V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 17269
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen » 07 Touko 2018, 17:46

Timonen kirjoitti:
03 Maalis 2018, 23:47
Tänään vaihdettiin kaverin -95 MV6 Omegaan jakopää. Kun pyöriteltiin nokkamerkit kohdilleen, niin kampuran merkki on 1 hampaan pielessä.

Saatiin uusi jakopää kasaan, ja se oli tuolla V6-työkalusarjalla ja hyvällä ohjeella pässinlihaa! Nyt kun jako oli kohdillaan, niin käyntiääni tasoittui, ja kaasuunvastaamisessa ollut viive poistui kokonaan. Sanoi kanssa testilenkin jälkeen, että perstuntuntumalla tuli lisää vääntöäkin!

Tuosta automaatti-Omegasta on Saksasta viripajan penkityslappu, jotain 320hv.

8) 8) 8)
Eipä se penkkilappu tarkemmin tutkittuna koskenutkaan tätä autoa, vaan jotain A-Omegaa 3,2-litraisella ahdetulla koneella.

:lollis: :lollis: :lollis:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 604
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 » 16 Kesä 2018, 21:05

Ei nyt ehkä varsinaisesti tänne kuulu mutta tarviiko joku 5.2kg vauhtipyörää?
Z28nel vectra c vm-07
X25xe vectra b vm -98 ( osina myynnissä)
X25xe omega b vm-99 at (myyty)

vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 604
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 » 28 Kesä 2018, 13:43

Sopiiko toi vectran vauhtipyörä omegaan x30xe + r25-28?
Z28nel vectra c vm-07
X25xe vectra b vm -98 ( osina myynnissä)
X25xe omega b vm-99 at (myyty)

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 17269
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen » 01 Heinä 2018, 16:58

Johnny kirjoitti:
12 Maalis 2018, 09:03
En varmaksi enää muista mutta jotenkin 64mm kummittelee mielessä. Läppäkotelo meni sorvatessa puhki vesikanavaan jonka joutu paikkaamaan.
Sain vecculi92:lta X25XE:n kaasuläppäkotelon, ja sen mitat oli 68mm tulo ja keskellä 64mm.

Eli tuon keskikohdan sorvauttaisi 68mm:iin ja siihen sopiva messinkiläppä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

AtteLaine
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Joulu 2013, 16:49

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja AtteLaine » 08 Heinä 2018, 10:50

En suoraa vastausta topicia selaamalla löytänyt, niin osaako joku kertoa mikä noista vakio imusarjoista on paras?
Mietinnässä x30xe nykyisen c25xe mottorin tilalle F astraan. x30xe imusarja ei ilmeisesti mahdu etuvetosessa konepellin alle?

Eli itse kysymykseen mikä imusarja tuon x30xe kanssa kannattaisi F astraan sovittaa, että edes sen tehtaan lupaaman 211hp sieltä saisi ulos :D

Wasu
OCF Member 2016
Viestit: 2020
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wasu » 13 Heinä 2018, 21:37

c25xe imusarjallakin saat kyllä sen vakiotehon ulos jos muuten on vaan kone tikissä. Tai ainakin minä sain 😀
Tykkää meistä facessa https://www.facebook.com/pages/NO-MOTORSPORT-Ry/632374933440290

Nieppe
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 389
Liittynyt: 01 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Nieppe » 01 Elo 2018, 14:29

Olisko täällä jollain tietoo, kun pitäis alkaa lyömään tota vectran konetta nippuun. Eli mikähän ero on noissa 2.5 koneissa, kun x25xev puristussuhde on 10.0 ja x25xei koneessa 10.8. Eli onko kansissa eroo vai onko männät erilaiset? Ja mihin puristukset putoo jos laittaa 3.0 kannet 2.5.sen päälle?

Olis vaan hyvät plaanatut 3.0 kannet et vois lyödä paikalle.
Niissä olis taas hiukan isommat imuaukot.

Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3020
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 » 01 Elo 2018, 15:06

X25XEV konetta ei ole olemassa. Kaikissa 2.5 koneissa puristukset on 10.8

3.0 kansilla puristussuhde laskisi jonnekin 9.3...9.5 kieppeille.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Omega-B 2.2-16V -00, Audi A4 2.0T Quattro Tip-T -05, Honda CBR600F -89

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 17269
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen » 03 Elo 2018, 22:53

Wesku79 kirjoitti:
29 Huhti 2018, 00:31
Mulla on edelleen tuo projektin virimotti tekemättä, kun krooninen ajan puute vaivaa vuodesta toiseen. Ihan varmasti avarran venttiilin ympärykset palotilan puolelta, kunhan pääsen kimppuun. Tuo on virtausten kannalta aika oleellinen kohta.
Mihin autoon sulla tulee tuon X30XE-alakerta X25XE-kansilla? Ja mikä ECU?

Omaan Vectra B X25XE:hen olen vaihtamassa tuota X30XE-alakertaa. Aloin vaan funtsimaan, että ymmärtääkö ja osaako X25XEI:n ECU (B2 i500) hyödyntää tuon muutoksen, eli iskutilavuuden suurenemisen. Suuttimet taitaa olla samat? Ja pa-paine tietty.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3020
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 » 04 Elo 2018, 00:51

F-Astraan tulossa. Ecu C25XE :stä. Mun käsityksen mukaan ecun pitäisi sopeutua muutokselle, mutta vielä ei omakohtaisia kokemuksia löydy. Seosmittarin laitan varalta kuitenkin ja nakutusanturit jollain lailla seurantaan.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Omega-B 2.2-16V -00, Audi A4 2.0T Quattro Tip-T -05, Honda CBR600F -89

Avatar
M lampinen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 2039
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
Paikkakunta: mikkeli

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja M lampinen » 04 Elo 2018, 00:53

Laitoin siihen punaiseen b-vectraan 3litraisn koneen omalla 2,5 eculla hyvin pelasi.
opel vectra 2,8 v6 turbo -06 + opel zafira 1,8 -06
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi,ohjelmoinnit.
(opel soittimista+näytöistä turvakoodin haku eepromista+rec+uec+cim+ipc+uhp4)

Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3020
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 » 04 Elo 2018, 00:57

Joo kokonaisen koneen vaihto kyllä toimii, mutta puristussuhteen reiluhkosta noususta ei ihan hirveästi luotettavaa tietoa löydy.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Omega-B 2.2-16V -00, Audi A4 2.0T Quattro Tip-T -05, Honda CBR600F -89

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 17269
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen » 04 Elo 2018, 14:17

Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa! :lollis: :lollis: :lollis:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

NIls AslakJotunheim
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja NIls AslakJotunheim » 05 Elo 2018, 08:52

Tarviiko kukaan "virittäjä" omegan 3.0 nokka-akseleita. Löytyy myös alum.venttiilikopat.
Tiedustelut vain ja ainoastaan SOITTAMALLA! 050-5971585

hawso
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Joulu 2013, 18:03

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja hawso » 13 Elo 2018, 17:33

Onko kenelläkään ylimääräsenä virinokkia, kevyttä vauhtipyörää, läppärunkoa ym viriosaa mv6 omegaan? Ostin eilen sellasen, nyt ekaa kertaa alan virittämään vaparia. Turbot on nyt koettu tältä erää. Ja käykö perus vauhipyörä kaksoismassa vauhtipyörän tilalle omegaan? On kuulemma "turhaa paskaa" toi kaksoismassa 🤔

Vastaa Viestiin