C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Keme kirjoitti:
Virimies kirjoitti: Osaisko joku oikeesti kertoo faktoja tuon koneen ahtamisesta?
Esim. Corky Bell: Maximum Boost: Designing, Testing & Installing Turbocharger Systems
Kertooko tuo C30Se koneen kestävyydestä ahdettuna? :-?
Mikä paikka antaa periksi ensimmäisenä / mikä on heikoinlenkki?
Onko vakio männistä tai kangista mihinkään? Männistä siis viilattu se 1mm.
Imusarjan toiminta? Lotuksen pakosarja vai home-made?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Eipä se taida juuri kyseisestä moottorista kertoa, mutta muuten erittäin asiallinen kirja. Kuten se supercharger versiokin... :yes:
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

vetukka kirjoitti:Eipä se taida juuri kyseisestä moottorista kertoa, mutta muuten erittäin asiallinen kirja. Kuten se supercharger versiokin... :yes:
Niin kyllä yleisesti ottaen ahtamisen "osaan" :lol: . Mutta onko kyseisessä koneessa mitään erityistä huomioon otettavaa?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
marko67
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2006, 17:06

Viesti Kirjoittaja marko67 »

siis 3litraisesta vois poraamalla saada jonkun 3.6l vai saako isommaks että riittää seinämissä vahvuus?entä olisko kenellekkään jääny suoran kutosen pakosarjaa turbo käytöstä ylimääräiseksi
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

marko67 kirjoitti:siis 3litraisesta vois poraamalla saada jonkun 3.6l vai saako isommaks että riittää seinämissä vahvuus?entä olisko kenellekkään jääny suoran kutosen pakosarjaa turbo käytöstä ylimääräiseksi
Löytyisköhän niitä lotuksen pakosatseja mistään? Oiskohan sutiilla?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Virimies kirjoitti:Niin kyllä yleisesti ottaen ahtamisen "osaan" :lol:
Se on huomattu... :lol:
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Hezzu kirjoitti:
Virimies kirjoitti:Niin kyllä yleisesti ottaen ahtamisen "osaan" :lol:
Se on huomattu... :lol:
Joo ei tässä ainakaa vielä mitään mestareita olla :oops: , mutta tuskin kukaan syntyessään. 8)

Niin ja mitä sisältää tuo "Se on huomattu..." -kommentti, kun en itse ole ensimmäistäkään puhallin vessaa alusta asti valmiiksi rakentanu :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

marko67 kirjoitti:siis 3litraisesta vois poraamalla saada jonkun 3.6l vai saako isommaks että riittää seinämissä vahvuus?entä olisko kenellekkään jääny suoran kutosen pakosarjaa turbo käytöstä ylimääräiseksi
No ei varmasti saa poraamalla CIH ja DOHC lohkoista n. 3.1-3.2 litraista isompaa. Mikä pistää väittämään moista ???
marko67
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2006, 17:06

Viesti Kirjoittaja marko67 »

no edellisellä sivulla juzzi anto ymmärtää niin? mut olisko sitäpakosarjaa kenelläkään
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

marko67 kirjoitti:no edellisellä sivulla juzzi anto ymmärtää niin? mut olisko sitäpakosarjaa kenelläkään
ei vaan että sen lohkon ei tarvi olla 3.6 tai 4.0 vaan sen pystyy poraamaan 3.0 lohkosta. Vaatii myös sen kampuran,veivit ja männät jos haluaa 4.0

Eipä varmaan lotarin pakosarjoja paljoa tyrkyllä ole järkihintaan. Turbon pakosarjan saat esim. www.lakesteel.org
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
marko67
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2006, 17:06

Viesti Kirjoittaja marko67 »

ok! ymmärretty
jostain luin että asconaan ei saisi 2.5 isompaa laittaa! tosin on jo tuo leimattuna mut isompaa tekis mieli!
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:Turbon pakosarjan saat esim. www.lakesteel.org
Oisko sulla mahdollisesti hinta-arvioo kun kerta sielä olet asioinut?

Selviääkö alle 500e:lla vai meneekö reilusti yli?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

enpä oo turbo sarjaa sieltä tilannut, uskoisin että 500 vois saada soita sinne. Työn jälki on ainakin huippu.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arskari »

mikäs loota tonne kannattais tomaatin tilalle laittaa..Siis manuaali mut mikä loota on manuaali 24v autoissa.??
Opel Senator C30SE.
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Arskari kirjoitti:mikäs loota tonne kannattais tomaatin tilalle laittaa..Siis manuaali mut mikä loota on manuaali 24v autoissa.??
24v autoissa on R28 laatikko. IsoG sinne kannattaisi laittaa mutta kestää tuo vakiokin 3.0:n tehot jos ei liikaa kenkää anna.
Vastaa Viestiin