C18XE koneen virittäminen
Tarkoituksena olisi ko f astran-93 koneeseen alkaa keräämään heppoja lisää. Tarkoituksena olisi saada noin +160 hp. Kun ei ole rahaa kerralla hankkia kaikkia palikoita, niin mistäpäin kannattas aloittaa vähitellen hankkimaan osia.
Kannattaako esim säädettäviä nokkapyöriä ja peltipakosarjaa ostaa jos ei vielä kantta parannellut?
Itse ajattelin aloittaa nokka-akseleiden vaihdolla sekä putkistolla ja filtterillä. Onko hyvä ajatus. Onko muita jotka kutitelleet kyseistä myllyä?
Kannattaako esim säädettäviä nokkapyöriä ja peltipakosarjaa ostaa jos ei vielä kantta parannellut?
Itse ajattelin aloittaa nokka-akseleiden vaihdolla sekä putkistolla ja filtterillä. Onko hyvä ajatus. Onko muita jotka kutitelleet kyseistä myllyä?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Kallista on 16V- moottorin laitto, otin selvää esim. alkuperäis nokkien hintaa ja olivat 368€/kpl. Samaa luokkaa varmasti virikepit, lisäks nokkapyörät+kannen työstö. Jos vaparista meinaat tuon niin saat aika paljon sijoittaa...
Kannattais selvää ottaa mitä maksais jos ahdinta asentais, sitä itte miettiny miten alkuperäinen ilmaläpän runko soveltuu ahtimen yhteydessä ja jos edes mahdollista, niin mikä olis ahtopaineen raja. Vaihtoehdot monet jotain pitäs keksiä mitä sopis budjettiin.
Kannattais selvää ottaa mitä maksais jos ahdinta asentais, sitä itte miettiny miten alkuperäinen ilmaläpän runko soveltuu ahtimen yhteydessä ja jos edes mahdollista, niin mikä olis ahtopaineen raja. Vaihtoehdot monet jotain pitäs keksiä mitä sopis budjettiin.
Kone on 92 kilowattinen.
Tuli reilu vuosi sitten hankittua kyseinen kulkupeli ja nyt autoverouudistuksen myötä hinnat tippuneet roimasti eli ei kannata astmaani myydä nyt. Himottas kuitenkin vähän liukkaampi menopeli eli täytyy astrasta sit yrittää ottaa tehoja irti.
Koneenvaihto tohon malliin onnistuis, mut en halua muutos%. Hankala myydä sit autoa joskus pois ja toisekseen kun kilometrejä nykysellään tosi vähän niin kuka uskois mittariin sit ku muutos%:t rekkariotteessa.?
Kyllä se tekniikan vaihtokin tulee hintoihinsa ja sillä saa vain noin 25 Hv lisää (c20xe).
Kovasti haluttas hankkia dbilas flowtekin imusarja, mut aika suolanen kertainvestointi. Jos oikein katsoin prostreetin hinnastoa niin n. 2100€ + säädättämiset päälle. Kyllähän sillä luvataan aika paljon tehoja n. 20-25hv ?? Onko kellään kiinni ko myllyssä.? Minkälaisia virityksiä yleensä teillä on tässä koneessa.?
Jokatapauksessa kaikkihan maksaa mut rahan arvo vähän hämärtyy kun on autojen laitosta kyse:)
Tuli reilu vuosi sitten hankittua kyseinen kulkupeli ja nyt autoverouudistuksen myötä hinnat tippuneet roimasti eli ei kannata astmaani myydä nyt. Himottas kuitenkin vähän liukkaampi menopeli eli täytyy astrasta sit yrittää ottaa tehoja irti.
Koneenvaihto tohon malliin onnistuis, mut en halua muutos%. Hankala myydä sit autoa joskus pois ja toisekseen kun kilometrejä nykysellään tosi vähän niin kuka uskois mittariin sit ku muutos%:t rekkariotteessa.?
Kyllä se tekniikan vaihtokin tulee hintoihinsa ja sillä saa vain noin 25 Hv lisää (c20xe).
Kovasti haluttas hankkia dbilas flowtekin imusarja, mut aika suolanen kertainvestointi. Jos oikein katsoin prostreetin hinnastoa niin n. 2100€ + säädättämiset päälle. Kyllähän sillä luvataan aika paljon tehoja n. 20-25hv ?? Onko kellään kiinni ko myllyssä.? Minkälaisia virityksiä yleensä teillä on tässä koneessa.?
Jokatapauksessa kaikkihan maksaa mut rahan arvo vähän hämärtyy kun on autojen laitosta kyse:)
Ecotecin määritelmä on suunnilleen se, että ne koneet joille on annettu nimeksi "Ecotec" ovet Ecotec-koneita
Kyse on siis vain nimestä jota Opel käyttää monista moottoreistaan. Se ei ole edes mikään tietty moottoriperhe, vaan monia eri moottoriperheitä.
Esimerkiksi noista 16-venttiilisistä C18XE ei vielä ollut saanut moista nimeä, mutta seuraaja X18XE sen jo sai. C20XE ei myöskään ollut alkujaan Ecotec, mutta kuulemma nekin loppuaikoina saivat kanteensa "Ecotec" -tekstin.
Kyse on siis vain nimestä jota Opel käyttää monista moottoreistaan. Se ei ole edes mikään tietty moottoriperhe, vaan monia eri moottoriperheitä.
Esimerkiksi noista 16-venttiilisistä C18XE ei vielä ollut saanut moista nimeä, mutta seuraaja X18XE sen jo sai. C20XE ei myöskään ollut alkujaan Ecotec, mutta kuulemma nekin loppuaikoina saivat kanteensa "Ecotec" -tekstin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mitäs muutoksia tuohon koneeseen saa sit laillisesti tehdä? virinokat? kannen kanavien muotoilu? chippaus??
Just kolahti tänään postilaatikosta uusi GTI jossa astran X20XEV koneeseen asennettu virinokkaa ja chippiä sekä dbilaksen läppärungot. onko tuo setti tarvinnut muutoskatsastuksen?
Jos c18xe koneeseen ruuvaa ei tuv hyväksytyn imusarjan, niin mistä se jää katsastuksessa kiinni jos jää. päästöistäkö?
Just kolahti tänään postilaatikosta uusi GTI jossa astran X20XEV koneeseen asennettu virinokkaa ja chippiä sekä dbilaksen läppärungot. onko tuo setti tarvinnut muutoskatsastuksen?
Jos c18xe koneeseen ruuvaa ei tuv hyväksytyn imusarjan, niin mistä se jää katsastuksessa kiinni jos jää. päästöistäkö?
Ei jää välttämättä pakokaasumittauksesta kiinni, mutta vähäpäästöistä moottoria ei vain yksinkertaisesti saa muuttaa ilman todistusta päästöluokan säilymisestä alkuperäistä vastaavana. Katsastuksessa tehtävä pakokaasutesti ei riitä todisteeksi, vaan mittaus täytyy teettää VTT:llä tai vastaavassa laitoksessa, mittauksen hinta noin 1500e.