C18XE koneen virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
astronomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astronomi »

On 2004-03-03 18:01, sjugel wrote:
Mikäköhän mahtaa olla Ecotecin määritelmä?
Juu korjausopasta tutkittuani täytyy myöntää että eipä se tuo C18XE olekkaan määritetty "eco" koneeksi vaikka siinä se ecotec teksti lukeekin. Eco koneita F-kopan astrassa on ollut 1.6 16v X16XEL, 1.8 16v C18XEL ja 2.0 16v X20XEV.

Yhteisenä nimittäjän noissa näkyy olevan nuo pakokaasun hapetusjärjestelmät joiden ansioista noille on tuo "ecotec" leima annettu.

Ja tuohon viritys hommaan voisi sanoa että vaparin virittely on mielestäni sulaa hulluutta tieliikenteeseen. Helpompi on hommata menopeli jossa on jonkunlainen mandariini pakosarjassa ja ruuvaa sitä. Turbo vermeisiin kuitenkin saa jo pelkällä ohjelmanmuutoksella helposti sen 15 - 30hp lisää, kun taas vapariin noihin lisätehoihin saat polttaa rahaa aivan poskettomasti. Lisäksi pelkkää ohjelman muutosta on hyvin vaikea katsastusinssin havaita päinvastoin kuin esim imusatsin vaihtoa.

Eli itse säästäisin viritykseen varatut rahat ja haahuilisin jonkun turbopelin perään...

<font size=-1>[ This Message was edited by: astronomi on 2004-03-04 00:05 ]</font>
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2004-03-03 23:52, astronomi wrote:
C18XE olekkaan määritetty "eco" koneeksi vaikka siinä se ecotec teksti lukeekin.
Eipä ainakaan kaikissa lue. Osassa ainakin on punainen tulppakansi jossa lukee vain "OPEL", ei mitään ekotekkejä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

dbilas imusarja on tuv-hyväksytty. Myös läppärunkosatsia saa.
Itselle tulee alphan läppärungot, garret T04, vihreät suuttimet, cooleri ja sellasta pientä.
Pera
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 19 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Pera »

onko tuohon koneeseen dbilaksella TUV-hyväksyttyjä imusarjoja? Ainakin niiden nettisivuilla lukee että imusarjat eivät olisi hyväksyttyjä. Väliäpä tuolla.

Paljonko tuo sinun imusarjasi maksaa? Dbilaksella näyttäs olevan jotain 1300€. Lupaavatko muuten Lexmaulin imusarjasta yhtä hyvin tehoa kuin dbilaksen?
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2004-03-22 21:04, mr wrote:
dbilas imusarja on tuv-hyväksytty.
Ei ole C18XE -koneeseen. Asian voit tarkistaa Dbilaksen nettisivulta itsekin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

Pitää paikkansa, katsoin huolimattomasti.
GM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 18 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja GM »

Aika hyvin näyttää tuo dbilas auttavan,X18XE-mottiin 35 hv lisää...(kuitenkin ilmeisesti virinokan kanssa)

http://www.dbilas-dynamic.de/English/dbilas.html

<font size=-1>[ This Message was edited by: GM on 2004-04-16 19:59 ]</font>
Slp^
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 119
Liittynyt: 20 Joulu 2005, 13:57
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Slp^ »

Miten lie putkiston muuttaminen auttas?
Kenelläkään kokemusta? liikkuuko paremmin vai onko vain kovempi ääninen?
Vastaa Viestiin