1.8 nokka > c20ne ?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli olen tuossa selaillut "yhtäsuntoista" juttua täältä ja oon pariinotteeseen huomannut että vaihtamalla c20ne koneeseen 1.8 koneesta nokka, voisi saada ripauksen lisä mustangeja.

Mikä 1.8kone tämä sitten on ja miten vaikuttaa kierrosalueeseen yms. päästöihin?? Ja mitä muuta kannattaisi samalla vaihtaa? Ml. 340tkm

Ja tietenkin jos jollain olisi tälläinen myynnissä niin voisi tarjota, alkaa omega oleen mopon tuntuinen... :-?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

20NE koneeseen nokka 18E taikka 18SE motista. Puristussuhde reiluun kymppiin (vaikka yhteentoista) niin lisämustangit on taattu.

Joku joskus kirjoitti jossain:

Kadett - E -86 18E
Imu avautuu 28°btc
sulkeutuu 89°abc
kesto 297°

Pako avautuu 72°bbc
sulkeutuu 45°atc
kesto 297°

Overlap 73°

Nosto (0 välys)
imu ja pako 11,526mm
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Noo vielä jotain tipsejä mitä muuta kannattaisi samalla kannen avaamisessa sitten vaihtaa? Ei savuta, ei nakuta ja muutenkin toimii melko täydellisesti. Paljonkos kannesta sitten uskaltais rouhia sopivan puristussuhteen saamiseksi? 0.80+- ? Mitenkäs, saako sytkän sitten vielä kohalleen helposti? Yhen Fiatin kanssa oli ongelmaa, laskettiin se 0.80.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Ainakin jakopään hihna kun edellisestä vaihdosta ei ole tietoa, mites vesipumppu ja kiristimet? Onko säädettävä nokka pyörä tarpeellinen?
Paljonko kannesta uskaltaa ottaa lastua pois että viä pysytään sääddetävyyksissä? Palotilasta jotain muotoilu vinkkejä? Venttiilit/seetit 30° ? Kanavissa jotain vastustavia linjoja?

Kaikkia kuumia tipsejä vaan tänne, kiitokset jo etukäteen!
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Mulla siis löytyy kaikki tarvittavat heebelit ja vehkeet. Mira, plaanikone, virtaus penkki, suuttimien säätö/putsaus hirviö joka vinkuu nii pirusti yms...

Tarvitsen vain joitakin arvoja/neuvoja kokeneilta että mitä tehdä!
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Jos kantta meinaat laskea reilusti niin säädettävä nokkapyörä on tarpeen jotta saat sytytyksen kohdalleen.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikä se sytytys yksistään ole ongelma, vaan myös nokka-akseli menee myöhäselle(ja samalla sytkä).
Säädettävä nokkapyörä on pakko olla.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No paljokos siitä vois sitte ottaa ettei tarvi sääd.nokkapyörää. En kuitenkaa ainakaan vielä rupea ihmeemmin tuota keulimaan :D . Mitäs veikkaatte että alkaako männärenkaat oleen finaalissa tuon verran ajetussa myllyssä, 340tkm? Ei kuitenkaa savuta, puristuksia enkä ohivirtausta oo mitannu.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Kertokaas ny jotakin mitä kandee uusia samalla.

Ettei vaan sitten jälkeenpäin ala v*ituttaan kun "se ja se" unohtu laittaa...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaikki osathan sinne samalla vaihtaa. Eli: Männänrenkaat, laakerit, stefat, tiivisteet ja sylinterit tietysti pitää hoonata...

Sitten siinä on taas varmoja kilometrejä toiset 340tkm.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No pitää nyt noita suuremepia hommia miettiä vasta ohivirtaus mittauksen jälkeen, öljyä ei ainakaan syö tilkkaakaan.
Avatar
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Olisi itsekin mukava tietää että kuinka paljon kantta kärsii madaltaa ilman että joutuu laittamaan säädettävän nokkapörän?
itsellä tosin tuleva konstruktio on 18SE kansi ja nokka 20NE lohkon päälle
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Niin ja sitäkin piti kysyä että tarviiko boksia ohjelmoida/säätää uudestaan tuolle 18e koneen nokalle? Mitenkäs päästöjen kanssa käy?
New(termiitti)
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Touko 2005, 20:45
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja New(termiitti) »

zoomer kirjoitti: itsellä tosin tuleva konstruktio on 18SE kansi ja nokka 20NE lohkon päälle
Miten projekti onnistunut?
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Niin eli nyt tuli taas innostusta laittaa kyseisenlaista nokkaa koneeseen. Eli tarvetta olisi tuollaiselle nokalle eli tarjotkaa!!!

Edellinen myyjä tarjos nokkaansa 25e..
Ei ollut kuvia tarjota, ei muutenkaan kertonut juuri mitään siitä eikä loppujenlopuksi JAKSANUT lähettää sitä nokkaa mulle.

Per*eestä tämmönen!
Vastaa Viestiin