Sivu 41/44

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 07 Heinä 2017, 20:44
Kirjoittaja ?!
Ehjä vakio mitoilla oleva vauhtipyörä+ehjä vakio asetelma+vaikka moposportin 150€ sintterilevy pitänee n.500nm,eli sen verta mitä aski kestää kohtuu käytöllä.

Kovalla vauhtiksella ja kovalla levyllä tulee jonkin verran värinöitä ja aski ääntelee jos väännättää pikkukierroksilla sekä syö pikkuhiljaa levyn spooreja.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 07 Heinä 2017, 20:58
Kirjoittaja Waunu
Juuh, vakiomittaista vauhtista joka menis bolt on en ole vielä löytänyt mutta kai näitä jotkin race-firmat myy.
Saschilta joku kiva vahvistettu vakio asetelma sitten kaveriksi.

Joku 400Nm tod.näk. riittänee kun mitään rata-autoa en ole tekemässä.

Olis tuo alkuperäinen kaksoismassavauhtiskin mutta kun en jaksa uskoa,että se kestää kovin pitkään..
Saisi sitten kerralla paketin kasaan.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 07 Heinä 2017, 21:12
Kirjoittaja ?!
Omassa 4.0 omegassa oli 280hv/430nm ja vakio kytkin piti.400nm oli jo jossain 2500rpm kohdilla.
Itse ajelin 30tkm ja ei tietoa kuinka vanha kykä oli mulle tullessaan,tuli myös kaksi kesää kierrettyä radoilla kyseisellä kapistuksella.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 09:02
Kirjoittaja Waunu
:o Ja kaksoismassapyörälläkö siis ?

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 14:11
Kirjoittaja ?!
Alkuperäisillä mitoilla oleva teräspyörä,tuommosen teettäminen tuskin montaa satasta maksaa.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 14:16
Kirjoittaja Waunu
:thumbsup:

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 14:19
Kirjoittaja ?!
Tosin ahdettuna tuommonen vapari 6-syl moniventtiilikone puskee vaan melko herkästi nyyttonia reippaastikin,varsinkin jos jollain (liian)pienellä ahtimella ahtaa.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 11:08
Kirjoittaja Waunu
Onkos jollain faktaa, mikä on kovuus ja nousu vauhtipyörän pulteissa? Orkkiksena ei saa ja m10,pituus 48mm mutta muuta tietoa ei olekaan.

Ja onko cihhiläisessä sama nousu? Lyhyemmätkin tässä tapauksessa käy.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 12:55
Kirjoittaja P. Lanttola
1.25 oli nousu ja ainakin Z22XE/Y22XE pultti sopi paikalleen kun kokeilin.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 13:33
Kirjoittaja Waunu
P. Lanttola kirjoitti:1.25 oli nuosu ja ainakin Z22XE/Y22XE pultti sopi paikalleen kun kokeilin.
Kiitoksia! :peukku:

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 18 Joulu 2017, 14:38
Kirjoittaja tiiikeri
Paljonkohan Mantzel-tyyppisessä 4.0 moottorissa ahdistaa nuo vakio C30SE:n pakosarjat? Mietin, kun EVO:ssakin (C30XEI) on jo vakio C30SE:tä avarammat pakosarjat.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 24 Joulu 2017, 19:06
Kirjoittaja ?!
Tuskin ahdistaa vakio 4.0 motissa,imusarja sen sijaan torppaa aika tarkkaan 280hv kohdalle.
Vääntö vakio imusatsilla on toki melko kiva alhaalta.

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 26 Joulu 2017, 10:44
Kirjoittaja _jussis_
Mulla mahdollisesti Irmscherin moottorin vakio pakosarjat ylimääräisenä, tai pitäisi verrata onko niissä eroa vakio c30se sarjoihin

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 02 Tammi 2018, 18:02
Kirjoittaja tiiikeri
?! kirjoitti:Tuskin ahdistaa vakio 4.0 motissa,imusarja sen sijaan torppaa aika tarkkaan 280hv kohdalle.
Vääntö vakio imusatsilla on toki melko kiva alhaalta.
Onko tuo 280 hv mitattu vakiolla vai avarretulla C30SE:n kaasuläppäkotelolla?

Paljonkohan pidemmälle päästäisiin C40SE:n imusarjalla, jossa imukanavat imusarjassa on 2 mm isommat ja kaasuläppäkotelokin muutaman millin isompi kuin C30SE:ssä vakiona?

Re: C30SE virittäminen

Lähetetty: 02 Tammi 2018, 18:08
Kirjoittaja tiiikeri
_jussis_ kirjoitti:Mulla mahdollisesti Irmscherin moottorin vakio pakosarjat ylimääräisenä, tai pitäisi verrata onko niissä eroa vakio c30se sarjoihin
Niissä on eroa vakio C30SE pakosarjoihin. Evossa ja C40SE:ssä on löytämieni tietojen mukaan samat pakosarjat ja ne on mitatusti muutaman millin avarammat kuin C30SE:ssä.