Sivu 14/18

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 10:47
Kirjoittaja Tubbe
Mulla on 70mm alumiini imuputki ja kotelossa K&N paneelisuodatin, lisäksi kotelosta poistettu kaikki ylimääräiset putkihässäkät. Ei tarvi tehdä mitään ihmeellisyyksiä, voit ihan nuo vaihtaa kaikki paikalleen. Omassa on nyt tuo 70mm imuputki, K&N paneelisuodatin, egr tukittu, 4-1 peltisarja, 2,5" downpipe+catback. Hyvin kulkee jo noilla muutoksilla. Perjantaina laitan nuo nokat paikalleen ja sitten tulevaisuudessa vaihtuu vielä kaasuläppäkotelo ja imusarja. Josko se sitten sen 170-180hp luovuttaisi :D

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 11:39
Kirjoittaja cGv
Mutta jää silti X25XE veculle :P

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 13:05
Kirjoittaja Tubbe
Mitä se mies siellä höpäjää, mä en muista ainakaan sellasta kertaa että sun perävaloja olis pitäny kattoa ;)

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 20:16
Kirjoittaja Archetype
l4texi kirjoitti:no menee varmaan vähän muokkaamalla? On nuo hinta erot sitä luokkaa että ei haittaa vaikka vähän joutuu pätkiä ja hitsailla :D ja voiko tuon orkkis imuputken vaihtaa esim alumiini putkeen ja kartio suodattimeen vai pitääkö tehdä jotain viritelmiä?
Ihan uteliaisuuttani kyselisin et minkä hintasia on tullu vastaan ebayssa? Kesällä olis tarvetta taas saada uusia palikoita autoon ni tuosta olis hyvä alkaa :)

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 08:28
Kirjoittaja l4texi
siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata :thumbsup:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 12 Helmi 2012, 18:55
Kirjoittaja Archetype
l4texi kirjoitti:siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata :thumbsup:
Pirun halpoja ovat, kesää kohden pakkotilaus! :o Brittifoorumeilla ne noita teetätti jossain ja olivat onnessaan ku makso "vaan" 300 puntaa..

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 12 Helmi 2012, 19:34
Kirjoittaja Tuomas
Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 13 Helmi 2012, 01:05
Kirjoittaja Tubbe
Z22SE:n alkuperäinen sarja on niin huono että mikä tahansa on parempi. Noilla 4-1 sarjoilla on saavutettu 6-10hp teholisä ja jos downpipe vaihtaa vielä suurempaan ja kisakattiin niin saa 5hp lisää. 4-2-1 sarjaa tuohon ei helposti saa, mutta sellaisella tehollinen puoli on varmasti vielä parempi kuin tuolla pelkällä 4-1 yläosalla.

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 13 Helmi 2012, 23:48
Kirjoittaja Archetype
Tuomas kirjoitti:Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.
Ei kai niitä paljoa suunnitella tartte, firma ostaa esim. Courtenaysportilta Tullettin pakosarjan tohon, kuluttaa pari päivää tehäkseen siitä 3d kopion ja voíla. Kiinanmiehet sitte väsää niitä 2€/h palkalla muutaman päivässä. No tosiaan.. Kokeilemista nuo silti vaatii ja mahollisesti jopa pientä omaa näpertelyä..

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 17 Helmi 2012, 16:10
Kirjoittaja l4texi
ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 17 Helmi 2012, 23:10
Kirjoittaja Paska Omena
l4texi kirjoitti:ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?
Tulee ainakin varmasti vähemmän vikakoodeja ja toimii huomattavasti paremmin, jos säilytät tarvitut anturit sun muut siinä. :roll:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 18 Helmi 2012, 10:28
Kirjoittaja l4texi
mites ootte toteuttanu nuo liittimien siirrot toiseen putkeen? tuon huohotus letkun saa helposti siihen kiinni kun vähän tigillä hitsailee mutta noista liittimistä ei oo mitään hajua miten laittaisin kiinni siihen :D

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 19 Helmi 2012, 12:49
Kirjoittaja Tubbe
Sen anturin revit irti siitä alkup. putkesta jonka jälkeen sinne putkeen jää sellainen kuminen "tiiviste", otat myös sen pois sieltä. Sitten poraat siihen uuteen putkeen sopivan kokoisen reiän mihin nuo irroitetut osat tunget samalla lailla takaisin :peukku:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 22:37
Kirjoittaja irYobYetaMis
Supercharged 2.2 Vectra

lyhyt video, 'work in progress' ,sen kaveri oon ostannut osat jenkista ja courtney sportsilta, ta oli sen koeajo lol

:worship:

Koko tarina löytyy vvoc forumilla, mut en pysty laittaa linkki kun se forumi kaatui illalla :banghead:

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Lähetetty: 14 Maalis 2012, 23:28
Kirjoittaja Tubbe
Tollanen remmisarja olis kyllä hieno ja tehoa vähintäänkin riittävästi, mutta mä tykkään laittaa tätä ihan vaparina, koska se tuo sopivasti haastetta. Eikä tartte heti sisuskaluja vaihtaa keston puolesta :D