Sivu 1/44

C30SE virittäminen

Lähetetty: 23 Syys 2006, 18:54
Kirjoittaja Arskari
Noh kertokaas nyt mistä sais viriosaa tohon mottiin tarkotan lähinnä nokkia yms. roinaa. Pakosarjoja saa marteliukselta mutta mistä nokat? Mieluiten suomesta, toi netti tilaaminen ei oo mun juttu. Auto on siis Senator 3.0 24v -91
Ja minkälaisia tehoja voitaisiin saavuttaa nokilla ja putkistoilla kyseisessä motissa? Kyselen vaan sen takia koska osat on sen verran kalliita että kannattaako edes ruveta rakentelemaan

Lähetetty: 23 Syys 2006, 21:03
Kirjoittaja Juzzi
Kansi työllä saa hyvin tehoa mutta se ei ole halpaa. pelkällä kansi työllä saatu 240hv, hyvillä nokilla varmasti 10-30 lisää. Pakosarjaa ei kannata vaihtaa, virtaa vakiona tosi hyvin. Kattien jälkeen putkisto uusiks, katit ei vie tehoa ne vaan parantaa moottorin luonnetta. Ilman saantia kannattaa parantaa esim. isompi putki koteloon joka menee suoraan niin että se saa ajoviimaa. Sitten jos haluat vääntöä niin 4.0.

Lähetetty: 23 Syys 2006, 23:31
Kirjoittaja JiiPee
Täältä ääni nelilitraselle :hypocrite:

Tuossa yllä ne tärkeimmät tulikin tuon kolmelitrasen piristämiseen...

JiiPee

Lähetetty: 25 Syys 2006, 16:51
Kirjoittaja Arskari
No kansi homma kyllä on aika tyyristä touhua. Mutta kai sitäkin vaihtoehtona voi pitää. Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen. Vois laittaa kannen hakuseen ja laitella siitä jtn. Siihen nokkaa yms hilkkeitä niin eiköhän tostakin louskusta jotain irtoo
Ja 4.0 projekti olis vähän turhan iso homma. Yritän pitää autoa meinaan ajossa koko ajan
Mutta kuka myy tohon mottiin edes mitään nokkia, jotain lieviä meinaisin ettei tarvisi hirveesti säädellä.

Lähetetty: 25 Syys 2006, 17:08
Kirjoittaja @Heikkinen
Pro street myy ainakin cat cams ja dbilas nokkia, kummaltakin merkiltä löytyy tuohon koneeseen.

Lähetetty: 26 Syys 2006, 11:17
Kirjoittaja kosunen
Suosittelen käyttämään Enemin tai (kalliimpi vaihtoehto) Schrick nokkia, laatu on huomattavasti parempaa(myös vettiilinjousissa). Vakiopakosarjat menettelee aika pitkälle, mutta toisioputket kollektoreineen pitää muuttaa, jos mielii vääntävämmästä koneesta( jota painava auto tietysti tarvitsee). Kevyt kannen parantelu perusremppoineen ja käynti lopuksi Karalalla tuo varmasti rahalle vastinetta.

Lähetetty: 26 Syys 2006, 21:28
Kirjoittaja -WW-
Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen.
Omista kokemuksista ei muuta kuin haittaa, ei ainakaan hyötyä, tosin motti oli C30NE. Putkisto ilmeisesti melkosen virtaava jo vakionakin ja ainahan sinne pieni vastus on jostakin saatava..

Onkos muuten mahdottomuus laittaa vähäpäästöiseen MS ? Siis meinaan että menis vielä päästöistä läpi leimalla.. Ois ässä ku sais leima säädöt ja sit kruisinki säädöt erikseen.. 8)

Lähetetty: 02 Loka 2006, 10:39
Kirjoittaja Arskari
Mites ton laatikon kanssa kannattais edetä. autossa on nyt AR35 tomaatti vaihteisto. Kestääkö se minkäänlaisia tehonlisäyksiä vai onko se ihan susi vehje. Mitä laatikkoo kannattais sinne ettiä?
Manuaali vai tomaatti??

Tomaatti ilman muuta

Lähetetty: 02 Loka 2006, 12:02
Kirjoittaja tunturista
Arskari kirjoitti:Mites ton laatikon kanssa kannattais edetä. autossa on nyt AR35 tomaatti vaihteisto. Kestääkö se minkäänlaisia tehonlisäyksiä vai onko se ihan susi vehje. Mitä laatikkoo kannattais sinne ettiä?
Manuaali vai tomaatti??
Toi tomaatti on mallia RAJU jA HAJOOMATON! Jos vedättelet rajusti tai vedät peräkärryy (kuten perheautoilla yleensä) niin jokainen vuosi uusi suodatin ja öljyt laatikolle niin kestää.

Jos saat sen hajalleen niin kerro ihmeessä miten sen sait!

Ison auton ominaisuudet menee pilalle jos laitat siihen vatkaimellisen lootan. Laita philipsin sekotin sitten takakonttiin jos vatkata haluut. Sillä varsinkin kun käytät autoosi ns. kokopäiväisesti et kuitenkaan oo niin hemmetin hyvä kytkinjalkanen ettet suttais talvella paikaltaan lähettäessä. Koska kytkimenkin pitää olla kokoa JYKEVÄ JA KESTÄVÄ.

Jänkäjoonas

Lähetetty: 02 Loka 2006, 12:13
Kirjoittaja -WW-
Noilla tehoilla näköjään alkaa vasta loota antamaan periksi..

Kuva


Mullakin tuo AR35, ainoa miinus että lämpösenä "kytkin" luistaa :-?
Tarvis varmaa öljyt ja sihvilä vaihtaa..

Lähetetty: 02 Loka 2006, 15:28
Kirjoittaja jamppa2
4.0 laatikko on vahvistettu toisin kun 3.0:sen. joten jos enemmän tehoja hakee niin melkein pitäis laittaa (iso g)

Lähetetty: 02 Loka 2006, 16:38
Kirjoittaja -WW-
jamppa2 kirjoitti:4.0 laatikko on vahvistettu toisin kun 3.0:sen. joten jos enemmän tehoja hakee niin melkein pitäis laittaa (iso g)
Niin manuaalit, mutta nyt olikin tomaatit kyseessä. Niissä ei tietääkseni erjoa ole..

Lähetetty: 02 Loka 2006, 20:02
Kirjoittaja Juzzi
on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti

Lähetetty: 02 Loka 2006, 20:07
Kirjoittaja -WW-
Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
Jaa jaa.. :-? Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 20:16
Kirjoittaja AM
Virimies kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
Jaa jaa.. :-? Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?
http://www.opeltuners.com/miscdata/omegabox.html