C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

C30SE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Arskari » 23 Syys 2006, 18:54

Noh kertokaas nyt mistä sais viriosaa tohon mottiin tarkotan lähinnä nokkia yms. roinaa. Pakosarjoja saa marteliukselta mutta mistä nokat? Mieluiten suomesta, toi netti tilaaminen ei oo mun juttu. Auto on siis Senator 3.0 24v -91
Ja minkälaisia tehoja voitaisiin saavuttaa nokilla ja putkistoilla kyseisessä motissa? Kyselen vaan sen takia koska osat on sen verran kalliita että kannattaako edes ruveta rakentelemaan
Opel Senator C30SE.

Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1965
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi » 23 Syys 2006, 21:03

Kansi työllä saa hyvin tehoa mutta se ei ole halpaa. pelkällä kansi työllä saatu 240hv, hyvillä nokilla varmasti 10-30 lisää. Pakosarjaa ei kannata vaihtaa, virtaa vakiona tosi hyvin. Kattien jälkeen putkisto uusiks, katit ei vie tehoa ne vaan parantaa moottorin luonnetta. Ilman saantia kannattaa parantaa esim. isompi putki koteloon joka menee suoraan niin että se saa ajoviimaa. Sitten jos haluat vääntöä niin 4.0.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R

Avatar
JiiPee
OCF Member
OCF Member
Viestit: 3554
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 23 Syys 2006, 23:31

Täältä ääni nelilitraselle :hypocrite:

Tuossa yllä ne tärkeimmät tulikin tuon kolmelitrasen piristämiseen...

JiiPee

Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arskari » 25 Syys 2006, 16:51

No kansi homma kyllä on aika tyyristä touhua. Mutta kai sitäkin vaihtoehtona voi pitää. Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen. Vois laittaa kannen hakuseen ja laitella siitä jtn. Siihen nokkaa yms hilkkeitä niin eiköhän tostakin louskusta jotain irtoo
Ja 4.0 projekti olis vähän turhan iso homma. Yritän pitää autoa meinaan ajossa koko ajan
Mutta kuka myy tohon mottiin edes mitään nokkia, jotain lieviä meinaisin ettei tarvisi hirveesti säädellä.
Opel Senator C30SE.

@Heikkinen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Touko 2005, 16:25
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja @Heikkinen » 25 Syys 2006, 17:08

Pro street myy ainakin cat cams ja dbilas nokkia, kummaltakin merkiltä löytyy tuohon koneeseen.
Onhan näitä...

kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 569
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen » 26 Syys 2006, 11:17

Suosittelen käyttämään Enemin tai (kalliimpi vaihtoehto) Schrick nokkia, laatu on huomattavasti parempaa(myös vettiilinjousissa). Vakiopakosarjat menettelee aika pitkälle, mutta toisioputket kollektoreineen pitää muuttaa, jos mielii vääntävämmästä koneesta( jota painava auto tietysti tarvitsee). Kevyt kannen parantelu perusremppoineen ja käynti lopuksi Karalalla tuo varmasti rahalle vastinetta.

Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3621
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- » 26 Syys 2006, 21:28

Katit kyllä varmaan saa lähteä kun kerran auto ei ole vähäpäästöinen.
Omista kokemuksista ei muuta kuin haittaa, ei ainakaan hyötyä, tosin motti oli C30NE. Putkisto ilmeisesti melkosen virtaava jo vakionakin ja ainahan sinne pieni vastus on jostakin saatava..

Onkos muuten mahdottomuus laittaa vähäpäästöiseen MS ? Siis meinaan että menis vielä päästöistä läpi leimalla.. Ois ässä ku sais leima säädöt ja sit kruisinki säädöt erikseen.. 8)
- Rusko Motorsport -
e61 530d - e46 320Ci Cabriolet - Audi A6 2.0Tfsi - Monza M50 - Astra G Stw 1.8

Autohuollot-Autoremontit-Hifiasennukset-Moottorinohjaukset-Säädöt ja vaikka Turbotuksetkin Tampereella, kysy!

Arskari
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 30 Elo 2005, 15:45
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arskari » 02 Loka 2006, 10:39

Mites ton laatikon kanssa kannattais edetä. autossa on nyt AR35 tomaatti vaihteisto. Kestääkö se minkäänlaisia tehonlisäyksiä vai onko se ihan susi vehje. Mitä laatikkoo kannattais sinne ettiä?
Manuaali vai tomaatti??
Opel Senator C30SE.

tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

Tomaatti ilman muuta

Viesti Kirjoittaja tunturista » 02 Loka 2006, 12:02

Arskari kirjoitti:Mites ton laatikon kanssa kannattais edetä. autossa on nyt AR35 tomaatti vaihteisto. Kestääkö se minkäänlaisia tehonlisäyksiä vai onko se ihan susi vehje. Mitä laatikkoo kannattais sinne ettiä?
Manuaali vai tomaatti??
Toi tomaatti on mallia RAJU jA HAJOOMATON! Jos vedättelet rajusti tai vedät peräkärryy (kuten perheautoilla yleensä) niin jokainen vuosi uusi suodatin ja öljyt laatikolle niin kestää.

Jos saat sen hajalleen niin kerro ihmeessä miten sen sait!

Ison auton ominaisuudet menee pilalle jos laitat siihen vatkaimellisen lootan. Laita philipsin sekotin sitten takakonttiin jos vatkata haluut. Sillä varsinkin kun käytät autoosi ns. kokopäiväisesti et kuitenkaan oo niin hemmetin hyvä kytkinjalkanen ettet suttais talvella paikaltaan lähettäessä. Koska kytkimenkin pitää olla kokoa JYKEVÄ JA KESTÄVÄ.

Jänkäjoonas

Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3621
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- » 02 Loka 2006, 12:13

Noilla tehoilla näköjään alkaa vasta loota antamaan periksi..

Kuva


Mullakin tuo AR35, ainoa miinus että lämpösenä "kytkin" luistaa :-?
Tarvis varmaa öljyt ja sihvilä vaihtaa..
- Rusko Motorsport -
e61 530d - e46 320Ci Cabriolet - Audi A6 2.0Tfsi - Monza M50 - Astra G Stw 1.8

Autohuollot-Autoremontit-Hifiasennukset-Moottorinohjaukset-Säädöt ja vaikka Turbotuksetkin Tampereella, kysy!

jamppa2
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 09:07
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa2 » 02 Loka 2006, 15:28

4.0 laatikko on vahvistettu toisin kun 3.0:sen. joten jos enemmän tehoja hakee niin melkein pitäis laittaa (iso g)
irmscher senator 4.0

Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3621
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- » 02 Loka 2006, 16:38

jamppa2 kirjoitti:4.0 laatikko on vahvistettu toisin kun 3.0:sen. joten jos enemmän tehoja hakee niin melkein pitäis laittaa (iso g)
Niin manuaalit, mutta nyt olikin tomaatit kyseessä. Niissä ei tietääkseni erjoa ole..
- Rusko Motorsport -
e61 530d - e46 320Ci Cabriolet - Audi A6 2.0Tfsi - Monza M50 - Astra G Stw 1.8

Autohuollot-Autoremontit-Hifiasennukset-Moottorinohjaukset-Säädöt ja vaikka Turbotuksetkin Tampereella, kysy!

Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1965
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi » 02 Loka 2006, 20:02

on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R

Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3621
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- » 02 Loka 2006, 20:07

Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
Jaa jaa.. :-? Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?
- Rusko Motorsport -
e61 530d - e46 320Ci Cabriolet - Audi A6 2.0Tfsi - Monza M50 - Astra G Stw 1.8

Autohuollot-Autoremontit-Hifiasennukset-Moottorinohjaukset-Säädöt ja vaikka Turbotuksetkin Tampereella, kysy!

AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM » 02 Loka 2006, 20:16

Virimies kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:on siinä 4.0 käsittääkseni tehtaalla vahvistettu automaatti
Jaa jaa.. :-? Osaakos joku kertoa AR35 ja R28 välitykset?
http://www.opeltuners.com/miscdata/omegabox.html
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva

Vastaa Viestiin