Virimies kirjoitti:
Niin mutta olisi varmaan parempi varsinkin tuossa tomaatissa kaksi pientä puhallinta jotka saa herään siinä mahd. ennen 2500rpm.
Vai mitä sanoo tietäjät?
Jos haluat että herää alhaalta ni laita Lysholm/Autorotor kaksoisruuviahdin. Tuossa tapauksessa dualrammin läpälläkään ei ole enää virkaa, joten sen voi heivata pois?
Onkos kellään tietoa noista c30se vakiokoneen mäntien ja kiertokankien kestävyydestä ahdetussa koneessa? (toki asiallisella moottorinohjauksella)
Onko männän laessa paljon työstövaraa puristussuhteen laskemiseen?
eipä taida toi automaatti toimia kunnolla muilla kuin omalla moottorinohjauksella.
mun ehdotus ois: mantzelin palikat(4.0) lohkoon ja säätöihin karalalle,sitten ois alhaalta vääntäävä/puhtaasti koko kierrosalueen vetävä moottori.eikä tarvi koskea kanteen ollenkaan.omassa vakio 3.0 kannella/imusarjalla 283hv/432nm.vääntöä löytyy 1500rpm/245nm...2000rpm/310nm...2500rpm/340nm ja tämä siis 4.0 moottorissa mulla on tosin shrinc-nokat vaihdettu
SutiiTuning kirjoitti:Paperisuodatin on saman näköinen kuin vakiokin mutta suodatin on vain paljon paksumpi. Älkää missään tapauksessa asentako 3.0 moottoriin tarvikeliikkeen ohutta vakiopanosta.
Meillä hinta 16,60€ Suurin pullonkaula ilmanvirtauksessa Omegassa on suodatin koteloon tuleva putki etupuskurilta. Sen kun korvaa isommalla niin eron huomaa heti. Vakio on sen takia pieni että joitakin häiritsevät imuäänet on saatu pois.
Pitänee repiä tuo pilli sitten hukkaan tuolta, aikoinaan 2.0 omegoista purettiin noita "imuäänien" toivossa...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
sonic kirjoitti:Mistä niitä 4.0 lohkoja ja sisuskaluja saa??
Mantzelin luettelossa ainakin lukee ihan hinnat. Kampiakseli 90mm 1650eur, veivit 200e (kpl?) ja männät 200e kpl.
Sutiilla on kuulemma koneita nurkat väärällään. Joku saattaa olla jopa kaupan.
eipä niitä nyt ihan väärällään taida olla mutta ainakin yksi 3.6 ja 4.0 löytyy jotka autossa kiinni jotka myynnissä. Niin onhan tuo ihanan kallis rakentaa, mun moottoriin makso kampura n1700€, veivit +1000€ ja männät +1000€ siihen vielä koneistukset päälle ja kansi työ ja nokat ym niin puhutaan jo melko kalliista paketista
ja tosiaan sen voi tehdä tuohon 3.0 lohkoon poraamalla. Itsellä on evo500 lohko joka ilmeisesti samasta tehty kuin 4.0 Irmscherin vaan pienemmällä porauksella. Ei tosin varmaa tietoa vaan kuulo puhetta.
No nuo 4.0 kamat taitaa olla pois suljettu juttu mm. hintojenkin puolesta.
Osaisko joku oikeesti kertoo faktoja tuon koneen ahtamisesta? Männistä siis sipastu 1mm pois päältä, arskari nyt on kahden vaiheilla että laittaako nokkaa+läppärunkoja koneeseen vai ahtaako. Itse ahtaisin mäntien takia, ei mitään hipo ahtoja mutta tyyliin 0.5bar varmaan kestäis männät + kangetkin.
Koneeseen siis vähän aikaa sitten uusittu kaikki laakerit sekä paljon muuta.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!