V6 koneiden viritys
-
- 'Admiral'
- Viestit: 129
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Siis toivottavasti
Re: V6 koneiden viritys
Vakionahan on se 211hp@6000rpm 270nm@3400rpm koneteho
Nuo tehot on rengastehot
Nuo tehot on rengastehot
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: V6 koneiden viritys
Tos alkaa olee aika hyvä henki jo, jos tuo virtual dyno on edes suunnilleen kartalla
Mitäs tost tulis sitte 274 hp ja 396 Nm kampiakselilta jos voimansiirron hyötysuhde ois 0.85
Mitäs tost tulis sitte 274 hp ja 396 Nm kampiakselilta jos voimansiirron hyötysuhde ois 0.85
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: V6 koneiden viritys
Vakio X30XE-nokillako?madi kirjoitti:Vakionahan on se 211hp@6000rpm 270nm@3400rpm koneteho
Nuo tehot on rengastehot
Matthiessen myy 1000€:lla spagettipeltipakosarjaa V6:iin. C25XE, X25XE ja X30XE -versiot.
http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?Vi ... 1249&l=219
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 129
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
No sitten tuohan on tosi hyvin.
Mielenkiintoista miten oma tulee hönkimään kun puristukset nostettu ja männät vaihdettu. Toivottavasti imu ja pakosarjat onnistuu. Imusarjasta sain jännän idean miten tehdä. Katsotaan onnistuuko kun saan runnerit. Päätin että tehdään ensin pakosarjat pakoputkipaloista niin saa muuteltua tarpeen mukaan ja sitten vasta rosterista lopulliset.
Mielenkiintoista miten oma tulee hönkimään kun puristukset nostettu ja männät vaihdettu. Toivottavasti imu ja pakosarjat onnistuu. Imusarjasta sain jännän idean miten tehdä. Katsotaan onnistuuko kun saan runnerit. Päätin että tehdään ensin pakosarjat pakoputkipaloista niin saa muuteltua tarpeen mukaan ja sitten vasta rosterista lopulliset.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 129
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Miten Madi kannet virtasi viilauksen jälkeen?
Re: V6 koneiden viritys
Kansien virtauksesta ei oo faktaa mutta paremmin varmana kuin vakiot
Kyllä tuo voimansiirto häviö on vaan joku 7-8%
Katsoin tuommosen koneen vakio ennakko karttoja on ne aika miedot
Koneessa on vakio nokat vakiomerkeissä
Kyllä tuo voimansiirto häviö on vaan joku 7-8%
Katsoin tuommosen koneen vakio ennakko karttoja on ne aika miedot
Koneessa on vakio nokat vakiomerkeissä
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: V6 koneiden viritys
Toi 15 % voimansiirron tehohäviö on sama jota käytetään ainakin DynoDynamicsin penkeissä moottoritehoa 2-vetosesta mitattaessa. Eli tulokset on tällöin vertailukelpoiset ns. Shoot out 4 ja 6 moodeissa tehtyjen mittausten kanssa.
Eihän se tietenkään ole mikään absoluuttisen tarkka arvo, se kun vaihtelee voimansiirtokohtaisesti jonkin verran. Useimmiten noissa lappusissa kuitenkin moottoriteho ilmeisesti omistajan hyvän mielen takaamiseksi esiintyy, niin tuollasella 85 % hyötysuhteella se pyöräteho yleensä moottoritehoksi muutetaan.
Eihän se tietenkään ole mikään absoluuttisen tarkka arvo, se kun vaihtelee voimansiirtokohtaisesti jonkin verran. Useimmiten noissa lappusissa kuitenkin moottoriteho ilmeisesti omistajan hyvän mielen takaamiseksi esiintyy, niin tuollasella 85 % hyötysuhteella se pyöräteho yleensä moottoritehoksi muutetaan.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: V6 koneiden viritys
Nyt kun mulle tulee kampuran takastefan vaihdon yhteydessä uusi kytkinpaketti ja MTechin 5,6kg vauhtipyörä, niin olisiko syytä tasapainottaa koko paska kampura mukaan luettuna yhtenä pakettina?
Olen siitä varma, että LuK on hoitanut kytkinpaketin tasapainotuksen ja MTech puolestaan vauhtipyörän. Itse olen ajatellut lyödä hilut kiinni ilman tasapainotusta, mutta tänään töissä yksi työkaveri toi ilmi tuon, että suositteli ehdottomasti myös kampiakselin + koko höskän tasapainotusta.
Olen siitä varma, että LuK on hoitanut kytkinpaketin tasapainotuksen ja MTech puolestaan vauhtipyörän. Itse olen ajatellut lyödä hilut kiinni ilman tasapainotusta, mutta tänään töissä yksi työkaveri toi ilmi tuon, että suositteli ehdottomasti myös kampiakselin + koko höskän tasapainotusta.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
Ei tarvi tasapainottaa, kaikki osat on puntitettu erikseen, ellei toisin mainita.
Toki jos moottoria on tarkoitus kierrättää jatkuvasti yli 7000rpm niin sitten tasapainotus on aiheellista.
Ei siitä tosin ole haittaakaan, mutta ehkä vähän turhaa vakio katuautoon
Toki jos moottoria on tarkoitus kierrättää jatkuvasti yli 7000rpm niin sitten tasapainotus on aiheellista.
Ei siitä tosin ole haittaakaan, mutta ehkä vähän turhaa vakio katuautoon
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: V6 koneiden viritys
Ok, noin mäkin sen aattelin. Ja eihän toi enää vakio ole, kun tossa on ne CatCamssin nokat vaihdettuna.?! kirjoitti:Ei tarvi tasapainottaa, kaikki osat on puntitettu erikseen, ellei toisin mainita.
Toki jos moottoria on tarkoitus kierrättää jatkuvasti yli 7000rpm niin sitten tasapainotus on aiheellista.
Ei siitä tosin ole haittaakaan, mutta ehkä vähän turhaa vakio katuautoon
Rajoitin taitaa tulla jossain 6500rpm paikkeilla, ja yleensä vaihdan viimeistään 6000rpm kohdalla, kun max. teho on 5800rpm.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: V6 koneiden viritys
Jos motti olis levällään niin saattaisin tasapainottaa (ei kyllä tullu painotettua vaikka oli levällään) mutta en sen takia ainakaan rupeis konetta aukomaan.
Ehkä mä sitte seuraavaan koneeseen tasapainotan kun tuon saa joskus rikki
Ehkä mä sitte seuraavaan koneeseen tasapainotan kun tuon saa joskus rikki
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: V6 koneiden viritys
Itellä kävi c18xe /xel tasapainotuksessa
Kampura heitti kahden 4x3mm reiän verran
Sorvattu vp 5x2mm
Ja lukin käytetty asetelma järkyttävästi
Painotettiin siten että ensin kampura sitten vp kiinni ja sitten asetelma nolliin
Painotus + kiillotus + laakerit ja plastigue yht 297euroa
Penkkissä ei oo käyty eikä kone ole vielä autossa
Kampura heitti kahden 4x3mm reiän verran
Sorvattu vp 5x2mm
Ja lukin käytetty asetelma järkyttävästi
Painotettiin siten että ensin kampura sitten vp kiinni ja sitten asetelma nolliin
Painotus + kiillotus + laakerit ja plastigue yht 297euroa
Penkkissä ei oo käyty eikä kone ole vielä autossa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: V6 koneiden viritys
Missä onnistui painotus? ProEnginessillä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Racersplace tekee Keravalla moottorin tasapainoitukset myös.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V