1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
tietoa janoan..
elikkä corsa b gsi 16v -94 kyseessä. kilometrejä 98tkm. mites tuosta lähtis puristamaan lisää poneja ?
listana jos joku kokeneempi viitsisi kertoa, ja vaikka hintoja jos tietää?
ja sitten olis offtopic kysymys, mites borbet t 14" 8 leveenä istuu kyseiseen latteeseen taakse? eteen 7,5 luulisi menevän noin vain. et 15 muistaakseni
KIITOS
elikkä corsa b gsi 16v -94 kyseessä. kilometrejä 98tkm. mites tuosta lähtis puristamaan lisää poneja ?
listana jos joku kokeneempi viitsisi kertoa, ja vaikka hintoja jos tietää?
ja sitten olis offtopic kysymys, mites borbet t 14" 8 leveenä istuu kyseiseen latteeseen taakse? eteen 7,5 luulisi menevän noin vain. et 15 muistaakseni
KIITOS
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Mitkäs nokat tuohon Z18XE koneeseen laittais ? Dbilaksen 256 vai 258 asteiset ? Mtechiltä sais myös miedompia 248 asteisia.. Dbilaksen säädettävät nokkapyörät tulee samalla.
Entä kannattaako kannen kanavia vähän viimeistellä ? Samalla ohut siivu pois kannesta ? Ei viittisi turhan takia kantta irrottamaan, kun venanvarren kumit ja nokat pystynee kansi paikallaankin vaihtamaan.
Entä kannattaako kannen kanavia vähän viimeistellä ? Samalla ohut siivu pois kannesta ? Ei viittisi turhan takia kantta irrottamaan, kun venanvarren kumit ja nokat pystynee kansi paikallaankin vaihtamaan.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Siinähän sitä on listaa monta sivua, aloita lukemalla ne, ja sitten kun herää kysymyksiä on paljon paremmat lähtökohdat lähteä arpomaan mitä ollaan tekemässä ja tietää mitä kysyä.savela kirjoitti:listana jos joku kokeneempi viitsisi kertoa
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Mistä kotimaisesta liikkeestä kannattais kysellä tohon C18XE koneeseen nokkia? Ei oo hirveesti silmiin sattunu noita. Sellaset suht kireet nokat, joilla kuitenki vielä menis päästöistä läpi. Muita muutoksia koneeseen tulossa peltisarja, imusarja uusiks, venttiilityöt kanteen...
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
C18XE on ns. isolohko kun tämä ketju koskee ns. pikkulohkoisten dohc koneiden viritystä.
Sellainen mielikuva mulla on että siihen voisi käydä X20XEV:n virinokat, siitä ehkä paremmin tietoa kyseisen moottorin viritysketjussa.
Sellainen mielikuva mulla on että siihen voisi käydä X20XEV:n virinokat, siitä ehkä paremmin tietoa kyseisen moottorin viritysketjussa.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Ok, kiitosta opastuksesta. Menenkin sit kyselemään toiseen topicciin
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Millaiset erot mahtaa olla Z16XE ja Z18XE koneilla, lohkon korkeus jne ? Ja liekköhän tuossa Z16xe lohkossa tai Z18xe lohkossa porausvaraa ?
E: näkyi olevan z16xe poraus 79mm ja z18xe 80,5mm.
E: näkyi olevan z16xe poraus 79mm ja z18xe 80,5mm.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Jos lisää iskutilavuutta halajat, niin ei taida porausvara riittää. Isolohkoa tilalle.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Näin vähän arvelinki
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Lisää kierroksia ja kaasunvaihtoa paremmaksi...
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
borbet T vanteiden valmistus on lopetettu
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Pidetääs topikkia hengissä. Näpräilin sen verran projektia tänään että tuli punnittua vauhtipyöriä. X16XEL vp 5.25 kg ja 1.6SV 4 kg paineasetelmat samanpainoiset ja kytkinlevyt samanlaiset. Eipähän tarvi käydä sorvarilla, kevenee ihan kivasti tolla SV pyörällä, vaikka sais tostakin ehkä 0.5 kg pois helposti.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
onkos kukaan mitaillut kuinka paljon on 16xe moottorissa venttiilien ja mäntien välissä tilaa ennen kuin kopisee venttiilit mäntiin? männissähän on venttiili syvennukset mutta itse epäilen että venttiilit ei käy lähelläkään koloja vakio nokilla. tämä kysely sen takia kun ajattelin laittaa sv moottorista männät tuollaiseen x16xe moottoriin, mutta kokeilemallahan tuokin selviää
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
miettiny jos turbottais tämmösen x16xel koneen mitä mäntiä on jotku käyttänyt turbotuksessa ?
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
itsellä oli kiinni AE merkkiset vakio männät hyvin kesti kilon paineen (puristukset laskettu n.9,0), tuosta moottorista tulee kyllä oikein mukava ahdettuna ja hyvällä säädöllämadi kirjoitti:miettiny jos turbottais tämmösen x16xel koneen mitä mäntiä on jotku käyttänyt turbotuksessa ?
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage