!
@@po kirjoitti: 25 Syys 2018, 15:17 Vapari x30xe, vakiokanget vai h-profiili? Vaparissa ehkä turhat mutta jos tekis kerralla hyvän?
Opelissa vakiokiertokanget kyllä kestää ihan kaiken minkä vaparina saat ulos,ihan sama mitenkä käytät.

Jos tarkoitus kierrättää yli 7krpm jatkuvasti niin painotukseen kaikki pyörivät ja arp pultit.
Tosin jos vakio nokat/imari niin ei yli vakio rajoittajan ole mitään järkeä pyörittää kun ei tehokaan tehtaan vakiosta juuri poikkea.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 30 Loka 2018, 00:53
Kirjoittaja Nieppe
Nyt on sitten noi omat 2.5 kannet avarrettu ja koneistamolla. Laitetaan uudet imu ohjurit, käydään seetit ja venttiilit läpi, plaanataan ja mitataan paljonko virtaa 10mm nostolla. Tarkoitus olis kokeilla 3.0 imu ja 2.5 xei pakonokilla. Osaako joku sanoo mitä eroo on noilla imu ja pakonokilla, ku päälleppäin näyttää ihan samalta ainaki noi xei nokat?

Laitetut 3.0 kannet olis sit myynnissä jos jollain tarvetta. ja alumiiniset venakopat.

Nyt kun kannet on irti,ni olisko jotain tsekattavaa ennen kasausta, esim. öljynlauhdutin?
Ja onko kaikki vaihtanu noi kannenpultit? ei ne ny kalliit oo, mut mitä vaihtaa jos turhaa?
Tosta kun noi venttiilit oli vääränä, ni meinasin heittää uudet kiertokangen laakerit, kun ei varmaks tiedä onko ne kärsiny..

Ihan mielenkiinnosta käyn vielä ton kans penkissä,ni näkee mitä toi kansien kuopiminen vaikutti :roll: :lol:

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 30 Loka 2018, 18:22
Kirjoittaja Timonen
Kannenpultit on VENYVIÄ pultteja ja ne pitää vaihtaa!

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 31 Loka 2018, 10:19
Kirjoittaja Johnny
Aikaa on jo sen verran että en enää sata varmaksi voi sanoo mutta kun joskus noita selvittelin niin 2.5 xei nokista imunokat ovat samat kuin 3.0 ja pakonokat samat kuin normaalin 2.5xe. 3.0 imunokissa on nostoa vähän enemmän, oliko nyt 1mm.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 31 Loka 2018, 18:50
Kirjoittaja Timonen
Johnny kirjoitti: 31 Loka 2018, 10:19 Aikaa on jo sen verran että en enää sata varmaksi voi sanoo mutta kun joskus noita selvittelin niin 2.5 xei nokista imunokat ovat samat kuin 3.0 ja pakonokat samat kuin normaalin 2.5xe. 3.0 imunokissa on nostoa vähän enemmän, oliko nyt 1mm.
Ainakin X25XE-imunokissa nosto on 9,0mm ja X30XE-imunokissa 10,0mm.