Sivu 163/171

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 28 Kesä 2018, 13:43
Kirjoittaja vecculi92
Sopiiko toi vectran vauhtipyörä omegaan x30xe + r25-28?

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 01 Heinä 2018, 16:58
Kirjoittaja Timonen
Johnny kirjoitti: 12 Maalis 2018, 09:03 En varmaksi enää muista mutta jotenkin 64mm kummittelee mielessä. Läppäkotelo meni sorvatessa puhki vesikanavaan jonka joutu paikkaamaan.
Sain vecculi92:lta X25XE:n kaasuläppäkotelon, ja sen mitat oli 68mm tulo ja keskellä 64mm.

Eli tuon keskikohdan sorvauttaisi 68mm:iin ja siihen sopiva messinkiläppä.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 08 Heinä 2018, 10:50
Kirjoittaja AtteLaine
En suoraa vastausta topicia selaamalla löytänyt, niin osaako joku kertoa mikä noista vakio imusarjoista on paras?
Mietinnässä x30xe nykyisen c25xe mottorin tilalle F astraan. x30xe imusarja ei ilmeisesti mahdu etuvetosessa konepellin alle?

Eli itse kysymykseen mikä imusarja tuon x30xe kanssa kannattaisi F astraan sovittaa, että edes sen tehtaan lupaaman 211hp sieltä saisi ulos :D

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 13 Heinä 2018, 21:37
Kirjoittaja Wasu
c25xe imusarjallakin saat kyllä sen vakiotehon ulos jos muuten on vaan kone tikissä. Tai ainakin minä sain 😀

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 01 Elo 2018, 14:29
Kirjoittaja Nieppe
Olisko täällä jollain tietoo, kun pitäis alkaa lyömään tota vectran konetta nippuun. Eli mikähän ero on noissa 2.5 koneissa, kun x25xev puristussuhde on 10.0 ja x25xei koneessa 10.8. Eli onko kansissa eroo vai onko männät erilaiset? Ja mihin puristukset putoo jos laittaa 3.0 kannet 2.5.sen päälle?

Olis vaan hyvät plaanatut 3.0 kannet et vois lyödä paikalle.
Niissä olis taas hiukan isommat imuaukot.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 01 Elo 2018, 15:06
Kirjoittaja Wesku79
X25XEV konetta ei ole olemassa. Kaikissa 2.5 koneissa puristukset on 10.8

3.0 kansilla puristussuhde laskisi jonnekin 9.3...9.5 kieppeille.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 03 Elo 2018, 22:53
Kirjoittaja Timonen
Wesku79 kirjoitti: 29 Huhti 2018, 00:31 Mulla on edelleen tuo projektin virimotti tekemättä, kun krooninen ajan puute vaivaa vuodesta toiseen. Ihan varmasti avarran venttiilin ympärykset palotilan puolelta, kunhan pääsen kimppuun. Tuo on virtausten kannalta aika oleellinen kohta.
Mihin autoon sulla tulee tuon X30XE-alakerta X25XE-kansilla? Ja mikä ECU?

Omaan Vectra B X25XE:hen olen vaihtamassa tuota X30XE-alakertaa. Aloin vaan funtsimaan, että ymmärtääkö ja osaako X25XEI:n ECU (B2 i500) hyödyntää tuon muutoksen, eli iskutilavuuden suurenemisen. Suuttimet taitaa olla samat? Ja pa-paine tietty.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 04 Elo 2018, 00:51
Kirjoittaja Wesku79
F-Astraan tulossa. Ecu C25XE :stä. Mun käsityksen mukaan ecun pitäisi sopeutua muutokselle, mutta vielä ei omakohtaisia kokemuksia löydy. Seosmittarin laitan varalta kuitenkin ja nakutusanturit jollain lailla seurantaan.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 04 Elo 2018, 00:53
Kirjoittaja M lampinen
Laitoin siihen punaiseen b-vectraan 3litraisn koneen omalla 2,5 eculla hyvin pelasi.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 04 Elo 2018, 00:57
Kirjoittaja Wesku79
Joo kokonaisen koneen vaihto kyllä toimii, mutta puristussuhteen reiluhkosta noususta ei ihan hirveästi luotettavaa tietoa löydy.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 04 Elo 2018, 14:17
Kirjoittaja Timonen
Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa! :lollis: :lollis: :lollis:

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 05 Elo 2018, 08:52
Kirjoittaja NIls AslakJotunheim
Tarviiko kukaan "virittäjä" omegan 3.0 nokka-akseleita. Löytyy myös alum.venttiilikopat.
Tiedustelut vain ja ainoastaan SOITTAMALLA! 050-5971585

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 13 Elo 2018, 17:33
Kirjoittaja hawso
Onko kenelläkään ylimääräsenä virinokkia, kevyttä vauhtipyörää, läppärunkoa ym viriosaa mv6 omegaan? Ostin eilen sellasen, nyt ekaa kertaa alan virittämään vaparia. Turbot on nyt koettu tältä erää. Ja käykö perus vauhipyörä kaksoismassa vauhtipyörän tilalle omegaan? On kuulemma "turhaa paskaa" toi kaksoismassa 🤔

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 14 Elo 2018, 10:33
Kirjoittaja Juho M-P
XE ja LET koneiden vauhtipyörä käy

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 14 Elo 2018, 15:24
Kirjoittaja Timonen
Timonen kirjoitti: 04 Elo 2018, 14:17 Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa! :lollis: :lollis: :lollis:
Päädyin kuitenkin kokonaiseen X30XE-mottiin.

Vaikka puristussuhde X25XE-kansilla nousisi 10,8:1 -> 11,5:1, niin kannen palotilojen reunamia olisi pakko avartaa, jotta nakutusherkkyys vähenisi. Pääsee palotiloja modaamatta, kun käyttää X30XE-kansia.