2-ltr 8V + läppärungot?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
badfear2001
'Senator'
'Senator'
Viestit: 312
Liittynyt: 21 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja badfear2001 »

Tarkoituksena laittaa läppärungot kiinni. Esim. DBilakselta saa 40mm ja 45mm rungot samaan hintaan, mutta kummat järkevämmät? Entä miten järkevin tapa toteuttaa ilmamäärämittarin toiminta. Täytyykö tehdä kokoojakotelo imuilmalle, johon sitten anturi kiinni vai miten?
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

meenaatko saada vakio ohjelma jotain aikaan noiden kanssa.??? kannattaa varmaan hankkia ohjelmoitava ruisku ja teettää siihen ohjelma jossa ei tarvi ilmamäärämittaria yms. turhia osia :smile:
On 2003-07-12 16:02, badfear2001 wrote:
Tarkoituksena laittaa läppärungot kiinni. Esim. DBilakselta saa 40mm ja 45mm rungot samaan hintaan, mutta kummat järkevämmät? Entä miten järkevin tapa toteuttaa ilmamäärämittarin toiminta. Täytyykö tehdä kokoojakotelo imuilmalle, johon sitten anturi kiinni vai miten?
badfear2001
'Senator'
'Senator'
Viestit: 312
Liittynyt: 21 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja badfear2001 »

Autossa on itse ohjelmoitava väliboksi, jolla saa bensa-ja syttykartat väsäiltyä jonkinlaiseksi.

Dbilakselta kun saa myös isolla rahalla vakio-ohjelmalla toimivan paketin, jossa on kokoojapömpeli mukana.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

alle 200hv menee 40mm hyvin

45mm siitä ylöspäin

huomaa kuitenkin että imusarjoja ei ole niin paljoa saatavana 40mm läppikseille DCOE = vaakatupla-Weber jaolla

jos katuviritys niin valmis dbilas koko setti on hyvä

jos taas kireä katu / kisa kannattaa olla ilman ilmamäärämittaria (pelkkä TPS) eli tarvitset läppikset, imusarjat ja ohjelmoitavan ruiskun
badfear2001
'Senator'
'Senator'
Viestit: 312
Liittynyt: 21 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja badfear2001 »

Mutta eikös valmis DBilas paketti ole todella kallis? n. 1800 euroa!? Kun kuitenkin pelkät läppärungot ei maksa kolmannestakaan, ei kai sentään muille hilppeille voi tulla noin paljon hintaa!? :sad:

Muistaakseni Bmw E30 M3:ssa on 43mm rungot ja tehot 200-230hv eli varmasti 40mm on Opeliksiin ihan passelit.

Vaikuttaako imusarjojen saatavuuteen runkoparin pituus? Astrassa kun ei mahdottomasti tilaa ole tulipellin edessä, ehkä maksimissaan n. 300mm...
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

dbilas läppärunkosarja Opel OHC 8v C20NE
TUV-hyväksytty siten että pakokaasunormi mainittu
h 1453e

dbilas läppärunkosarja Opel OHC 8v 20SE
h 1453e
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

osia jos käyttää säädettävää kilparuiskua esim Haltech, DTA jne TPS-ohjauksella:

läppärungot 40mm ja 45mm h alk 499e pr

bensatukit h 50e pr

imusarja h alk 253e

imutorvet h 10-25e kpl

ilmansuodattimet h 60-200e pr
tai
ilmalaatikko h 160e
+
kartiosuodatin h 70-100e tai twister h 150e
opel is my ride!
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja opel is my ride! »

Ja paljonkos tuollasella: dbilas läppärunkosarja Opel OHC 8v 20SE
h 1453e

sais lisää tehoa ton 130 pollen kaveriksi:), n suurin piirtein?
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

saa tulla jo aika kivasti että kannattaa... :smile: tolla hinnalla saa jo 2kpl c20xe koneita


On 2003-07-15 11:31, Opel is my ride! wrote:
Ja paljonkos tuollasella: dbilas läppärunkosarja Opel OHC 8v 20SE
h 1453e

sais lisää tehoa ton 130 pollen kaveriksi:), n suurin piirtein?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2003-07-15 12:32 ]</font>
opel is my ride!
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja opel is my ride! »

Niin ja kumpikohan on helpompi laittaa paikalleen? Tottakai me kaikki haluttas tehä 16 valve omasta kärrystä, mutta en mä kysynytkään sulta oikeastaan mitään..vaan joltain joka TIETÄÄ asiasta jotain.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Opel / Vauxhall OHC 2,0 85KW/115HP +18kW/25hp
1.453,09eur
Astra, Vectra, Calibra, Omega, Kadett E, Ascona C, Engine type C20NE ( with TÜV )

eli n +25hv on mahdollista jos moottori muuten hyväkuntoinen
(ei takuuteho)
opel is my ride!
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja opel is my ride! »

Eli tuota tietoa hain, ja kiitos pro&streetin Petelle infosta.
Pode
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 17 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pode »

Itsellä ollu kanssa joskus läppärungot mielessä, mutta voi melkein heti unohtaa verrattuna hintaa saatavaan tehoon. Kalliita hevosvoimia todellakin.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

On 2004-01-14 14:12, Astra-F wrote:
Itsellä ollu kanssa joskus läppärungot mielessä, mutta voi melkein heti unohtaa verrattuna hintaa saatavaan tehoon. Kalliita hevosvoimia todellakin.
millä muulla kuin hyväksytyllä läppärunkosarjalla jossa on imusarja, läppärungot, usein nokat ja asennustarvikkeet(TUV-hyväksyntä siten että pakokaasujen e-normi mainittu pysyvän vakiomoottorissa samana) saat vähäpäästöiseen 2,0 autoon laillisesti lisätehoa 20-30hv ?

-----------------------------

nokkiahan ei saa vaihtaa, kantta ei saa virittää eikä nokkapyöriä vaihtaa vähäpäästöiseen autoon

ei vähäpäästöistä enemmän viritettäessä taas
läppärungot n 550e pr ja imusarja noin 250-275e eli ei ollenkaan kallista virittämistä sen jälkeen kun oma imusarja alkaa olla ahdistava (heti miedoimpien katunokkien jälkeen) säädttävä moottorinohjaus tai piggy-back boxi smt-6 tarvitaan
Avatar
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 09 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Siis onko toi 1500 egen läppärunkopaketti täysin bolt-on, ettei mitään muuta tarvitse hommata (chippiä ym)?? Ilmeisesti kuitenkin säädättämässä tarvitsee käydä?
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Vastaa Viestiin