V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Nyt tuli kannet koneistuksesta.
Edelleen noi nokat askarruttaa. Paljon niitä on täälläkin tutkittu,mutta vieläkään en tiedä mistä erottaa A,G,E tai F nokat?
Mulla tossa pitäis olla 3.0 imunokat ja 2.5xei nokat. Ja niissä ei oo mittailemalla mitään eroo.
Eli taitaa olla turha laittaa noita 3.0 nokkia tuohon xei,hin?
Aukkoja tuli avarrettua ja kiilloitettua hiukan ja nyt kuulemma 10mm nostolla virtaa noin 310hv
Jos sais pian lyötyä ne paikalleen.
Edelleen noi nokat askarruttaa. Paljon niitä on täälläkin tutkittu,mutta vieläkään en tiedä mistä erottaa A,G,E tai F nokat?
Mulla tossa pitäis olla 3.0 imunokat ja 2.5xei nokat. Ja niissä ei oo mittailemalla mitään eroo.
Eli taitaa olla turha laittaa noita 3.0 nokkia tuohon xei,hin?
Aukkoja tuli avarrettua ja kiilloitettua hiukan ja nyt kuulemma 10mm nostolla virtaa noin 310hv
Jos sais pian lyötyä ne paikalleen.
Re: V6 koneiden viritys
Niissä on se kirjain kaiverrettuna. Ja numero tai kaksi sen perässä.
3.0 ja 2.5XEI imunokat on tietääkseni samat eli G. Pakopuolesta en ole varma. A ja G välillä ainut ero on nokkapyörän tapin kohdistuksessa. Eli ajoituksissa on pieni ero - puoli hammasta.
3.0 ja 2.5XEI imunokat on tietääkseni samat eli G. Pakopuolesta en ole varma. A ja G välillä ainut ero on nokkapyörän tapin kohdistuksessa. Eli ajoituksissa on pieni ero - puoli hammasta.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Ok. Eli onko se kaiverrettu sinne nokan etummaisen laakerin taa vai onko se valussa keskellä nokkaa? Näissä nokissa on keskellä kaikissa se GC ja 1 tai kaks numeroo.
Re: V6 koneiden viritys
Ei se ainakaan keskellä ollut. Oisko ollut just sen ekan laakerin vieressä. Aika pientä tekstiä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Ok. No noissa 3.0 imunokissa oli kaiverrettu toiseen A ja toiseen G. Ja noissa xei.n nokissa ei ollu mitään. siks nyt hiukan ihmettelen et mistä ne erottaa, jos ne sekaisin laittaa..
Re: V6 koneiden viritys
No, A on 3.0:n vakio pakonokka, että joku on sen sitten laittanut väärälle puolelle kantta.
Merkittömät nokat voi sitten olla vaikkapa jotkut aftermarket virinokat. Tai sitten ne on Irmscherin jäljiltä tuommoiset alunperin. Ehkäpä ne ei olekaan täysin G-nokkia vastaavat? Ei olis eka kerta, kun palstoilla on väärää tietoa.
Merkittömät nokat voi sitten olla vaikkapa jotkut aftermarket virinokat. Tai sitten ne on Irmscherin jäljiltä tuommoiset alunperin. Ehkäpä ne ei olekaan täysin G-nokkia vastaavat? Ei olis eka kerta, kun palstoilla on väärää tietoa.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Admiral'
- Viestit: 129
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Imusarjan valmistelua
Imusarjan kaasusta
Imusarja kasassa
Läppien sovittelua, vielä pientä sovittelua putkien päitten kanssa. Vivustot ja suutinkiskot tehdä. Sitten suppilot vielä jostain hankkia.
Tällä pitäisi yhdistää kannesta lähtevät uudet vesilähdöt ja jatkaa yhdellä isolla letkulla syylariin suoraan tai sitten yhdistää letkuun mikä palaa syylariin lohkosta. Ongelma vaan että tulis aika letkuhässäkkä. Täytyy tehdä uus missä letkut tulee kiinni samansuuntaisesti.
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: V6 koneiden viritys
Mihin vehkeeseen tuo on tulossa? Alkaa vaan nimittäin näyttää aika helvetin korkeelta.
Oon taas koittanu motivoida itteeni että kasais irtolohkoon läppärungot paikalleen ja koittas tehdä täysin valmiin paketin minkä sitten sais vaan autoon heittää paikalleen. Pitäs vaan suunnilleen mittailla minkä verran ompun pellin alla on tilaa. Ajatuksena olis laittaa paksu ja matala alumiinisyyläri jonka päältä sitten sais suoraan maskin takaa ohjata ilman imutorville.
Oon taas koittanu motivoida itteeni että kasais irtolohkoon läppärungot paikalleen ja koittas tehdä täysin valmiin paketin minkä sitten sais vaan autoon heittää paikalleen. Pitäs vaan suunnilleen mittailla minkä verran ompun pellin alla on tilaa. Ajatuksena olis laittaa paksu ja matala alumiinisyyläri jonka päältä sitten sais suoraan maskin takaa ohjata ilman imutorville.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: V6 koneiden viritys
Miitenkäs näihin v6 koneisiin, saako arp pultteja? Vauhtipyöränpultithan sais kyllä kun sama pultti mene xe/let mutta mitenkäs mm kiertokangenpultit? Pikkusen kolusin internettiä muttei osunut silmään.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: V6 koneiden viritys
Uusin jakso ultimate virittäjältä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Pitäs värkätä tällaseen V6:seen imusarja yhdelle normi Weber 2kurkk kaasuttimelle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: V6 koneiden viritys
Kaveri teetti Astraansa nokat Enemillä.Lindemann kirjoitti: ↑16 Heinä 2019, 11:25 Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Tv Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: V6 koneiden viritys
Ja oli tulokseen tyytyväinen? Mitä heillä homma maksoi?JJH kirjoitti: ↑16 Heinä 2019, 11:28Kaveri teetti Astraansa nokat Enemillä.Lindemann kirjoitti: ↑16 Heinä 2019, 11:25 Tuo saksalainen inssi tekee kyllä jokaisen hepan eteen töitä
Missä porukka on hiotuttanut nokkia näihin kutosiin? Topickin alkupäässä on puhetta, mutta tieto ei oikein ole ajantasalla.
Courtenay sport olis toki sopuhintainen, mutta jotenkin luulisi että maan rajojen sisäpuolellakin kyseinen homma onnistuisi (jossain) alle tonnilla.
Tv Jouni
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: V6 koneiden viritys
Hinta oli muistaakseni sama kuin hinnastossa olevien. Eli silloin haluttiin 16v:n, "punakantisen", "kireimmän" nokan profiili, hydraulisilla nostimilla, kutosen nokkiin. Toimivat ihan oletetusti.
Tv Jouni
Tv Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018