C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Tietääkö kukaan kelle toi Ekegrenin Enem-setti meni? Tai onko tiedossa ketään (muu kuin Sutii) kellä on ko.setti paikoillaan tai irrallaan?
Vois muutaman sanan asiasta vaihtaa.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Eikös Janne laaksolla ollut peränheitto omegassa?nimim.carlos muistaakseni.

Tosin nykypäivän osaamisella en juurikaan edes harkitsisi tuommoisia.Vähän suunnittelua ja hommaa materiaalit sekä hitsarin/koneistajan niin on saa varmasti kaikin puolin toimivamman setin.
Hyötysuhde tais olla melko huono ,nykypäivänä tarkasteltuna.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1101
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Asennuksen helppous, siisteys ja käyttöönotto tuossa setissä houkuttaa. Moottorinohjaus säilyy vakiona ja pata kestää kuulemma vakiokaluilla, kun maltillisesti ahtaa, max.0,7 bar. Riittäis mulle, tehoa olis katukäyttöön ihan riittävästi.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

Ehjä motti kestää varmasti ahtaa enempikin kunhan säädöt kunnossa, moottorinohjaus on kyllä tyhmä kohta säästää.

Polttoaineeksi vielä e85 niin voi sitä ahtopainettakin lisätä.

Onko sulla pitkäiskuinen motti vai perus 3.0?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi »

mitäs tällanen c30se pata tuumais jos siihen laittas läppärungot tuon dualramin tilalle? pitää kumminki pata käyttää auki ennenku laittaa seuraavaan koppaan ni sitä vois siinä samalla hiplailla :D
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Sehän tykkää ja kovasti. 4.0 kellarilla tuli läppärungoilla ja säädettävällä eculla 86hv lisää. Mitään muuta ei muutettu.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Mulla oli dbilaksen setti joka oli bolt on. Kaasuvivusto/vaijeri ja bensakisko tehtiin uusiksi vaan.

Ja omegan korissa ei jarrutehostin sovi paikoilleen
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi »

joo! nelitonnina tuo ois jo perverssi 8) mikähän niiten saatavuus on nykyään, taitaa olla enkeli kamaa? :hypocrite: sitä juzzin mustaa omegaa tuli kyllä kuolattua sillon kymmenen vuotta sitte :P jotain nyrjähti päässä sillon :lol:
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
tuominiemi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
Paikkakunta: kaustinen

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tuominiemi »

ja samallahan siinä ku myllyä aukoo ni hiotuttas vähän nokkia ja muuta...
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Mä epäilen että hyvillä nokilla/kannella, kunnollinen pakosarja ja läppärungot niin yli 100hv/litra tulee voimaa. 3.0 kestää varmasti pyörittääkkin paremmin ku pitkäiskunen. Nokka hommia miettisin kovilla nostajilla jos nyt tekisin. Ja suoraan virinokat ainakin aihioiksi.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Onkos jollain kokemusta, toimiiko vakio bensanpaineensäädin 044-pumpun kanssa?
(Tehot maltillisesti ~300hv pinnassa ja 0,6 ahdoilla)
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja hukka »

Ainakin kiina kopio ja mv6:säädin toimi. Siis virtaus riittää kun ei paine noussut 4bar pumpun vaihdolla (4bar säädin mv6:sen rungossa)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Justihin. Hhmm, mikähän mahtaa olla Omega 3000 24v vakiosäätimen speksit :o
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
Waunu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 624
Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Ja toinen juttu mikä mietityttää tässä kohtaa, riittääkö yksi 044 pumppu jos mennään ko. virityksellä? Vapareissa mennen tullen mutta ahdettuna en vielä löytänyt faktaa.
Suoraa huutoa 3000 24v
Avatar
StarBreakeR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1626
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

Entisessä ahdetussa c30se oli aem:n 044 jonka tuotto riitti hyvin, eikä paineet notkahdellu. Oisko ollu joku 380lph.
Eikä ole pahan hintanen pumppu edes.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Vastaa Viestiin