Z22SE Ecotec - Viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2067
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 08 Helmi 2012, 10:47

Mulla on 70mm alumiini imuputki ja kotelossa K&N paneelisuodatin, lisäksi kotelosta poistettu kaikki ylimääräiset putkihässäkät. Ei tarvi tehdä mitään ihmeellisyyksiä, voit ihan nuo vaihtaa kaikki paikalleen. Omassa on nyt tuo 70mm imuputki, K&N paneelisuodatin, egr tukittu, 4-1 peltisarja, 2,5" downpipe+catback. Hyvin kulkee jo noilla muutoksilla. Perjantaina laitan nuo nokat paikalleen ja sitten tulevaisuudessa vaihtuu vielä kaasuläppäkotelo ja imusarja. Josko se sitten sen 170-180hp luovuttaisi :D
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Avatar
cGv
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 460
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja cGv » 08 Helmi 2012, 11:39

Mutta jää silti X25XE veculle :P
Drive Z28NET & just Relax.
Facebook @PyyräppäDesign

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2067
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 08 Helmi 2012, 13:05

Mitä se mies siellä höpäjää, mä en muista ainakaan sellasta kertaa että sun perävaloja olis pitäny kattoa ;)
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Avatar
Archetype
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 200
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 12:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Archetype » 09 Helmi 2012, 20:16

l4texi kirjoitti:no menee varmaan vähän muokkaamalla? On nuo hinta erot sitä luokkaa että ei haittaa vaikka vähän joutuu pätkiä ja hitsailla :D ja voiko tuon orkkis imuputken vaihtaa esim alumiini putkeen ja kartio suodattimeen vai pitääkö tehdä jotain viritelmiä?
Ihan uteliaisuuttani kyselisin et minkä hintasia on tullu vastaan ebayssa? Kesällä olis tarvetta taas saada uusia palikoita autoon ni tuosta olis hyvä alkaa :)
Vectra b z22se '01 elegance

Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi » 10 Helmi 2012, 08:28

siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata :thumbsup:
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92

Avatar
Archetype
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 200
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 12:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Archetype » 12 Helmi 2012, 18:55

l4texi kirjoitti:siinä 150 dollarin pintaan ovat. Laadusta en tiedä mutta ovat rosteria, tig hitsattuja ja pitäis olla pakasta vedettyjä. Nuo kylläkin vectraan, mutta jos saa pienellä muokkauksella astraan niin eiköhän tuommonen pidä tilata :thumbsup:
Pirun halpoja ovat, kesää kohden pakkotilaus! :o Brittifoorumeilla ne noita teetätti jossain ja olivat onnessaan ku makso "vaan" 300 puntaa..
Vectra b z22se '01 elegance

Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 12 Helmi 2012, 19:34

Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2067
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 13 Helmi 2012, 01:05

Z22SE:n alkuperäinen sarja on niin huono että mikä tahansa on parempi. Noilla 4-1 sarjoilla on saavutettu 6-10hp teholisä ja jos downpipe vaihtaa vielä suurempaan ja kisakattiin niin saa 5hp lisää. 4-2-1 sarjaa tuohon ei helposti saa, mutta sellaisella tehollinen puoli on varmasti vielä parempi kuin tuolla pelkällä 4-1 yläosalla.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Avatar
Archetype
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 200
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 12:14
Paikkakunta: Kaarina

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Archetype » 13 Helmi 2012, 23:48

Tuomas kirjoitti:Tämä on kuitenkin viritys-topic, joten pakosarjalla on muitakin ominaisuuksia kuin se kestääkö se käyttöä. Huonosti mitoitettu pakosarja laskee tehoa, hyvä voi nostaa. Olennaisehko tieto olisi mitä tuollainen pingpongsarja vaikuttaa verrattuna vakiosarjaan. Kovin isoja lisätehoja tuskin kannattaa odottaa, noilla hinnoilla veikkaan ettei suunnitteluun ole paljon panostettu.
Ei kai niitä paljoa suunnitella tartte, firma ostaa esim. Courtenaysportilta Tullettin pakosarjan tohon, kuluttaa pari päivää tehäkseen siitä 3d kopion ja voíla. Kiinanmiehet sitte väsää niitä 2€/h palkalla muutaman päivässä. No tosiaan.. Kokeilemista nuo silti vaatii ja mahollisesti jopa pientä omaa näpertelyä..
Vectra b z22se '01 elegance

Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi » 17 Helmi 2012, 16:10

ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92

Avatar
Paska Omena
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3164
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Paska Omena » 17 Helmi 2012, 23:10

l4texi kirjoitti:ois viikonlopun aikana tarkoitus laittaa vapaavirtaus suodatin ja alumiini imuputki, niin pitääkö ne johdot ja letkut jotka on vakio imuputkessa kiinni, siirtää siihen alumiiniseen?
Tulee ainakin varmasti vähemmän vikakoodeja ja toimii huomattavasti paremmin, jos säilytät tarvitut anturit sun muut siinä. :roll:
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97

Avatar
l4texi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 30 Marras 2010, 14:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja l4texi » 18 Helmi 2012, 10:28

mites ootte toteuttanu nuo liittimien siirrot toiseen putkeen? tuon huohotus letkun saa helposti siihen kiinni kun vähän tigillä hitsailee mutta noista liittimistä ei oo mitään hajua miten laittaisin kiinni siihen :D
Opel vectra 2.0dti -99
EX: Opel astra 2.2 sport -02
Ex: Opel calibra 4x4 16V -92

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2067
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 19 Helmi 2012, 12:49

Sen anturin revit irti siitä alkup. putkesta jonka jälkeen sinne putkeen jää sellainen kuminen "tiiviste", otat myös sen pois sieltä. Sitten poraat siihen uuteen putkeen sopivan kokoisen reiän mihin nuo irroitetut osat tunget samalla lailla takaisin :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö ja vuoden foorumilainen
OCF Yhteyshenkilö ja vuoden foorumilainen
Viestit: 3890
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis » 21 Helmi 2012, 22:37

Supercharged 2.2 Vectra

lyhyt video, 'work in progress' ,sen kaveri oon ostannut osat jenkista ja courtney sportsilta, ta oli sen koeajo lol

:worship:

Koko tarina löytyy vvoc forumilla, mut en pysty laittaa linkki kun se forumi kaatui illalla :banghead:
Vuoden foruumilainen 2017
Formulatietäjä 2014

Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2067
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Z22SE Ecotec - Viritys

Viesti Kirjoittaja Tubbe » 14 Maalis 2012, 23:28

Tollanen remmisarja olis kyllä hieno ja tehoa vähintäänkin riittävästi, mutta mä tykkään laittaa tätä ihan vaparina, koska se tuo sopivasti haastetta. Eikä tartte heti sisuskaluja vaihtaa keston puolesta :D
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)

Vastaa Viestiin