C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Virimies kirjoitti:
Niin mutta olisi varmaan parempi varsinkin tuossa tomaatissa kaksi pientä puhallinta jotka saa herään siinä mahd. ennen 2500rpm.

Vai mitä sanoo tietäjät? :lol:
Jos haluat että herää alhaalta ni laita Lysholm/Autorotor kaksoisruuviahdin. Tuossa tapauksessa dualrammin läpälläkään ei ole enää virkaa, joten sen voi heivata pois?

Onkos kellään tietoa noista c30se vakiokoneen mäntien ja kiertokankien kestävyydestä ahdetussa koneessa? (toki asiallisella moottorinohjauksella)

Onko männän laessa paljon työstövaraa puristussuhteen laskemiseen?
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja ?! »

eipä taida toi automaatti toimia kunnolla muilla kuin omalla moottorinohjauksella.
mun ehdotus ois: mantzelin palikat(4.0) lohkoon ja säätöihin karalalle,sitten ois alhaalta vääntäävä/puhtaasti koko kierrosalueen vetävä moottori.eikä tarvi koskea kanteen ollenkaan.omassa vakio 3.0 kannella/imusarjalla 283hv/432nm.vääntöä löytyy 1500rpm/245nm...2000rpm/310nm...2500rpm/340nm ja tämä siis 4.0 moottorissa mulla on tosin shrinc-nokat vaihdettu
Avatar
6power
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 11 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 6power »

Sutii foorumissa ollut myös aikoinaan juttua 3.0 ja 4.0 24v koneen viilauksesta.

http://www.sutii.com/bbs/viewthread.php3?TID=3778

http://www.sutii.com/bbs/viewthread.php3?TID=199
U-Lahti Motorsport

Ascona B R6
BMW E83 X3
marko67
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2006, 17:06

Viesti Kirjoittaja marko67 »

uusista viesteistä päätellen siis 3l lohkosta voi saada porattua ehkä 3.6l vai? ei kenelläkään ole 6toseen turbon pakosarjaa
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

marko67 kirjoitti:osaako kukaan kertoa riittääkö 3litraisen sylintereissä vahvuutta porata 100mm männille sopivaks
Ei ja kannentiivisteen kanssa olisi jo mielenkiintoista... sylinterien väli on nimittäin 105mm.
marko67
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2006, 17:06

Viesti Kirjoittaja marko67 »

eli putkitus ainoa vaihtoehto? vai? ascoonaan olis tarkoitus tehdä jossin välis kone
sonic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja sonic »

Mistä niitä 4.0 lohkoja ja sisuskaluja saa??
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

SutiiTuning kirjoitti:Paperisuodatin on saman näköinen kuin vakiokin mutta suodatin on vain paljon paksumpi. Älkää missään tapauksessa asentako 3.0 moottoriin tarvikeliikkeen ohutta vakiopanosta.
Meillä hinta 16,60€
Suurin pullonkaula ilmanvirtauksessa Omegassa on suodatin koteloon tuleva putki etupuskurilta. Sen kun korvaa isommalla niin eron huomaa heti. Vakio on sen takia pieni että joitakin häiritsevät imuäänet on saatu pois.
Pitänee repiä tuo pilli sitten hukkaan tuolta, aikoinaan 2.0 omegoista purettiin noita "imuäänien" toivossa... :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

sonic kirjoitti:Mistä niitä 4.0 lohkoja ja sisuskaluja saa??
Mantzelin luettelossa ainakin lukee ihan hinnat. Kampiakseli 90mm 1650eur, veivit 200e (kpl?) ja männät 200e kpl.

Sutiilla on kuulemma koneita nurkat väärällään. Joku saattaa olla jopa kaupan.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

ascona_hx40 kirjoitti:Kampiakseli 90mm 1650eur, veivit 200e (kpl?) ja männät 200e kpl.
Ihanan halpaa :o :lol:

Itse valitsisin tuon ahtamisen :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

ascona_hx40 kirjoitti:
sonic kirjoitti:Mistä niitä 4.0 lohkoja ja sisuskaluja saa??
Mantzelin luettelossa ainakin lukee ihan hinnat. Kampiakseli 90mm 1650eur, veivit 200e (kpl?) ja männät 200e kpl.

Sutiilla on kuulemma koneita nurkat väärällään. Joku saattaa olla jopa kaupan.
eipä niitä nyt ihan väärällään taida olla mutta ainakin yksi 3.6 ja 4.0 löytyy jotka autossa kiinni jotka myynnissä. Niin onhan tuo ihanan kallis rakentaa, mun moottoriin makso kampura n1700€, veivit +1000€ ja männät +1000€ siihen vielä koneistukset päälle ja kansi työ ja nokat ym niin puhutaan jo melko kalliista paketista

ja tosiaan sen voi tehdä tuohon 3.0 lohkoon poraamalla. Itsellä on evo500 lohko joka ilmeisesti samasta tehty kuin 4.0 Irmscherin vaan pienemmällä porauksella. Ei tosin varmaa tietoa vaan kuulo puhetta.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Jos on sama lohko niin on siamilaiset sylinteriputket. Näkee kyllä helposti silmällä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No nuo 4.0 kamat taitaa olla pois suljettu juttu mm. hintojenkin puolesta.

Osaisko joku oikeesti kertoo faktoja tuon koneen ahtamisesta? Männistä siis sipastu 1mm pois päältä, arskari nyt on kahden vaiheilla että laittaako nokkaa+läppärunkoja koneeseen vai ahtaako. Itse ahtaisin mäntien takia, ei mitään hipo ahtoja mutta tyyliin 0.5bar varmaan kestäis männät + kangetkin.

Koneeseen siis vähän aikaa sitten uusittu kaikki laakerit sekä paljon muuta.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Osaisko muuten täällä joku viisas kertoa minkä kokoset ton c30sen kaasuläpät on?
Omega A 2.0i
Manta B
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2846
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Virimies kirjoitti: Osaisko joku oikeesti kertoo faktoja tuon koneen ahtamisesta?
Esim. Corky Bell: Maximum Boost: Designing, Testing & Installing Turbocharger Systems
JEEEEEEEEEEEEE!
Vastaa Viestiin