C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

jariz kirjoitti:
Arskari kirjoitti:mikäs loota tonne kannattais tomaatin tilalle laittaa..Siis manuaali mut mikä loota on manuaali 24v autoissa.??
24v autoissa on R28 laatikko. IsoG sinne kannattaisi laittaa mutta kestää tuo vakiokin 3.0:n tehot jos ei liikaa kenkää anna.
Onko yleistä nuissa R28 että synkrot kuluu? Kaverill on kakkosen ja kolmosen synkrot paskana, onkohan korjattavissa?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Onhan ne korjattavissa kuten mihin tahansa laatikkoon... Ja ei ne paskaks kyllä mee ellei ole saanut reilusti kenkää tai väärät öljyt. kannattaa kokeilla elvyttää esim redline öljyillä ennen ku alkaa remonttia tekemään.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:Onhan ne korjattavissa kuten mihin tahansa laatikkoon... Ja ei ne paskaks kyllä mee ellei ole saanut reilusti kenkää tai väärät öljyt. kannattaa kokeilla elvyttää esim redline öljyillä ennen ku alkaa remonttia tekemään.
Lähinnä sitä meinasin että löytyykö tuohon uusia synkroja vai onko todella kiven takana.

Mitä nämä Redline öljyt on? Mitä erikoista ja mistä saa?

Erit:
Tuollaiset löytkin jo:
MTL® synkroniöljy
70W80 API GL-4 (viskositeetti vastaa 5W30 moottoriöljyä). Sopii vaihteistoihin joihin suositellaan GL-1, GL-3, GL-4 vaihteistoöljyä, ATF:ia tai SAE 30 moottoriöljyä. Lähes muuttumaton viskositeetti laajalla lämpötila-alueella helpottaa vaihtoja ja ehkäisee ujellusta ja helinää kuumalla. Juoksee kylmässä kuten mineraalipohjainen ATF.

MT-90 synkroniöljy
Vastaavat ominaisuudet kuin MTL mutta 75W90 GL-4 (viskositeetti vastaa 10W40 moottoriöljyä)

75W90NS synkroniöljy
Vaihteistoihin joissa vaaditaan GL-5 öljyä (eli on hypoidityyppinen "etuperä", tyypillisesti ranskalaiset). Tämä öljy ei sisällä lainkaan kitkanmuuntimia. Jos samassa öljyssä on kitkalukko, on sekoitettava 75W90NS ja 75W90 Gear Oil suhteessa 50/50
Mikäs noista sitten on se "paras"?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Virimies kirjoitti:Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
2.0, 2.4, 2.6, 3.0 12v ovat R25 laatikolla.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kai sen R28:n PITÄISI olla kestävämpi mutta vaikea sanoa onko. R28:t on kaikki nestekytkimellä ja R25 vaijerilla, ei kai niissä muuten suurempia eroja ole.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

P. Lanttola kirjoitti:Kai sen R28:n PITÄISI olla kestävämpi mutta vaikea sanoa onko. R28:t on kaikki nestekytkimellä ja R25 vaijerilla, ei kai niissä muuten suurempia eroja ole.
Juu ei niissä ole kestävyydessä ainakaan käytännössä mitään eroa, paskaksi ne on kaikki menny :oops:

Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
MAX
OCF Member
OCF Member
Viestit: 2894
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Juzzi kirjoitti: Juu ei niissä ole kestävyydessä ainakaan käytännössä mitään eroa, paskaksi ne on kaikki menny :oops:

Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Ja mulla taas kolmesta R28 tämä viimeisin, joka on saanut kiukulla kenkää ja eniten rääkkäystä. Edelleen kuitenkin pelittää/pelitti hienosti, nyt on tosin jäänyt kilsat aika vähiin... No Iso-Gee sinne tulee kun joutaa, mutta vaikuttaa noi käytetyt olevan kuitenkin yksilöitä.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Mikähän tuo sitten on tyypiltaan? R26 :lol: ?
jariz kirjoitti:
Virimies kirjoitti:Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
2.0, 2.4, 2.6, 3.0 12v ovat R25 laatikolla.
2.6 Dualram on nestekytkimellä, ainakin ´91->. Eli onko silloin R28?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Virimies kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:Parhaiten omassa on kestänyt 2.4 omegan laatikko
Mikähän tuo sitten on tyypiltaan? R26 :lol: ?
jariz kirjoitti:
Virimies kirjoitti:Öö öö. Onko kaikissa 3000 R28 loota, siis 12V ja 24V? Ainakin 24V kytkin on nesteellä mutta onko itse laatikossa erilaisuuksia?
2.0, 2.4, 2.6, 3.0 12v ovat R25 laatikolla.
2.6 Dualram on nestekytkimellä, ainakin ´91->. Eli onko silloin R28?
2.6 on usein sellainen ku R25/28 merkintä. Mutta R28 se niinku on. ja tosiaan sisäisesti ne on ihan identtisiä kaikki ja en ole huomannut välityksissäkään eroa vaikka ilmeisesti pitäis olla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Onko kaikki R25 laatikot sitten identtisiä lukuunottamatta "kytkinkoppaa" ?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Virimies kirjoitti:Onko kaikki R25 laatikot sitten identtisiä lukuunottamatta "kytkinkoppaa" ?
joidenkin lähteiden mukaan eri välityksillä niitä on mutta kestävyys on sama ja ne välitykset on niin vähän erilaisia että ei sitä oikeastaan ajossa huomaa...ainakaan 4.0 perässä
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tänkin topickin vois stickaa tonne ylös mutta kun ei oikein tiedä mitä tää käsittelee, C30SE viritystä, saman motin turbotusta, R2* voimansiirtoa vai mitä?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Joo samaa oon kattellu että alkaa alkup. aihe karkaan käsistä...

Arskari kaiketi pähkäilee myös sitä sutiin kompressori settiä. Ilmastoinnista kaiketi joutuu luopumaan vai? Löytyyköhän käytettynä jostakin? Plussat ja Miinukset?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Timo.S
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Timo.S »

Vastaa Viestiin