c20xe osat c18xe lohkoon?
c20xe osat c18xe lohkoon?
Eli onkohan mahdollista kasata c20xe:n osat c18xe alakertaan kun vaan poraa 1.8l lohkon 2.0l männille. olis tarkotus saaha b asconaan toi c20xe kone mutta kun pitäs pysyä alle 132hv...
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
18xe on pienellä porauksella=ei onnistu. Tee 18nz tai 18e lohkoon. NZ lohkossa pyörii ainakin XEV kamat suoraan.18e lohkoa pitää vissiin vähän kaivertaa et mahtuu pyörimään ja kampiakselitunnisinkiekko ei mahu sinne,pitää olla jakaja tai ulkopuolinen tunnistin.
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Eikä. Älä es mieti tommosta. Pistä ne romut c20ne lohkoon, jos lohkoa haluat vaihtaa. Bolt-on hommaa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Alkaa nuo hyvät 20ne lohkot olla aika harvassa eli on väljä moottori jo valmiiks.Tehojen puolesta tuo käy kun ilmottaa kannen olevan 115hv 18xel. "kannen" teho nousee samassa suhteessa kun se laitetaan isompaan alakertaan.
Kestämisen puolesta pitäs tuo NZ lohko kestää pientä viritystäkin. Itellä on 13,5 puristeinen xev pyörivillä tehty kasitappi ja kenkää on saanu runsaasti,eikä oo vielä leipomisen merkkejä.
Kestämisen puolesta pitäs tuo NZ lohko kestää pientä viritystäkin. Itellä on 13,5 puristeinen xev pyörivillä tehty kasitappi ja kenkää on saanu runsaasti,eikä oo vielä leipomisen merkkejä.
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Editoitu: Tee omavalmistemoottori ja todista teho dynolapulla.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Luin näköjään väärin tuo eka viestin,eli käytät 20xe kantta.Eikös tuohon jää liikaa tehoa paperille,vaikka alakerta muutettaisin 1,8 merkinnöillä olevaks? 150hv/2,0x1,8=135hv?
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Tuollasta tekstiä löytyy trafilta:
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.
Minkalaiset perustelut pitänee olla omavalmistemoottorille? Tuossa NE lohkoon tehtynä ainakin puristussuhteen laskua vois käyttää perusteena.
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.
Minkalaiset perustelut pitänee olla omavalmistemoottorille? Tuossa NE lohkoon tehtynä ainakin puristussuhteen laskua vois käyttää perusteena.
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Käytetään tehodynamometrissä niin osoitetaan toisin. Eli esim NE laitetaan XE kansi, jos sisuskaluihin ei puututtaisi niin teho tuskin on enää se 150hummaa.
Käsittääkseni kun jollain lailla "pääkomponentteja" muutetaan niin kone on omavalmiste, eli esim. kansi.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... misesa.pdf
"Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria)."
Käytetään tehodynamometrissä niin osoitetaan toisin. Eli esim NE laitetaan XE kansi, jos sisuskaluihin ei puututtaisi niin teho tuskin on enää se 150hummaa.
Käsittääkseni kun jollain lailla "pääkomponentteja" muutetaan niin kone on omavalmiste, eli esim. kansi.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... misesa.pdf
"Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria)."
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Eli mitenköhän on helpoin tapa saada c20xe asconaan. Ymmärsinkö nyt oikein että jos kasais 20ne lohkoon ja siihen 20xe kansi niin tehot määritellään 20xe koneesta Jolloin vaihdos ei tule onnistumaan?
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Ei vaan NE lohkoa käytettäessä sulla on verrokkina NE, ei XE. Osoitat dynossa että se kone tuottaa vaikkapa sen 130heppaa vanhan 115hv sijaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c20xe osat c18xe lohkoon?
Olisko sitte paras tapa kasata Xe osat NE koneeseen jos kerran on bolt-on hommaa ja sitte käyttää dynossa sellai et alle 132 hv Ja vie leimalle? Eli lohkojen pitäs siis vastata toisiaan?