Öljyn jäähdytin GSi kadett
Öljyn jäähdytin GSi kadett
Pitäs gsi kadettiin saada mahdollisimman hyvä öljyn jäähdytin,käyköhän tuo mahdollisesti autoon ilman suuria muutoksia?.
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-CAVALI ... 23390ff4c9
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-CAVALI ... 23390ff4c9
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Jos sulla 16v gsi niin pitäs mennä suoraan kun kerran sama pannu kun esimerkiks 16v calibrassa johon ton väitetään sopivan. Jos 8v nii en osaa sanoo varmaks oliko noissa sama suodatinjalka/lohko.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Mulla on vastaava Mocal-setti käytössä, tosin 16-rivinen. Tilasin sen saksan Ebaysta. Myyjä oli saksalainen CCC-Motorsport firma.
Mulla oli siinä suodattimen sovitteessa termostaatti niin ei kierrä kylmänä öljy kennolle.
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut vaikka piti sopia ne/xe/let-koneisiin...
Öljynsuodattimen sovite ei mahtunut paikalleen kuin yhteen asentoon ja sittenkin jouduin hiomaan sen kyljestä tavaraa pois, jotta sopi paikalleen. Letkut riittivät pituudeltaan juuri ja juuri, kun sijoitin kennon syylärin eteen aivan lähimpään alakulmaan.
Mukana tulleista letku lähdöistä toinen oli suoraan vetoakselin yläpuolella, osuen montuissa vetariin. Onneksi huomasin ajoissa ja vaihdoin natsan lyhempään. Letkut vein ensin liian läheltä pyöränkoteloa ja osuivat renkaaseen täyskäännöksessä... Mulla oli letkuissa vain toisessa päässä "hydrauliikkaliittimet" ja toisessa päässä tavalliset letkunatsat, jotta letkuja voi lyhentää tarpeen mukaan.
Muuten ihan toimiva. Ollut nyt jo yli vuoden käytössä. Jossain pitäs olla kuviakin sovituksestani.....
Mulla oli siinä suodattimen sovitteessa termostaatti niin ei kierrä kylmänä öljy kennolle.
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut vaikka piti sopia ne/xe/let-koneisiin...
Öljynsuodattimen sovite ei mahtunut paikalleen kuin yhteen asentoon ja sittenkin jouduin hiomaan sen kyljestä tavaraa pois, jotta sopi paikalleen. Letkut riittivät pituudeltaan juuri ja juuri, kun sijoitin kennon syylärin eteen aivan lähimpään alakulmaan.
Mukana tulleista letku lähdöistä toinen oli suoraan vetoakselin yläpuolella, osuen montuissa vetariin. Onneksi huomasin ajoissa ja vaihdoin natsan lyhempään. Letkut vein ensin liian läheltä pyöränkoteloa ja osuivat renkaaseen täyskäännöksessä... Mulla oli letkuissa vain toisessa päässä "hydrauliikkaliittimet" ja toisessa päässä tavalliset letkunatsat, jotta letkuja voi lyhentää tarpeen mukaan.
Muuten ihan toimiva. Ollut nyt jo yli vuoden käytössä. Jossain pitäs olla kuviakin sovituksestani.....
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Juu kyllä on 16venane työn allatemetsy kirjoitti:Jos sulla 16v gsi niin pitäs mennä suoraan kun kerran sama pannu kun esimerkiks 16v calibrassa johon ton väitetään sopivan. Jos 8v nii en osaa sanoo varmaks oliko noissa sama suodatinjalka/lohko.
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Jeez kiitoksia infosta ,pitääki penkoo kuvat esille.Opve kirjoitti:Mulla on vastaava Mocal-setti käytössä, tosin 16-rivinen. Tilasin sen saksan Ebaysta. Myyjä oli saksalainen CCC-Motorsport firma.
Mulla oli siinä suodattimen sovitteessa termostaatti niin ei kierrä kylmänä öljy kennolle.
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut vaikka piti sopia ne/xe/let-koneisiin...
Öljynsuodattimen sovite ei mahtunut paikalleen kuin yhteen asentoon ja sittenkin jouduin hiomaan sen kyljestä tavaraa pois, jotta sopi paikalleen. Letkut riittivät pituudeltaan juuri ja juuri, kun sijoitin kennon syylärin eteen aivan lähimpään alakulmaan.
Mukana tulleista letku lähdöistä toinen oli suoraan vetoakselin yläpuolella, osuen montuissa vetariin. Onneksi huomasin ajoissa ja vaihdoin natsan lyhempään. Letkut vein ensin liian läheltä pyöränkoteloa ja osuivat renkaaseen täyskäännöksessä... Mulla oli letkuissa vain toisessa päässä "hydrauliikkaliittimet" ja toisessa päässä tavalliset letkunatsat, jotta letkuja voi lyhentää tarpeen mukaan.
Muuten ihan toimiva. Ollut nyt jo yli vuoden käytössä. Jossain pitäs olla kuviakin sovituksestani.....
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
mitä kokoa on öljypumpussa öljyjäähdyttimen letkulähtöjen kierre? Muistelen että luokkaa M20x1.5?
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Mulla on niitä ryöstölaippoja varmaan 4kpl ja ainakin kahta eri kierrettä on. M20x1,5 on ainakin toiset. Osassa voi olla npt kierrekkinreiskaar kirjoitti:mitä kokoa on öljypumpussa öljyjäähdyttimen letkulähtöjen kierre? Muistelen että luokkaa M20x1.5?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
elikkäs nyt en tarkoita ryöstölaippaa vaan normi xe koneen öljypumppu missä on jäähdyttimelle valmiina lähdöt, ilman erillistä suodattimen alle tulevaa laippaa. U know
Ptfe teräspunosletku vaikuttaisi olevan järkevin letku öljynsiirtoon. Max lämpötila luokkaa 200 c kun normi (kumi) hydyletkuilla nippa nappa 100 c.
Ptfe teräspunosletku vaikuttaisi olevan järkevin letku öljynsiirtoon. Max lämpötila luokkaa 200 c kun normi (kumi) hydyletkuilla nippa nappa 100 c.
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Kyllä itsellä on nuo öljynjäähdyttimelle/lauhduttimelle lähdöt ollu sillä laipalla joka tulee suodattimen jalkaan (XE, LET ja 18E:ssä)
Vai meinaako reiskaar niitä "painelähtöjä" paineanturin yläpuolella joista LET:ssä otetaan turbon öljynkierto?
Vai meinaako reiskaar niitä "painelähtöjä" paineanturin yläpuolella joista LET:ssä otetaan turbon öljynkierto?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Joo ainahan niissä se "ryöstölaippa" on.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
ei se kyllä vaikuttanut ryöstölaipalta kun eilen yritin sitä irroittaa. Taitaa olla lujaa kiinni.
Mutta oli mikä oli niin kierrekin tais selvitä eli M18x1.5, raati lienee samaa mieltä? Mutta siellä on tiivistyskartio pohjalla, ryöstölaipan tasopinnat (päällipinta) on koneistamaton valupinta. Semmosia liittimiä pitää sitten alkaa etsimään... joko lähtöliittimiä tai suoraan letkukaralla.
Mutta oli mikä oli niin kierrekin tais selvitä eli M18x1.5, raati lienee samaa mieltä? Mutta siellä on tiivistyskartio pohjalla, ryöstölaipan tasopinnat (päällipinta) on koneistamaton valupinta. Semmosia liittimiä pitää sitten alkaa etsimään... joko lähtöliittimiä tai suoraan letkukaralla.
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Itsellä ainakin lähteneet ihan kivuttomasti nuo laipat irti, on kiinni sillä suodattimen kierteellä. En muista ulkoa nyt niitä kierteitä mutta ihan perus hydraulitavaraa se oli kun itselle teetätin uuden.reiskaar kirjoitti:ei se kyllä vaikuttanut ryöstölaipalta kun eilen yritin sitä irroittaa. Taitaa olla lujaa kiinni.
Mutta oli mikä oli niin kierrekin tais selvitä eli M18x1.5, raati lienee samaa mieltä? Mutta siellä on tiivistyskartio pohjalla, ryöstölaipan tasopinnat (päällipinta) on koneistamaton valupinta. Semmosia liittimiä pitää sitten alkaa etsimään... joko lähtöliittimiä tai suoraan letkukaralla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Juu, erillinen laippa on ainakin (d)ohc ja cih moteissa öljynjäähylle.
Itselläkin ihan helposti aina irronneet,olisko reiskaarilla joku muu systeemi siihen laitettu?
Itselläkin ihan helposti aina irronneet,olisko reiskaarilla joku muu systeemi siihen laitettu?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett
Nonni, näitä löytyi kahta eri kokoa, M18x1.5 ja nähtävästi M16x1.5.