Katalysaattori x20xev
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Marras 2011, 17:34
Katalysaattori x20xev
Niin, voisiko odottaa jonkin sortin tehonnousua, jos ns. "avaisin" sen katin ja tyhjentäisin.
Nuo kisakatit on aika suolaisissa hinnoissa. Mutta katista taaksepäin saa 64mm putkiston ebaysta suht halvalla. n.240€
Ja joku guru on täällä sanonut, että xev-koneissa pakosarja on ihan hyvä, toki tuonkin voi vaihtaa sitten joskus, kun on enempi rahaa / kesällä.
Mitä sitten seuraavaksi. Olisiko nokat/nokkien ajoitus seuraavaksi hyvä toimenpide? Tai miten nämä kaasuläppäkotelot sun muut chipit vaikuttaa.
Ebayssä oli halvalla xev-koneeseen toi chippi, 140e + toimitus 20€. Ja saako säädettävillä nokkapyörillä tehot kohdalleen sitten, paljonko on odotettavissa lisää vaikkapa 140hv koneeseen.
Kaverilla on dyno ja toisella on autokorjaamo/purkamo, josta tämänkin vectran ostin.
Nuo kisakatit on aika suolaisissa hinnoissa. Mutta katista taaksepäin saa 64mm putkiston ebaysta suht halvalla. n.240€
Ja joku guru on täällä sanonut, että xev-koneissa pakosarja on ihan hyvä, toki tuonkin voi vaihtaa sitten joskus, kun on enempi rahaa / kesällä.
Mitä sitten seuraavaksi. Olisiko nokat/nokkien ajoitus seuraavaksi hyvä toimenpide? Tai miten nämä kaasuläppäkotelot sun muut chipit vaikuttaa.
Ebayssä oli halvalla xev-koneeseen toi chippi, 140e + toimitus 20€. Ja saako säädettävillä nokkapyörillä tehot kohdalleen sitten, paljonko on odotettavissa lisää vaikkapa 140hv koneeseen.
Kaverilla on dyno ja toisella on autokorjaamo/purkamo, josta tämänkin vectran ostin.
Re: Katalysaattori x20xev
Parempi lopputulos, kun sijotat nuokin rahat vaikka kaljaan. Tai jos väkisin autoon pistettävä, niin sijoita sitten vaikka ajettavuuteen.juurikinniin kirjoitti:
Ebayssä oli halvalla xev-koneeseen toi chippi, 140e + toimitus 20€. Ja saako säädettävillä nokkapyörillä tehot kohdalleen sitten, paljonko on odotettavissa lisää vaikkapa 140hv koneeseen.
Katin tyhjennykselläkään tuskin muuta voita, ku sen, että ei mee enää leimalla päästöistä läpi. Ellei sitten ole tukossa, että sen takia ei hengittäisi.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Marras 2011, 17:34
Re: Katalysaattori x20xev
En juo kaljaa.
Ja katin poisto lisää tehoja ainakin monissa muissa 90-luvun autoissa.
Tiedä sitten onko niihin tehty myös muita muutoksia.
Mulla on täs 92 vuoden tuulilasi, jossa on tarinaa siitä, että katilliset autot on tehottomampia.
Aluksi suora putki, lopuksi kisakatti.
Peltisastsi, uusi putkisto. Niin luulis sen 5hp irtoavan.
Sitten nokat hiotukseen, ja chippi et kiekkarajoitin pois, vauhtipyörän kevennys.
Sitten vaan imupuoli kohdilleen, niin pitäisi olla 180hv / 7000rpm.
Tosiaan kaverilla autokorjaamo ja isännän vanhalla liikekumpanilla dyno. Tää mies ajaa sm-sarjassa Mr2:sella, jossa 1.6l kone ja 220hv, suorakytkentälootat sun muut. Privaatisti voin kertoa tallin/kuskin nimenkin, jos epäilevä silmä on kateenmakkarana...
Ja katin poisto lisää tehoja ainakin monissa muissa 90-luvun autoissa.
Tiedä sitten onko niihin tehty myös muita muutoksia.
Mulla on täs 92 vuoden tuulilasi, jossa on tarinaa siitä, että katilliset autot on tehottomampia.
Aluksi suora putki, lopuksi kisakatti.
Peltisastsi, uusi putkisto. Niin luulis sen 5hp irtoavan.
Sitten nokat hiotukseen, ja chippi et kiekkarajoitin pois, vauhtipyörän kevennys.
Sitten vaan imupuoli kohdilleen, niin pitäisi olla 180hv / 7000rpm.
Tosiaan kaverilla autokorjaamo ja isännän vanhalla liikekumpanilla dyno. Tää mies ajaa sm-sarjassa Mr2:sella, jossa 1.6l kone ja 220hv, suorakytkentälootat sun muut. Privaatisti voin kertoa tallin/kuskin nimenkin, jos epäilevä silmä on kateenmakkarana...
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Marras 2011, 17:34
Re: Katalysaattori x20xev
Ai niin, autossa on uudet iskarit ja -40mm M.A.D -merkkiset jouset. Notta kyllä sillä mutkaan kanttaa.
http://www.mad-suspension.co.uk/
Tuosta kattot sportive mallit...
http://www.mad-suspension.co.uk/
Tuosta kattot sportive mallit...
Re: Katalysaattori x20xev
Jos kerran tutuissasi on joku joka ajaa autokrossia MR2 Toyotalla niin esitä nuo kysymyksesi hänelle,älä tänne,vai onko kenties tullut asiasta vastauksia jotka ei miellytä ja nyt yrität saada täältä omaa näkemystäsi tukevia vastauksia.?
Re: Katalysaattori x20xev
5hp tehonlisäys ei tunnu kuin mopoissa... Kyllähän se katin poisto hieman tuo tehoja, mutta ei taida olla kovin huomattavaa tai vaivan arvoista. Mietippä itse huomaisitko 3.5% tehonlisäystä?juurikinniin kirjoitti: Peltisastsi, uusi putkisto. Niin luulis sen 5hp irtoavan.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Marras 2011, 17:34
Re: Katalysaattori x20xev
telwin kirjoitti:Jos kerran tutuissasi on joku joka ajaa autokrossia MR2 Toyotalla niin esitä nuo kysymyksesi hänelle,älä tänne,vai onko kenties tullut asiasta vastauksia jotka ei miellytä ja nyt yrität saada täältä omaa näkemystäsi tukevia vastauksia.?
Mitä siinä nyt on ihmeellistä, jos sattuu jonkun autokuskin tuntevan että pitää palkokasvit imaista nokkaan?
Niin, ja siitä 3.5% tehonlisäyksestä pääsemme siihen, että pienistä osasistahan se teho sitten tulee.
Ja ihan värkkäyksen vuoksihan noita on mukava tehdä.
On mulla toinen projektikin, joka on vanha turbo volvo.
Siinä on kone rempattu, ja vähän kaikenlaista pientä, sen kannessa on muunkin kuin itseni kädenjälkeä sanottakoon vaikkapa näin.
Re: Katalysaattori x20xev
Suosittelisin katsomaan tuota X20XEV koneiden viritystopicia tuolla vähän ylempänä. Siellä ainakin puhuttu, että C18XE koneen nokista saattaisi olla jotain hyötyä XEV:ssä...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Katalysaattori x20xev
x20xev:n imusarja on aika onneton.. Se vaihtoon,avarampi putkisto,peltisatsi ja sitten nokkaa hiomaan yms. niin pitäisi irrota muutama hevonen näin oli itsellä suunnitelmat
Re: Katalysaattori x20xev
Se on tapauskohtaista. Pelkkä katin poistaminen harvoin tuo juurikaan tehoa.juurikinniin kirjoitti:Mulla on täs 92 vuoden tuulilasi, jossa on tarinaa siitä, että katilliset autot on tehottomampia.
Eikä ne aina tehottomampia ole katilliset versiot. Esimerkiksi Opelin E16NZ ja C16NZ, molemmat 75 hv, E16SE ja C16SE molemmat 100 hv, 20NE ja C20NE molemmat 115 hv, C-alkuiset siis katalysaattoriversioita ja ilman C:tä ilman kattia, samat perusmoottorit.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Katalysaattori x20xev
Katsuri juur kertoi leimalla, että näissä koneissa ainakin (ja ylipäätään ooppeleissa) katti alkaa oleen mitätön kun autolla on ajettu yli 200tkm, joten mun mielestä voi tyhjätä, mut kannattaa laittaa putki meneen katin läpi, ettei tule virtaushäiriöitä tyhjän katin sisällä. Ei sillä että olis jotain merkitystä, mut periaatteen vuoks ja kai ne äänetkin pienenee
Ja eikös noi koneet ole vauhtipyörältä tehtaan mukaan mitattu, niin onko mahtanu koko putkisto olla kiinni kun on penkitetty?
Ja eikös noi koneet ole vauhtipyörältä tehtaan mukaan mitattu, niin onko mahtanu koko putkisto olla kiinni kun on penkitetty?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!