B Vectraan potkua?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Isukki osti semmosen -99 vecculin 1.6 16v koneella ja käski heti kysellä että miten siitä sais hiukan enemmän tehoa irti...? :grin: Kokeilin searchilla mutta olen joko puusilmä tai siitä ei ollu juttua...
Kantapään kautta...
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1721
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Olis isukkis ostanut melkeinpä samoilla hinnoilla 2.0 padalla olevan Vectran.Sitä ei olis tarvinnut enää viritellä,uskoisin niin.

Tosta ykskutosen virittämisestä ei oikein tahdo hyvälläkään ajattelulla juurikaan tulla mitään.Rahaa menee ja "urakka kusee".

Mutta kaikella kunnioituksella hankintaanne kohtaan... :smile:
Avatar
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Joo, taitaa olla hukkaan heitettyä rahaa. Kyllä jos tehoa haluaa niin sitten ensin kannattaa hankkia se mallisarjan tehokkain, ja vasta sitten alkaa miettimään niitä virityksiä. Kun ei se teho siinäkään kuitenkaan riitä :smile:

-Mikko
Audi S4 Biturbo
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Niinkö...? Hetikö se homma meni häneksi... Oli vaan nii pirun hyväkuntoinen ja hyvillä varusteilla oleva vectra että se piti ostaa. Ja siinä tuumailtiin että ei kai sen isompi kone tarvi olla, jos siitä 1.6 koneesta kutittelis enemmän hevosvoimia irti. Ei tässä siis mitään 200hv haeta vaan sillain sopivasti että ohittaa voi vaivatta eikä tarvi kiihdyttää kilometriä ennen ohittamista toisin kuin minun corsalla... :grin:
Kantapään kautta...
Avatar
Finl
'Senator'
'Senator'
Viestit: 622
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

2 litranen olis sit kannattanut hommata.
136 hepaa vakio + putki, suodin, imusarja. noilla päästään jo aika pitkälle.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1721
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

En tosiaan tiedä mitä maksoitte 1.6 Vectrasta,mutta tämäkin lähtis varmaan 10 000-11000 euroon.Ja valmiina se 136hv,mitä joutuu kovalla työllä ja rahalla repimään tuosta 1.6 ulos.

Ja aihiona sulla on kuitenkin aina se 1.6...Aika "outoa" ostaa 1.6 ja samaan hengenvetoon kysytään lisätehoa siihen.Pikku maltti ja "silmät auki" meininki olis säästänyt rahaa ja hermoa.

Aivan varmaan siisti ja kohtuukilometreillä 2.0 -99 Facelift malli irtoa alta kympinkin.

EDIT:linkki unohtu

http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=60699655

_________________
*Audi A4 1.8 20V Turbo B6*

<font size=-1>[ This Message was edited by: crystal on 2004-09-22 17:17 ]</font>
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

No muttakö se on nyt jo ostettu! Kysymys on 1.6 eikä 2.0 Vectrasta. Kyllä sen tiedän että olishan siinä ollu vähä enemmän tehoa mutta ei ollut minun päätettävissä minkä auton se isi-pappa ostaa! Niin, että mitä sille 1.6 16v koneelle kannattaa tehdä että vähän rivakammin kulkis?
Kantapään kautta...
Avatar
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1587
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Noin jos alkaa ajatella olisi kannattanut odottaa vielä muutama vuosi ja ostaa sitten 3000-4000 eurolla 2,5 V6 hihihiheheheh.

Eli kysymys oli tosiaan 1.6 eikä 2.0!
Joillain vaikea ymmärtää topicin kysymystä??
Aatsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 828
Liittynyt: 03 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Oonko nyt käsittänyt ihan väärin ,että tuo vectran 1.6 ei ole sama kun esim.gsi corsissa??
Jos tuo on sama kun gsi corsissa juttuahan löytyy jonkin verran tosta virittämisestä??
Onhan noista 1.6 gsi corsistakin aika mukavasti tota tehoa otettu ja englannista taitaa löytyä ihan vielä jotain "virityssarjoja" ??
Jos toi EI ole sama kone kun corsissa oisin kiinnostunut kuulemaan mitä eroa noilla koneilla sitten on?

_________________
Kuva
Calibra 2.0 16v -95

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-09-23 16:49 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1721
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2004-09-23 09:26, Vectr@ B wrote:

Eli kysymys oli tosiaan 1.6 eikä 2.0!
Joillain vaikea ymmärtää topicin kysymystä??
Ei,minun ei todellakaan ole vaikeaa ymmärtää topicin kysymystä,mutta ajattelin asiaa eri tavalla,joten antaa minun osalta olla. :smile:
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Se taitaa olla X16XEL... Jostain luin että pelkän imusarjan vaihdolla saisi jo paljon aikaan. Mutta miten on? Kannen työstöä, putkisoa muokkaamista... Onko hyötyä minkään vertaa?
Kantapään kautta...
Aatsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 828
Liittynyt: 03 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

On 2004-09-23 18:59, SwingTuning wrote:
Se taitaa olla X16XEL... Jostain luin että pelkän imusarjan vaihdolla saisi jo paljon aikaan. Mutta miten on? Kannen työstöä, putkisoa muokkaamista... Onko hyötyä minkään vertaa?
Täällä väki yrittää sanoa ,että vaihda auto mallisarjan tehokkaimpaan koska noi sun edellämainitut viritykset maksaa melkeen samanverran ellei enemmänkin kun 1.6 ja 2.0 mallien hintaero nykyään.
Imusarjallahan luvataan aika isoja tehoja mutta parhaiten se vaikuttaa jos ilmansaanti ja pakopuoli kunnossa eli parintonnin keikka ois tiedossa n.20hp:sta :smile:
Leon FR 20vt
Avatar
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1587
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

On 2004-09-23 19:09, Aatsi wrote:
On 2004-09-23 18:59, SwingTuning wrote:
Se taitaa olla X16XEL... Jostain luin että pelkän imusarjan vaihdolla saisi jo paljon aikaan. Mutta miten on? Kannen työstöä, putkisoa muokkaamista... Onko hyötyä minkään vertaa?
Täällä väki yrittää sanoa ,että vaihda auto mallisarjan tehokkaimpaan koska noi sun edellämainitut viritykset maksaa melkeen samanverran ellei enemmänkin kun 1.6 ja 2.0 mallien hintaero nykyään.
Imusarjallahan luvataan aika isoja tehoja mutta parhaiten se vaikuttaa jos ilmansaanti ja pakopuoli kunnossa eli parintonnin keikka ois tiedossa n.20hp:sta :smile:

Milläs sen isukin pään käännät hihihihihi ymmärsin kyllä , huumorii :smile:
Vastaa Viestiin