Kadett c 1.2 koneen viritys?
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
jokaisen meistä joutuu joskus jälkeenpäin miettimään olikohan tässä järkeä, sulla se on vasta edessä
jos yli 85 hepoa tulee niin penkkilappua vastaan tarjoon kahvit
jos yli 85 hepoa tulee niin penkkilappua vastaan tarjoon kahvit
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Hei
Olen vähän myöhässä, mutta pakko vastata kun eksyin vahingossa tänne. Tunnen 3 kpl viritettyjä B/C 1.2 koneella varustettuja.
Tässä lista mitä niihin tehtiin muistaakseni:
-Kannesta pois 3 mm
-Vivan venttiilit ja niiden muotoilu
-Kanavien avarrus
-korkeapaine männät
-Vauhtipyörän kevennys
-Nokka-akseli
-Venttiilin jouset
-45 mm kaksikurkkuinen Weber kaasari
-Peltipakosarja
-kanavien muotoilu edellisiin sopivaksi
-Sähkötuuletin (yhdessä)
-Nitrattu sylinterilohko (yhdessä)
Yksi kone kävi mittauksissa/ säädetiin ja siitä saatiin 126 hv.
YAK
Olen vähän myöhässä, mutta pakko vastata kun eksyin vahingossa tänne. Tunnen 3 kpl viritettyjä B/C 1.2 koneella varustettuja.
Tässä lista mitä niihin tehtiin muistaakseni:
-Kannesta pois 3 mm
-Vivan venttiilit ja niiden muotoilu
-Kanavien avarrus
-korkeapaine männät
-Vauhtipyörän kevennys
-Nokka-akseli
-Venttiilin jouset
-45 mm kaksikurkkuinen Weber kaasari
-Peltipakosarja
-kanavien muotoilu edellisiin sopivaksi
-Sähkötuuletin (yhdessä)
-Nitrattu sylinterilohko (yhdessä)
Yksi kone kävi mittauksissa/ säädetiin ja siitä saatiin 126 hv.
YAK
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Onneksi olkoon oliko monenkin tuhannen kilsan moottori
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
En nyt muista kuinka muiden autot kesti. Itsellä jakopää ja mylly vaurioitui kerran. Mylly avattiin yleensä kerran vuodessa. Kuitenkin kadett oli mun luotettavin kisa-auto.
YAK52
YAK52
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Tehojen tuplaaminen vaparissa vaatii jo hieman perehtymistä aiheeseen
Minkä moisessa käytössä autot oli?
Meilläpäin kiersi kaveripiirissä aikoinaan melko raikas tikkukoneinen c kadetti.Rallia sillä oli joku ajellut,vakiolaatikolla ja tiheällä ladanperällä.Jossain kohti kattila räjähti kun ei kestänyt matka-ajoa jatkuvalla +6500rpm kierroksilla.
Minkä moisessa käytössä autot oli?
Meilläpäin kiersi kaveripiirissä aikoinaan melko raikas tikkukoneinen c kadetti.Rallia sillä oli joku ajellut,vakiolaatikolla ja tiheällä ladanperällä.Jossain kohti kattila räjähti kun ei kestänyt matka-ajoa jatkuvalla +6500rpm kierroksilla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Kaksi muuta autoa oli vain kilpailukäytössä. Omalla ajelin myös töihin yms. Mulla perä oli 4,375 välitetty (vakio 3.9), siis opelin oma , vaihdelaatikko vakio.
YAK
YAK
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Jotenki en millään usko että OHV:stä yli 100Hv litra.
Ei ilman billettikantta tai vanhan kannen mieletöntä täytehitsailua ja kairailua. Samoin lohkon nitraus on mulle ihan uusia asia.
Ei ilman billettikantta tai vanhan kannen mieletöntä täytehitsailua ja kairailua. Samoin lohkon nitraus on mulle ihan uusia asia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Ei se mikään uskon asia ole . Jos Minin koneesta (1000cc) saa puhkaistua 100hp/L yhdellä SU:lla, niin mikä ettei tästä saisi? Opelissa sentään saa helposti pikku väliseinämuutoksella kaikki 4 pakokanavaa käyttöön, jolloin pakosarja voidaan toteuttaa vielä fiksummin, mitä Minissä (3 kanavaa, joista 2 yhtyy kannen sisällä).
Mitäs haluat maksaa, että teen sulle sellasen koneen?
Mitäs haluat maksaa, että teen sulle sellasen koneen?
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Kaiken saa tehtyä mutta missä ja millä budjetilla.
Huhuja on kaikenlaisia.
Huhuja on kaikenlaisia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Kustannukset?
Mulla oli aika hyvät yhteydet moottorin viritysten junailuihin. Erityisesti metallimiesten apu työpaikallani oli tosi tärkeätä. Ei ne kustannukset kohonneet pilviin, kun otti asioista selvää ja teki kaikki mitä oli mahdollista toteuttaa työkaverien avustuksella.
PS. Nitrattu sylinterilohko on yhä tallessa.
YAK
Mulla oli aika hyvät yhteydet moottorin viritysten junailuihin. Erityisesti metallimiesten apu työpaikallani oli tosi tärkeätä. Ei ne kustannukset kohonneet pilviin, kun otti asioista selvää ja teki kaikki mitä oli mahdollista toteuttaa työkaverien avustuksella.
PS. Nitrattu sylinterilohko on yhä tallessa.
YAK
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Jos haluaisi 1.2 ohv vain pikkusen lisää piristystä mikä tuntuisi pers dynolla niin jeesaako pelkkä kaasarin vaihto mitään?
Entäs kärjetön sytkä?saako sellaista duunattua helposti kärjellisen tilalle?
Entäs kärjetön sytkä?saako sellaista duunattua helposti kärjellisen tilalle?
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Kärjettömän saa helposti esim Hotsparkin korvaussarjalla.
Ei pelkällä kaasarilla saa mainittavaa eroa. Puristussuhteen nosto, mieto viritysnokka ja kaasutin
Ei pelkällä kaasarilla saa mainittavaa eroa. Puristussuhteen nosto, mieto viritysnokka ja kaasutin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Ehdottomasti heikoin kohta
Kampiakselin siivapyörä oli se murheenkryyni. Itsellä se vahvistettiin käyttäen vanhaa "keskiötä" ja siihen sorvattiin siivapyörä täydestä raudasta. Pari kisan keskeytystä asian vuoksi, ei kuitenkaan minulla.
YAK
Kampiakselin siivapyörä oli se murheenkryyni. Itsellä se vahvistettiin käyttäen vanhaa "keskiötä" ja siihen sorvattiin siivapyörä täydestä raudasta. Pari kisan keskeytystä asian vuoksi, ei kuitenkaan minulla.
YAK
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kadett c 1.2 koneen viritys?
Mulla oli alumiininen ei mitään ongelmaa ikinä
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!