1.8 8v koneen virittäminen (onko kukaan uskaltanyt yrittää)

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19318
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Olis varmaan järkevintä, et mittauttaisit ne jousivoimat esim. jonkun kannentekijän luona, niillä pitäis olla vehkeet tohon duuniin.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

Vihdoinkin kone kasassa ja nokkana tuo vielä vanhempi mieto 272asteinen catti vakiojousilla...

tulos:
Beltronicsin kiihtyvyysanturin mukaisesti 0-100km/h suoriutui 8.90sek nopeudella.. ei hirveän huonosti 1.8litraisesta koneesta?

Mitäpä seuraavaksi? :D
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onkos Ville f20 laatikko jo paikallaan. Harmi kun en älynny myydä sulle sitä kytkinlevyä, kun ei se sovikaan R25 booreihin.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

Juho M-P kirjoitti:Onkos Ville f20 laatikko jo paikallaan. Harmi kun en älynny myydä sulle sitä kytkinlevyä, kun ei se sovikaan R25 booreihin.
juu, F20 on pyöriny jo jonkii aikaa moottorin kyljessä, ja vieläkin on ehjä :)
-"perävälitys" muuttui hieman pidemmäksi 3.74->3.55:een, mut silti kiihtyvyys on parempi.. hitto mikä homma tos viritykses aina on 8)
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1163
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Appura »

ProStreet kirjoitti:
(koska 1,8 ja 2,0 eroavat toisistaan mm imusarja ja suutinten kiinnitys)
Milläslailla noi imusarjan ja suutinten kiinnitus on erilainen siis 1.8 ja 2.0??
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

Appura kirjoitti:
ProStreet kirjoitti: (koska 1,8 ja 2,0 eroavat toisistaan mm imusarja ja suutinten kiinnitys)
Milläslailla noi imusarjan ja suutinten kiinnitus on erilainen siis 1.8 ja 2.0??

tuli hommattua 20E kansi, puristusten laskemista varten ;)
-nopealla silmäyksellä 20E:n imukanavat on selvästi ylempänä kuin 18E:n.. luulin että olisi toisinpäin..
samaten 18E:n imukanavat on isommat, venttiilit kylläkin pienemmät..?
Voin yrittää napsia kuvan kummastakin, jos jotain kiinnostaa?

Itse kiinnityspisteet näytti kyllä olevan oikeilla paikoillaan. 20E:n kannessa enemmän myös koverruksia eli tavaraa otettu enemmän pois.. Samoin 4.pytyn reunassa menee vesikanava, joka kutistaa kanavan kokoa ikävän näköisesti,varsinkin jos vastaavaa täytettä ei ole imusarjassa..

1.8:ssa imusarja on kaksiläppäinen, käsittääkseni virtaa paremmin kuin 2.litraisten 1.läppämällit, paremmin tietävä korjannee / tarkentaa..

tavoitteena olisikin istuttaa 20E kansi 18E lohkon päälle ja hommata 0-budjetin matalapaine turbobuusteri...saa nyt nähä taas..
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Minkäs kokoiset venttiilit muuten on 1.8 ja 2.0litraisissa
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 18E »

ascona77 kirjoitti:Minkäs kokoiset venttiilit muuten on 1.8 ja 2.0litraisissa
Virallisia tietoja en tiedä, mut yöhämärässä mittasin seuraavat arvot:

20E
imu 41.57
pako 36.66

18E
imu 40.93
pako 35.27

Kuinka paljon sitten 1mm:n ero vaikuttaa .. ?
-Kosunen tietäisi varmaan paljon tarkemmin
(etin muuten hyvää virikantta)
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Vastaa Viestiin