V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys.
kaasuläppäkotelon suurennus = vaikutus selviää, kun saan vehkeen penkitettyä
vauhtipyörän kevennys -10kg = herää nopeammin ja rääkäisee isommille kierroksille välittömästi, hauskempi ajaa mutta saatat saada kaupan päälle muutaman haittapuolen...
vauhtipyörän kevennys -10kg = herää nopeammin ja rääkäisee isommille kierroksille välittömästi, hauskempi ajaa mutta saatat saada kaupan päälle muutaman haittapuolen...
Jope kirjoitti:B-vectran V6 2.5 modeja ja dynopapereita: http://www.vvoc.com/forum/showthread.ph ... t=ossypete
1. kuva: muuten vakio mutta 4 bar bensanpaineen säädin (173,5 bhp 6190 rpm / 227,8 Nm 3530 rpm)
2. kuva: 3ltr nokat, 4bar bensanpaineen säädin (184,5 bhp 6150 rpm / 229,1 Nm 3650 rpm)
3. kuva: 4 bar regulator , a full set of omega cams , and now a cat back magnex exhaust system. Here are the results hope you are impressed with them , cos i was !!!!!! (210,5 bhp 6450 rpm / 226,4 Nm 3630 rpm)
Taisi vakioputkisto ahdistaa aika lailla mutta vääntö tipahti???
Kun ei suomeksikaan lähellekään kaikkea älyä niin voisiko joku valaista näitä muutoksia vähän. Alkoi meinaan kiinnostaa
Re: V6 koneiden viritys.
ja haittapuolet on ? käy epätasaisesti ?Jope kirjoitti:kaasuläppäkotelon suurennus = vaikutus selviää, kun saan vehkeen penkitettyä
vauhtipyörän kevennys -10kg = herää nopeammin ja rääkäisee isommille kierroksille välittömästi, hauskempi ajaa mutta saatat saada kaupan päälle muutaman haittapuolen...
Re: V6 koneiden viritys.
Haittapuolia on varmaan vaikeampi liikkeellelähtö, paitsi kadetilla, kun se ei paina paljon mitään. Kun kiihdytät täysiä, ja painat kytkimen pohjaan ja löysäät kaasun, niin kone voipi sammua eli ei jää tyhjäkäynnille. Normaali tyhjäkäynti omegassani ilmastointi päällä on 500 rpm eli onhan tuossa sitten varmaan vara nostaa ylemmäs, jos alkaa kovin nytkyttämään tyhjäkäynnillä esim. Tällä hetkellä n. 700-750 isomman kaasuläppäkotelon ja ei niin tiiviiden kaasuläppien takia... Sivulla 2 kuvia vanhasta ja uudesta kotelosta ja vaikutuksista sivulla 3...miller kirjoitti:ja haittapuolet on ? käy epätasaisesti ?Jope kirjoitti:kaasuläppäkotelon suurennus = vaikutus selviää, kun saan vehkeen penkitettyä
vauhtipyörän kevennys -10kg = herää nopeammin ja rääkäisee isommille kierroksille välittömästi, hauskempi ajaa mutta saatat saada kaupan päälle muutaman haittapuolen...
Re: V6 koneiden viritys.
pitäisköhän harkita sitten jos keventäis vauhtipyörän johonki 7kg kohdalle ? sekin olisi jo puolet alkuperäisestäwille kirjoitti:Haittapuolia on varmaan vaikeampi liikkeellelähtö, paitsi kadetilla, kun se ei paina paljon mitään. Kun kiihdytät täysiä, ja painat kytkimen pohjaan ja löysäät kaasun, niin kone voipi sammua eli ei jää tyhjäkäynnille. Normaali tyhjäkäynti omegassani ilmastointi päällä on 500 rpm eli onhan tuossa sitten varmaan vara nostaa ylemmäs, jos alkaa kovin nytkyttämään tyhjäkäynnillä esim. Tällä hetkellä n. 700-750 isomman kaasuläppäkotelon ja ei niin tiiviiden kaasuläppien takia... Sivulla 2 kuvia vanhasta ja uudesta kotelosta ja vaikutuksista sivulla 3...miller kirjoitti:ja haittapuolet on ? käy epätasaisesti ?Jope kirjoitti:kaasuläppäkotelon suurennus = vaikutus selviää, kun saan vehkeen penkitettyä
vauhtipyörän kevennys -10kg = herää nopeammin ja rääkäisee isommille kierroksille välittömästi, hauskempi ajaa mutta saatat saada kaupan päälle muutaman haittapuolen...
Re: V6 koneiden viritys.
7 kiloisesta haaveilen itsekin tuon x30xe: perään, mutta kiven alla nuo pyörät ovat. tuota kasois massa pyörää kun ei voi keventää tai voi keventää, mutta tasapainotuksen kanssa tulee ongelmat.miller kirjoitti: pitäisköhän harkita sitten jos keventäis vauhtipyörän johonki 7kg kohdalle ? sekin olisi jo puolet alkuperäisestä
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: V6 koneiden viritys.
hmm eli tätä calibran vauhtipyörääkin on vaikea tasapainoittaa ? hmm mistähän sais 6-8kgJerzey kirjoitti:7 kiloisesta haaveilen itsekin tuon x30xe: perään, mutta kiven alla nuo pyörät ovat. tuota kasois massa pyörää kun ei voi keventää tai voi keventää, mutta tasapainotuksen kanssa tulee ongelmat.miller kirjoitti: pitäisköhän harkita sitten jos keventäis vauhtipyörän johonki 7kg kohdalle ? sekin olisi jo puolet alkuperäisestä
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: V6 koneiden viritys.
No, eikö kukaan tiä asiasta?? Kohta pitäis ruveta imusarjaa hommaan..Lallevihtinen kirjoitti:Oliskos tosta jotain hyötyäkin laittaa X25XE koneeseen X30XE imusarjan alaosa?? Ja tarviiko niitä ruveta sovitteleen jotenkin vai vaan pulttaa kiinni tyylillä? Joudun meinaan "uuden" imusarjan hommaan niin..Jope kirjoitti: 2.5:iin on saatavilla viriosana alinta imusarjan osaa, joka on sama kuin 3.0:ssa vakiona
Miksi et tilaisi täältä, niin menisi ainakin heittämällä paikoilleen: http://www.courtenaysport.co.uk/page18.htmlmiller kirjoitti:käykö suoraan tähän calibraan ? :OSnowman kirjoitti:20XE koneen vauhtipyörä taitaa olla siinä 7-8kg.... Joka on oman V6:sen peräs.
We have managed to reduce the weight of the V6 flywheel to 5.6 kilos, that's a saving of 9.4 kilos. To achieve this we started with a block of billet steel. This is machined to the profile required. Using billet is the only way to get such a light unit whilst retaining maximum strength. These flywheels are outright purchase and no exchange unit is required.
This is the ultimate in V6 Flywheels.
2.5 V6 Lightweight Billet Steel Flywheel - £275. Fitting £240
2.6 V6 Lightweight Billet Steel Flywheel - £275. Fitting £240
3.0 V6 Lightweight Billet Steel Flywheel - £275. Fitting £260
Saa sieltä ilmeisesti myös takapotkuihinkin (3.0 v6) vauhtipyöriä. Ainakaan ei ole erikseen mainittu, että kävisivät vain etuvetoiseen: http://www.courtenaysport.co.uk/page90.html
No eikös kevennetty vauhtipyörä tuo näihinkin moottoreihin lievää jyrinää isolla vaihteella vedättäessä pienillä kierroksilla? Ja moottorit auki ja tekemään muutoksia jos kerran tehoa pitää saada. Eihän pelkällä läppien muutoksilla mitään kauheita tapahdu. Se tietysti on näitä moottoreita rakentelevien/ harrastelevien akilleen kantapää, kun päästöt muuttuvat esim. nokkien ajoituksesta/ vaihdosta. Peltipakosarjojen vaikutustakaan ei juuri huomaa, jos huuhtelupuoleen ei puututa( nokkien ajoitus, nokkien vaihto kireämpiin, kansien parantelu ym ym). Autot joissa näitä V6 koneita esiintyy, olisi kai järkevintä saada moottorista sellainen joka vääntää alhaalta ja laajalla alueella. Omega B kun sattuu olemaan aika painava laite. Tai jos joku innostuisi laittamaan ei vähäpäästöiseen A Omegaan 3.0 V6 kahdella ahtimella, siinähän olisi jo vähän otetta? Taikka sitten ahtimen/ahtimet B koppaiseen ja teettämään kalliit päästömittaukset. T: Kansiviritys J.Kosunen
Juu kyllähän tuota jyrinää / hienoista tärinää tulee tuolloin (vp. 4,25kg).kosunen kirjoitti:No eikös kevennetty vauhtipyörä tuo näihinkin moottoreihin lievää jyrinää isolla vaihteella vedättäessä pienillä kierroksilla?
Täytyy tehdä budjetin myötä pikkuhiljaa ja tuosta oli hyvä aloittaa.Ja moottorit auki ja tekemään muutoksia jos kerran tehoa pitää saada. Eihän pelkällä läppien muutoksilla mitään kauheita tapahdu.
E-Kadetissa potkii ihan hyvinAutot joissa näitä V6 koneita esiintyy, olisi kai järkevintä saada moottorista sellainen joka vääntää alhaalta ja laajalla alueella. Omega B kun sattuu olemaan aika painava laite.
Mantzelin power resonatorin mitat ja kuvat
Moni on kysellyt tuosta kyseisestä rekkulasta tietoa ja kuvia ja tässä niitä nyt sitten olisi... Likainenhan se on kuvissa, mutta eiköhän noista selvän saa ja toivottavasti myös mitoista.
Kysyä saa, jos tuosta on jotain kysyttävää...
Kysyä saa, jos tuosta on jotain kysyttävää...