C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

(3.0-24V and strengthened version in Irmscher Senator 4.0-24V)
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arskari »

Siis eikö kukaan tiedä mitä orkkis AR35 laatikko kestää potkua. Ku ei viittis ihan kokeilemalla kokeilla.
Opel Senator C30SE.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Arskari kirjoitti:Siis eikö kukaan tiedä mitä orkkis AR35 laatikko kestää potkua. Ku ei viittis ihan kokeilemalla kokeilla.
No jonkun se on sit kokeiltava, joten eiköhä kokeilla.. 8)
Kova-aski tilalle jos tomaatti sulaa :lol:

Ot: Sopiikos muuten 30Se:n perään tuo b-asconan 4-lovinen loota? Eikös nuiden lohkojen päätyjen pitäis olla jotakuinkin samat, että toisaalta taasen 2.0 Cihhin perään sopii myös R28, eikö?

En sillä että omegaan laittaisin, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen :lol: Kuinkahan kestäisi?
Tai mitä jos omegaan lykkäis R28, ja tuon AR35 taasen Asconaan? :o
:lol: :lol:
Ei saatana, nyt nukkuun ja äkkiä :o :whack: :yawn:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Virimies kirjoitti:
Arskari kirjoitti:Siis eikö kukaan tiedä mitä orkkis AR35 laatikko kestää potkua. Ku ei viittis ihan kokeilemalla kokeilla.
No jonkun se on sit kokeiltava, joten eiköhä kokeilla.. 8)
Kova-aski tilalle jos tomaatti sulaa :lol:

Ot: Sopiikos muuten 30Se:n perään tuo b-asconan 4-lovinen loota? Eikös nuiden lohkojen päätyjen pitäis olla jotakuinkin samat, että toisaalta taasen 2.0 Cihhin perään sopii myös R28, eikö?

En sillä että omegaan laittaisin, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen :lol: Kuinkahan kestäisi?
Tai mitä jos omegaan lykkäis R28, ja tuon AR35 taasen Asconaan? :o
:lol: :lol:
Ei saatana, nyt nukkuun ja äkkiä :o :whack: :yawn:
käyhän se 4 vaihteinen tosin vp kytkin paketin joutuis varmaan tekee. ja sopii se r28 sen 4-cihhin perään.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Uusia ideoita/ehdotuksia kenelläkään kyseistä tekniikkaa koskien? :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arskari »

Miten olisi läppärungot. Tuleeko tehoa hintaansa nähden. jotenkin on tullut sellainen vaikutelma että olisi kalliit tötteröt. Mistäs niitä kannattaisi lähteä kyselemään. Ja tietääkö kukaan mitään hyvää viripajaa joka muotoilis ja koneistais ton kannen tampereen seudulta? Nokkia on prostreettillä mutta sanovat että vain manuaali askilla oleviin autoihin?? Mistäs moinen? Ja kiitos taas vastauksista jo etukäteen
Opel Senator C30SE.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Arskari kirjoitti:Nokkia on prostreettillä mutta sanovat että vain manuaali askilla oleviin autoihin?? Mistäs moinen? Ja kiitos taas vastauksista jo etukäteen
Kai se voi olla hieman hankalasti ajettava ainakin vakio turbiinin kanssa jos tehoalue alkaa 4000 jälkeee
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Virimies kirjoitti:
Arskari kirjoitti:Nokkia on prostreettillä mutta sanovat että vain manuaali askilla oleviin autoihin?? Mistäs moinen? Ja kiitos taas vastauksista jo etukäteen
Kai se voi olla hieman hankalasti ajettava ainakin vakio turbiinin kanssa jos tehoalue alkaa 4000 jälkeee
Niin ja osa syy voi olla että tyhjäkäynti ei välttämättä ole enään tasainen

ja läppärungoilla saa käynnin paremmaksi ja tehoa reilusti etenkin yläpäähän jos viilattu moottori tosin pitää laittaa säädettävä ruisku
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti:
Virimies kirjoitti:
Arskari kirjoitti:...tosin pitää laittaa säädettävä ruisku
No onko siitä MS:ta mihinkään vai onko aivan pakollinen tämä hestec / muu "kallis" järjestelmä..?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Arskari kirjoitti:Miten olisi läppärungot. Tuleeko tehoa hintaansa nähden. jotenkin on tullut sellainen vaikutelma että olisi kalliit tötteröt. Mistäs niitä kannattaisi lähteä kyselemään. Ja tietääkö kukaan mitään hyvää viripajaa joka muotoilis ja koneistais ton kannen tampereen seudulta? Nokkia on prostreettillä mutta sanovat että vain manuaali askilla oleviin autoihin?? Mistäs moinen? Ja kiitos taas vastauksista jo etukäteen
Kosunen on tehnyt hyviä 24v kansia.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Virimies kirjoitti:No onko siitä MS:ta mihinkään vai onko aivan pakollinen tämä hestec / muu "kallis" järjestelmä..?
Ei kai se ole muusta kiinni kuin osaamisesta. Molemmillahan voi saada laitteet riWaamaan.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Keme kirjoitti:
Virimies kirjoitti:No onko siitä MS:ta mihinkään vai onko aivan pakollinen tämä hestec / muu "kallis" järjestelmä..?
Ei kai se ole muusta kiinni kuin osaamisesta. Molemmillahan voi saada laitteet riWaamaan.
Joo itsellä onkin MS ja hyvin toimii, mutta täällä ei oo ainakaan kehuja tullut.. :lol:

Arskarille tuos vähä kehuskelin että puhallinta kylkeen kun ei oo vähäpäästöinen ja männistäkin olisi valmiiks 1mm työstetty päältä pois.. 8)

Ainakin omasta mielestä varsinkin tuossa tapauksessa olisi järkevämpi laittaa puhallin kylkee, tai kaksi kun kerta puristuksetkin on laskettu. Siitä taas vapari koneessa ei ole tietääkseni muuta kuin "haittaa"...

Kertokaapa te mielipiteenne :P
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Öö.. tuli tuossa mieleen että tuohon kanteenhan taitaa sopia suoraan lotusomegan pakosarja, vai sopiiko? Ja jos sopii niin mistähän kannattais sellaista hakea? :-?

Helpottais vaan aika rutkasti rakentelua kun ei itse tarvis sellaista itse kyhäillä..

Mites muuten tuo DualRam kyhäelmä toimii ahdetussa? :o
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: garage
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Virimies kirjoitti:Öö.. tuli tuossa mieleen että tuohon kanteenhan taitaa sopia suoraan lotusomegan pakosarja, vai sopiiko? Ja jos sopii niin mistähän kannattais sellaista hakea? :-?

Helpottais vaan aika rutkasti rakentelua kun ei itse tarvis sellaista itse kyhäillä..

Mites muuten tuo DualRam kyhäelmä toimii ahdetussa? :o
Minä kyllä vetäisin väliputket yhdelle isolle ahtimelle. Useiden pikkuhyrrien plumbaaminen on nihkeätä touhua ja vain essonbaarihuomion hakemista. Dualramin kammioiden säätöläppää voi toki ohjata muullakin moottorinohjauksella kuin Motronicilla jos vain purkista löytyy lähtöjä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

ascona_hx40 kirjoitti:Minä kyllä vetäisin väliputket yhdelle isolle ahtimelle. Useiden pikkuhyrrien plumbaaminen on nihkeätä touhua ja vain essonbaarihuomion hakemista. Dualramin kammioiden säätöläppää voi toki ohjata muullakin moottorinohjauksella kuin Motronicilla jos vain purkista löytyy lähtöjä.
Niin mutta olisi varmaan parempi varsinkin tuossa tomaatissa kaksi pientä puhallinta jotka saa herään siinä mahd. ennen 2500rpm. Ahdot tulisi olemaan tyyliin 0.5bar, ainakin siihen asti kun kuskia rupee kyllästyttämään.. Mahtaisko KKK K14 pikku fööni olla sopivahko jos kahta ajattelis laittaa? Niitä ainakin löytyis runsaasti kohtuu halvalla, ja huoltokaan sellaiseen yleis ahtimeen tuskin paljoa maksais?

Vai mitä sanoo tietäjät? :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin