Öljyn jäähdytin GSi kadett

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Juuso T
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 15:44

Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Juuso T » 21 Kesä 2014, 22:18

Pitäs gsi kadettiin saada mahdollisimman hyvä öljyn jäähdytin,käyköhän tuo mahdollisesti autoon ilman suuria muutoksia?.
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-CAVALI ... 23390ff4c9

Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2538
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja temetsy » 22 Kesä 2014, 00:01

Jos sulla 16v gsi niin pitäs mennä suoraan kun kerran sama pannu kun esimerkiks 16v calibrassa johon ton väitetään sopivan. Jos 8v nii en osaa sanoo varmaks oliko noissa sama suodatinjalka/lohko.
Käyttövieteri: Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93

Avatar
Opve
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 862
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Opve » 22 Kesä 2014, 00:39

Mulla on vastaava Mocal-setti käytössä, tosin 16-rivinen. Tilasin sen saksan Ebaysta. Myyjä oli saksalainen CCC-Motorsport firma.
Mulla oli siinä suodattimen sovitteessa termostaatti niin ei kierrä kylmänä öljy kennolle.
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut vaikka piti sopia ne/xe/let-koneisiin...
Öljynsuodattimen sovite ei mahtunut paikalleen kuin yhteen asentoon ja sittenkin jouduin hiomaan sen kyljestä tavaraa pois, jotta sopi paikalleen. Letkut riittivät pituudeltaan juuri ja juuri, kun sijoitin kennon syylärin eteen aivan lähimpään alakulmaan.
Mukana tulleista letku lähdöistä toinen oli suoraan vetoakselin yläpuolella, osuen montuissa vetariin. Onneksi huomasin ajoissa ja vaihdoin natsan lyhempään. Letkut vein ensin liian läheltä pyöränkoteloa ja osuivat renkaaseen täyskäännöksessä... :bonk: Mulla oli letkuissa vain toisessa päässä "hydrauliikkaliittimet" ja toisessa päässä tavalliset letkunatsat, jotta letkuja voi lyhentää tarpeen mukaan.
Muuten ihan toimiva. Ollut nyt jo yli vuoden käytössä. Jossain pitäs olla kuviakin sovituksestani.....
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.

Juuso T
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 15:44

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Juuso T » 22 Kesä 2014, 18:20

temetsy kirjoitti:Jos sulla 16v gsi niin pitäs mennä suoraan kun kerran sama pannu kun esimerkiks 16v calibrassa johon ton väitetään sopivan. Jos 8v nii en osaa sanoo varmaks oliko noissa sama suodatinjalka/lohko.
Juu kyllä on 16venane työn alla

Juuso T
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Marras 2012, 15:44

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Juuso T » 22 Kesä 2014, 18:20

Opve kirjoitti:Mulla on vastaava Mocal-setti käytössä, tosin 16-rivinen. Tilasin sen saksan Ebaysta. Myyjä oli saksalainen CCC-Motorsport firma.
Mulla oli siinä suodattimen sovitteessa termostaatti niin ei kierrä kylmänä öljy kennolle.
Ei se ihan läpihuutojuttu ollut vaikka piti sopia ne/xe/let-koneisiin...
Öljynsuodattimen sovite ei mahtunut paikalleen kuin yhteen asentoon ja sittenkin jouduin hiomaan sen kyljestä tavaraa pois, jotta sopi paikalleen. Letkut riittivät pituudeltaan juuri ja juuri, kun sijoitin kennon syylärin eteen aivan lähimpään alakulmaan.
Mukana tulleista letku lähdöistä toinen oli suoraan vetoakselin yläpuolella, osuen montuissa vetariin. Onneksi huomasin ajoissa ja vaihdoin natsan lyhempään. Letkut vein ensin liian läheltä pyöränkoteloa ja osuivat renkaaseen täyskäännöksessä... :bonk: Mulla oli letkuissa vain toisessa päässä "hydrauliikkaliittimet" ja toisessa päässä tavalliset letkunatsat, jotta letkuja voi lyhentää tarpeen mukaan.
Muuten ihan toimiva. Ollut nyt jo yli vuoden käytössä. Jossain pitäs olla kuviakin sovituksestani.....
Jeez kiitoksia infosta :bye:,pitääki penkoo kuvat esille.

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 862
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 14 Heinä 2017, 22:57

mitä kokoa on öljypumpussa öljyjäähdyttimen letkulähtöjen kierre? Muistelen että luokkaa M20x1.5?

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 862
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 10 Elo 2017, 18:40

nosto.

Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1703
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja teukka77 » 13 Elo 2017, 10:01

reiskaar kirjoitti:mitä kokoa on öljypumpussa öljyjäähdyttimen letkulähtöjen kierre? Muistelen että luokkaa M20x1.5?
Mulla on niitä ryöstölaippoja varmaan 4kpl ja ainakin kahta eri kierrettä on. M20x1,5 on ainakin toiset. Osassa voi olla npt kierrekkin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 862
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 13 Elo 2017, 13:11

elikkäs nyt en tarkoita ryöstölaippaa vaan normi xe koneen öljypumppu missä on jäähdyttimelle valmiina lähdöt, ilman erillistä suodattimen alle tulevaa laippaa. U know ;)

Ptfe teräspunosletku vaikuttaisi olevan järkevin letku öljynsiirtoon. Max lämpötila luokkaa 200 c kun normi (kumi) hydyletkuilla nippa nappa 100 c.

Sämä
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 3430
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Sämä » 14 Elo 2017, 11:38

Kyllä itsellä on nuo öljynjäähdyttimelle/lauhduttimelle lähdöt ollu sillä laipalla joka tulee suodattimen jalkaan (XE, LET ja 18E:ssä)

Vai meinaako reiskaar niitä "painelähtöjä" paineanturin yläpuolella joista LET:ssä otetaan turbon öljynkierto?
Kadett C -75, Omega B2 -01

Avatar
kolkoti
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 642
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja kolkoti » 16 Elo 2017, 08:00

Joo ainahan niissä se "ryöstölaippa" on. :)
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 862
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 17 Elo 2017, 07:58

ei se kyllä vaikuttanut ryöstölaipalta kun eilen yritin sitä irroittaa. Taitaa olla lujaa kiinni.

Mutta oli mikä oli niin kierrekin tais selvitä eli M18x1.5, raati lienee samaa mieltä? Mutta siellä on tiivistyskartio pohjalla, ryöstölaipan tasopinnat (päällipinta) on koneistamaton valupinta. Semmosia liittimiä pitää sitten alkaa etsimään... joko lähtöliittimiä tai suoraan letkukaralla.

Sämä
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 3430
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja Sämä » 17 Elo 2017, 08:25

reiskaar kirjoitti:ei se kyllä vaikuttanut ryöstölaipalta kun eilen yritin sitä irroittaa. Taitaa olla lujaa kiinni.

Mutta oli mikä oli niin kierrekin tais selvitä eli M18x1.5, raati lienee samaa mieltä? Mutta siellä on tiivistyskartio pohjalla, ryöstölaipan tasopinnat (päällipinta) on koneistamaton valupinta. Semmosia liittimiä pitää sitten alkaa etsimään... joko lähtöliittimiä tai suoraan letkukaralla.
Itsellä ainakin lähteneet ihan kivuttomasti nuo laipat irti, on kiinni sillä suodattimen kierteellä. En muista ulkoa nyt niitä kierteitä mutta ihan perus hydraulitavaraa se oli kun itselle teetätin uuden.
Kadett C -75, Omega B2 -01

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3302
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja ?! » 17 Elo 2017, 16:32

Juu, erillinen laippa on ainakin (d)ohc ja cih moteissa öljynjäähylle.

Itselläkin ihan helposti aina irronneet,olisko reiskaarilla joku muu systeemi siihen laitettu?
Kadett C 16V
Omega A 24V

reiskaar
'Senator'
'Senator'
Viestit: 862
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Öljyn jäähdytin GSi kadett

Viesti Kirjoittaja reiskaar » 20 Elo 2017, 21:50

Nonni, näitä löytyi kahta eri kokoa, M18x1.5 ja nähtävästi M16x1.5.

Vastaa Viestiin